دوشنبه 11 شهریور 1387

مجتبی ذوالنوری، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه: مصلحت اين است که دولت عوض نشود، تشکيلات کروبی نزديک به اصولگرايان است، ايسنا

ـ احزاب اصلاحات خاتمی را فرشته نجات جبهه دوم خرداد می‌دانند


جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه با بيان اين‌که " مشروعيت يک مسوول، به خصوص در طراز بالا، در جمهوری اسلامی و نظام دينی و ولايی به اذن و رضايت ولی فقيه است" گفت: در نظام ولايت فقيه اگر حمايت مقام معظم رهبری از روی رييس يک رکن يا قوه برداشته شود، آن شخص برای ماندن مشروعيت ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام‌والمسلمين مجتبی ذوالنوری طی سخنانی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله افزود: اگر کسی از ناحيه مقام معظم رهبری مورد غضب باشد و کارش مورد تاييد نباشد و ايشان آن شخص را برای آن کار صالح نداند، اذن تصرف در امور را ندارد. طاغوت می‌شود. اگر هم دستگاه‌های ذيربط در پايين کشيدن آن مسوول وظيفه خود را انجام نداند، اين وظيفه مردم است که به خيابان‌ها بريزند و آن شخص را به زير بکشند.

وی با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبری در ديدار اعضای هيات دولت اظهار کرد: حمايت‌های ايشان، جايگاه ولايت فقيه و حضرت امام(ره)، از همه ارکان نظام است. ممکن است کسی بگويد مقام معظم رهبری از دولت آقای هاشمی حمايت کرده‌اند و شخص ديگری هم می‌گويد ايشان از دولت آقای خاتمی هم حمايت کردند؛ در آن زمان حمايت‌ها يک جور بود و الان يک جور ديگر است. حمايت‌های ايشان از همه دولت‌ها مثل لطف عمومی خدا در ماه مبارک رمضان است؛ همه مشمول اين حمايت هستند ولی نوع حمايت‌هايی که از دولت آقای احمدی‌نژاد داشتند، حمايت خاص بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه با تاکيد بر اين‌که " مقام معظم رهبری از دولت‌های مختلف حمايت‌های لازم را داشتند" به بيان مثال‌هايی در اين زمينه پرداخت و گفت: ايشان در جلسه‌ای از رای اعتماد مجلس به دو کابينه دولت قبلی تشکر و حمايت کردند، البته در همان جلسه فرمودند که اين مساله به اين معنی نيست که من همه وزرا را قبول دارم و نسبت به برخی از آن‌ها حرف جدی داريم. در جای ديگری هم فرمودند که من وظيفه خود می‌دانم که از همه ارکان نظام حمايت کنم تا آن‌ها کار خود را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: تا زمانی که کارد به استخوان نرسيده و نياز حتمی به جراحی نباشد و عوارض جراحی هم بدتر از آن مرض باشد، مقام معظم رهبری دست به جراحی نمی‌زنند. قطعا در نظام ولايی ولی فقيه جامع‌الشرايطی که مورد تاييد امام زمان(عج) ، حکيم و مدبر است و شرايط هدايت امت اسلام را دارد می‌سنجد که اگر اين غده بماند تبعات کمتری دارد يا اگر جراحی شود.

وی با بيان اين‌که " يک پزشک ممکن است تشخيص بدهد که فلان عضو بايد عمل شودف ولی زمان برای انجام عمل مناسب نباشد" تصريح کرد: يک زمان ممکن است شرايط کشور برای عمل جراحی مناسب نباشد، برای مثال وقتی نسل جوان پشت سر گزينه‌ای هستند که رای آورده است، اگر آن‌جا برخورد شفاف و قهری بشود نتيجه عکس خواهد داد؛ بنابراين نبايد همين‌جوری عمل کنيم.

ذوالنوری حمايت‌های عام مقام معظم رهبری را شامل همه دولت‌ها دانست و به بحث انتقادهای‌ ايشان از دولت‌های مختلف نيز اشاره کرد و گفت: يک زمان مسير، مسير کجی است و می‌دانند نظرمقام معظم رهبری هم چيست ولی وقتی با علم، مسير را کج بروند و تذکر خصوصی و شفاهی هم فايده‌ای نداشته باشد، در اينجا ايشان هم برای روشنگری مسير افراد و هم برای کد دادن به مردم و ايجاد يک فضای مناسب اجتماعی، بحث‌هايی نظير دشمن‌شناسی، عوام و خواص، خودی و غير خودی، نفوذ، استحاله، تهاجم و شبيخون فرهنگی و نيز موضوعاتی که آن‌ها مستمسک خود قرار داده بودند مثل آزادی، جوان‌گرايی و جامعه مدنی را به عنوان موضوعاتی در بحث خود مطرح می‌کردند تا باطن کار روشن و خطر نفوذ و نوع استفاده‌های دشمن بيان شود و تذکر لازم را هم برای برگشت و اصلاح می‌دادند.

وی با بيان اين‌که " کسانی از آقای خاتمی می‌خواستند که در مقابل رهبری بايستد" افزود: اين‌که چنين اتفاقی نيفتاد به دليل هنر مقام معظم رهبری بود. اگر خاتمی رييس‌جمهوری نشد که انقلاب، اهداف انقلاب و ارزش‌های انقلاب نياز دارد، اما مقام معظم رهبری نگذاشت وی رييس جمهوری بشود که دشمن می‌خواهد و اين هنر ايشان بود.

وی با اشاره ديگری به بيانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: اين فرمايشات هم روشنگری داشت هم فضا را برای اصلاح و بازگشت دولتمردان فراهم و هم زمينه‌ای فراهم می‌کرد که اگر دولتمردان در مقابل اشتهای بی‌پايان کسانی که اين‌ها وامدارشان هستند مقاومتی دارند و به سمت ارزش‌ها تمايلی دارند که بمانند، بتوانند در اين فضا مقاومت کنند و از طرفی حمايت‌های ايشان حجت را تمام می‌کند. ايشان در دوران طوفان‌زدگی کشور و جامعه به شکلی سکان کشتی انقلاب را در دست گرفتند و هدايت کردند که آسيبی متوجه آن نشود.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه با اشاره به روی کار آمدن دولت نهم اظهار کرد: در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد زمينه بسياری از دغدغه‌های مقام معظم رهبری از بين رفت. در گذشته تعمد برحذف ارزش‌ها بود ولی در دوره جديد حفظ و اعتلای ارزش‌ها نصب‌العين دولت است و در يک جاهايی هم نمی‌تواند تند و شفاف وارد شود؛ چراکه اگر شفافيت و قاطعيتی باشد ممکن است نتيجه عکس بدهد. دولت از يک طرف تعالی و تقويت ارزش‌ها را مدنظر قرار داده است و از طرف ديگر با فضايی که در جامعه است به ناچار بايد دست به عصا حرکت کند.

وی اضافه کرد: در دوران گذشته NGOها را درست کردند، با هدف اين‌که نشان بدهند مردم با نظام مقابله می‌کنند و بدين ترتيب با پول دولت و نظام مخالف برای نظام درست می کردند. ولی امروز دولت تحکيم پايه‌های ارزشی انقلاب، کاهش تشنج و افزايش بصيرت و تنش سياسی را مدنظر قرار داده است. جهت و هدف‌گيری دولت صددرصد درست است و اگر هم در جايی نتوانست و دچار اشتباهی شد، با يک تلنگر و اشاره بيدار می‌شود ولی در دولت گذشته اين‌طور نبود.

وی ادامه داد: امروز دولت ما نيازی ندارد که مقام معظم رهبری در تريبون عمومی نقدی داشته باشد؛ چراکه دولت می‌خواهد در مسير ولايت، رهبری و ارزش‌های متعالی نظام حرکت کند و اگر هم جايی اشتباه کرد، می‌خواهد که ايشان متذکر شوند و اين‌ها خود را اصلاح کنند.

ذوالنوری در ادامه با بيان اين‌که " امروز تورم و فشار اقتصادی بالاست و مردم در تنگنا و مشکل هستند" تصريح کرد: در اين شرايط که مردم تحت فشار هستند طبيعتا ممکن است نسبت به جو جامعه و دولت منتفد باشند، اينجا عقل سياسی، طبيعی و مادی حکم می‌کند که بزرگان يک مقدار به طور شفاف از دولت حمايت نکنند و با احتياط حرکت کنند که آسيبی متوجه‌اشان نشود، ولی مقام معظم رهبری با عقل مادی حرکت نمی‌کند بلکه با بينش و تکليف و عقل الهی حرکت می‌کند. وقتی می‌بيند دولت درست حرکت می‌کند، ولی حالا مشکلاتی هم هست، حمايت جای خود و تذکر هم جای خود.

وی بار ديگر به ديدار اخير اعضای هيات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بيان اين‌که " ايشان در آن جلسه در حمايت از دولت سنگ تمام گذاشتند" خاطرنشان کرد: اين حمايت، حمايت ويژه‌ای است و بيانگر موفقيت، جهت درست، ارزشی و دلسوز بودن دولت است.

به گزارش ايسنا وی در پاسخ به سوالی در ارزيابی از انتقادات رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از برخی عملکردها گفت: فکر کنم اين حرکت آقای هاشمی رفسنجانی يک حرکت سياسی محض است و احساس می‌کنم که منطق و انصاف پشت آن نيست و نتيجه آن سياستی است که در بازار سياست مذموم است و زير سوال می‌برند. آقای رفسنجانی می‌گويد در اوايل دولت آقای احمدی‌نژاد، مقام معظم رهبری به من فرمودند که انتقاد نکنيد و همکاری کنيد. حالا دوران مدار تمام شده است. در اينجا يا بايد بگوييم ماهيت دولت عوض شده و حمايت رهبری از آن برداشته شده است که ديديم حمايت‌های ايشان از دولت نه تنها کم نشده بود بلکه بيشتر هم شده بود و يا بايد بگويم ايشان برای حمايت از دولت زمان تعيين کرده‌اند که اين طور نيست و دوران مدارا به سر نمی‌رسد.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه با تاکيد بر اين‌که " بايد منصفانه نقد کرد" يادآور شد: در دوران سازندگی آقای هاشمی رفسنجانی کارهای بسيار بزرگی انجام شد که نمی‌شود انکار کرد، ولی بايد به دو نکته هم توجه کنيم؛ اول اين‌که سمت و سو به سمت اشرافی‌گری، شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی بود، يعنی هدفگيری و محور در دولت آقای رفسنجانی عدالت اجتماعی نبود و از بستر عدالت فاصله گرفتيم. نکته دوم اين‌که دوران فقر، محروميت و مظلوميت فرهنگ بود، يعنی در لابه‌لای سازندگی، فرهنگ اشرافی‌گری، سودجويی و پول‌پرستی رواج پيدا کرد.

وی هم‌چنين اظهار کرد: در دوران آقای خاتمی کار بزرگ اقتصادی انجام نشد و تنها کارهای نيمه کاره دولت آقای هاشمی را تکميل کردند. دين ستيزی، فرهنگ زدايی، باز کردن قلاده سگ‌های غربی و به جان مردم انداختن آن‌ها و حاکم کردن آن‌ها بر امور مردم در زمان آقای خاتمی اتفاق افتاد. ولی در دوران آقای احمدی‌نژاد هم سمت‌وسو و جهت صد درصد درست بود و هم کارهای بزرگی انجام شده است اگر بخواهيم پرونده اقتصادی دولت نهم را با دو دولت گذشته مقايسه کنيم يقينا پرونده آبرومندانه‌تر و سرفرازانه‌تری را پيش رو خواهيم داشت.

وی با بيان اين‌که "نبايد همه چيز را با تورم بسنجيم" در عين حال وجود تورم در دولت نهم را تاييد کرد و افزود: ممکن است کسی بگويد اين تورم به دليل سياست‌های غلط اقتصادی است. بله ممکن است جايی سياست غلطی هم باشد ولی همه‌اش غلط نيست. ممکن است شخص ديگری بگويد تيم اقتصادی ضعيف بود. بله ممکن است مهره‌ای در تيم اقتصادی هم در جايی ضعيف عمل کند. ما که معصوم نيستيم و اين مسايل هم در همه دولت‌ها عمومی است.

ذوالنوری در ارزيابی از دلايل افزايش تورم اظهار کرد: اين دولت خود را وارد عرصه‌هايی کرد که دولت‌های قبل جرات وارد شدن به آن را نداشتند و اين عرصه تورم‌زاست، مثل حذف يارانه و سهميه‌بندی سوخت که دولت آقايان خاتمی و هاشمی هم به دنبال آن بودند ولی وارد نشدند؛ چراکه به فکر انتخابات بعدی بودند و اين کارها در کوتاه مدت برای مردم مشکل ايجاد می‌کند، ولی در دراز مدت منافع مردم را در پی دارد. اصل ۴۴ قانون اساسی هم يکی ديگر از اين عرصه‌هاست که با وجود حمايت‌ها بيشتر بيرونی و خارجی در دولت آقايان هاشمی و خاتمی به دليل چراغ سبزهايی که اين‌ها نشان می‌دادند، ولی وارد آن نشدند، ولی آقای احمدی‌نژاد وارد اين عرصه شد، با وجود اين‌که در دوران وی خصومت خارجی‌ها با ما بيشتر شد.

وی توزيع سهام عدالت و طرح مسکن انبوه و ارزان قيمت را از جمله کارهای ديربازده دولت برشمرد و عنوان کرد: اين مسايل تورم‌زاست، بار تورمی دارد، سيستم عرضه و تقاضا را به هم می‌زند و محصول آن هم امروز وارد بازار نشده است که موجب شکستن تورم شود.

وی تورم جهانی، گران شدن قيمت نفت و امضای سه قطعنامه تحريم عليه ايران را به عنوان عوامل ديگر وجود تورم عنوان کرد وا فزود: در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد سه قطعنامه پياپی تحريمی عليه ما صادر کردند و اين‌طور نيست که اين‌ها اثر نگذاشته باشد. اين‌که دولت اثرات اين تحريم‌ها را به مردم نمی‌گويد از ويژگی‌های دولت اصولگراست. اين خصيصه اصولگرايی است که خودش به روی مين می‌رود و از آن برگ برنده برای تبرئه خود استفاده نمی‌کند. دولت می‌داند که مطرح کردن چنين مساله‌ای اثر روانی در جامعه دارد و به نفع مردم و جامعه نيست.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در عين حال خاطرنشان کرد: قطعنامه‌ها بی‌تاثير نبوده است، ولی از طرف ديگر چيزی که به دست آورده‌ايم را بايد ببينيم؛ امروز ما در بعد هسته‌يی، علوم استراتژيک، علوم بنيادی نمی‌توانيم از دنيا عقب باشيم. ما در برخی علوم و توليد بسياری از داروها در رديف کشورهای اول دنيا هستيم. امروز فناوری هسته‌يی مثل سکوی پرش به ساير عرصه‌های فناوری و صنعت‌های ديگر است. نمی‌توانيم در اين مسايل از دنيا عقب باشيم، همان‌طور که در فضا نمی‌توانيم عقب باشيم و بايد فضا را تسخير کنيم. امروز می‌بينيم که به لطف خدا هم ماهواره و هم سکوی پرتاب و ماهواره بر را خودمان می‌سازيم اين انقلابی است که در حال رخ دادن است و آن‌چه ما به دست آورده‌ايم صد برابر تحريم‌ها می‌ارزد و جمهوری اسلامی، پای آن ايستاده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌های پيشين در بحث هسته‌يی تصريح کرد: پروتکل الحاقی از لکه‌های ننگی است که در دوران آقای خاتمی بر پيشانی مردم زده شد و ما آن را يک‌طرفه پذيرفتيم. يکی از اهدافی که دشمن در دولت قبل تعقيب می‌کرد اين بود که جاسوسان آمريکايی در غالب بازرسان آژانس به کشور بيايند و توان نظامی ما را بررسی کنند و ببينند آمريکا به ما حمله می‌کند يا خير. اعماق اين لکه ننگ را نسل‌های بعدی متوجه خواهند شد که مجلس ششم به سود دشمن چه کرد. ماموريت مجلس ششم اين بود که قدرت چانه زنی را از ديپلمات‌های ما بگيرد که بر سر ميز مذاکره برای پذيرش پروتکل الحاقی قدرت چانه‌زنی هم نداشته باشند. در آن دوران همه امتيازات را داديم و سه سال مساله هسته‌يی ما عقب افتاد ولی در بعد هسته‌يی اگر تحريم شديم اين تحريم می‌ارزد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در دولت آقای احمدی‌نژاد افتاد، اگر در دولت‌های گذشته می‌افتاد، اگر آن دولت سقوط نمی‌کرد يقينا وضع هم بهتر از امروز نبود. حرف‌هايی هم که امروز زده می‌شود و اتفاقاتی که می‌افتد کار سياسی است و مقام معظم رهبری هم خيلی شفاف فرمودند که طبيعی است که در سال آخر دوره اول دولت‌ها تخريب آن‌ها شروع شود. يعنی شفاف مطرح شد که اين کارها خيز برداشتن برای دوره بعدی و کار سياسی است.

در ادامه اين سوال مطرح شد که آيا افراد مسيحی و غير مسلمان وارد بهشت می‌شوند؟ ذوالنوری پاسخ داد: افراد دو دسته می‌شوند؛ يک عده کسانی هستند که علم پيدا کردند و به اسلام ايمان نياوردند که عذر اين افراد به هيچ عنوان پذيرفته نيست و لو اين‌که کارهای خوب هم انجام بدهند. دين اسلام دين خاتم است، نقض اديان گذشته نيست ولی عمل به اديان گذشته هم پذيرفته نيست و اگر کسی عالما به آن‌ها ادامه داد، اهل نجات نيست. دسته دوم هم که عالم نيستند، جاهلند که خود اين‌ها دو دسته‌اند و خدا با هر کدام به نحو خاصی رفتار می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضعف دولت اظهار کرد: من امروز بنا ندارم که ضعف دولت را بگويم ولی اين‌طور نيست که بگوييم هيچ دولتی هيچ ضعفی ندارد؛ چراکه هيچ کدام از ما انسان کامل به معنی معصوم نيستيم. حتی معصومين ما هم بسياری از اوقات در امور اداره جامعه از معصوميت‌شان استفاده نمی‌کردند. در حکومتداری امامان معصوم هم ممکن است از علم غيب خود برای هر چيزی استفاده نکنند. در دولت آقای احمدی‌نژاد هم ممکن است ضعف‌هايی باشد ولی کفه کارهای خير با ضعف‌ها قابل مقايسه نيستند.

وی با بيان اين‌که " سرعت دولت نهم بيشتر از دولت‌های قبل است" افزود: وقتی سرعت بالاتر می‌رود، خطر هم بيشتر می‌شود ولی آرامش واقعی بايد در اين سی سال انجام می‌شد. تامل و آرامش بايد باشد ولی ضرورت هم وجود دارد که کار سريع انجام شود و اين کاری است که دولت آقای احمدی‌نژاد انجام می‌دهد. در بحث انتصابات برخی افراد به دولت اشکال می‌گيرند که برخی انتصابات ممکن است زودهنگام باشد. ايرادهايی هم وجود دارد مثل فريادی که آقای مشايی داشتند، که البته من برای خودم توجيهی دارم که چرا آقای احمدی‌نژاد با ايشان برخورد نمی‌کند. وقتی آقای احمدی‌نژاد قهرمان مبارزه با هولوکاست و اسرائيل است، قطعا نمی‌توانيم بگوييم آقای رحيم مشايی را تاييد می‌کند. حالا اين‌که پشت صحنه چه مسايلی است من نمی‌دانم. درخواست ما اين است که آقای احمدی‌نژاد برخورد جدی نسبت به اين موضوع داشته باشند.

در ادامه سوالی مبنی بر نقد يک‌طرفانه سياست‌های اقتصادی دولت از سوی ناطق نوری در تريبون‌های عمومی کشور مطرح شد که ذوالنوری پاسخ داد: خب، کارشناس هستند و حرف می‌زنند ولی نقد يک‌طرفه از هيچ‌کسی پذيرفته نيست.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در ادامه با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش مسکن اظهار کرد: فقط بحث عدم نظارت نيست، بلکه موارد ديگری هم دخيل هستند که من به آن‌ها اشاره کردم. مسايل اقتصادی مثل يک بسته به هم پيوسته است با کارهايی که آقای احمدی‌نژاد شروع کرد اگر اصل ۴۴ قانون اساسی اجرايی شود، بايد پيش‌بينی کنيم که حتی در برخی حوزه‌ها تورم تا ۵۰ درصد هم برود ولی چاره‌ای جز اين نداريم، ولی با اجرای اصل ۴۴ کم کم تورم پايين خواهد آمد.

وی هم‌چنين در برابر سوالی مبنی بر مخالفت با طرح مقابله مستقيم برخورد با مفاسد اجتماعی پاسخ داد: من تا به حال نشنيدم. اتفاقا در دولت آقای احمدی‌نژاد از مفسدين اقتصادی و فرهنگی حمايت نمی‌شود، بلکه اقداماتی هم مثل طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی انجام می‌شود. امروز در اين دولت چنين کارهايی انجام می‌شود ولی زياد در شيپور آن نواخته نمی‌شود.

هم‌چنين در اين جلسه اين سوال مطرح شد که با توجه به حمايت‌های مقام معظم رهبری از دولت، چرا در جريان اصولگرا صحبت‌هايی از برخی افراد مثل قاليباف، باهنر و ناطق نوری به ميان می‌آيد؟ و ذوالنوری پاسخ گفت: در آستانه انتخابات قرار داريم و برخی از اين موضع‌گيری‌ها متاثر از انتخابات است و مطمئن باشيد که زياد خطا در آن نيست.

ذوالنوری درپاسخ به سوالی در ارائه نظر خود نسبت به آمدن سيدمحمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و عبدالله نوری به عرصه انتخابات رياست جمهوری گفت: هيچ کدام از اين سه مورد روزنه و نقطه سفيدی برای شورای نگهبان باقی نگذاشته‌اند که بشود آن‌ها را تاييد صلاحيت کرد. اگر هم اين افراد بيايند مردم بار سوم اشتباه نمی‌کنند. انسان مومن از يک سوراخ چند بار گزيده نمی‌شود. بنابراين، اين‌ها نمی‌آيند، ولی اصلاح‌طلبان راهبردهايی دارند که به دنبال تحقق آن‌ها هستند؛ راهبرد اول اين است که معتقدند به هر قيمتی آقای احمدی‌نژاد نبايد بيايد و اين اصل کار آن‌هاست و برای اين که وی نيايد هم به برخی جبهه‌های خودی نظام چراغ سبز نشان می‌دهند که در بين آن‌ها تفرق و تشتت ايجاد کنند.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه ابراز عقيده کرد: اگر آقای احمدی‌نژاد کانديدا شود هر کس ديگری که به صحنه بيايد نه خدمت به انقلاب کرده است و نه به اصولگرايی؛ چراکه دولت آقای احمدی‌نژاد کارهايی را شروع کرده که مصلحت و منفعت کشور ايجاب می‌کند که در يک دوره چهار ساله ديگر به نتيجه برسد و آلان کار در مرحله‌ای نيست که تغيير دولت داشته باشيم و مصلحت اين است که دولت عوض نشود؛ لذا اگر دوستان خودی با شعار اصولگرايی وارد عرصه شوند، قطعا من خدمت به مردم، نظام وانقلاب را در آن نمی‌بينم.

ذوالنوری با اشاره به مطرح شدن رويکرد اعتدال درفضای سياسی کشور اظهار کرد: از ميان احزابی که در جبهه اصلاحات وجود دارند، برخی از آن‌ها مثل تشکيلات آقای کروبی نزديک به اصولگرايان هستند، برخی که اصلا لائيک و سکولار و برخی ديگر نيز ضدانقلاب هستند، اين‌ها برای تبرئه خودشان بحث رويکرد به اعتدال رامطرح کرده‌اند و يکی از راهبردهای اصلی آن‌ها تاکيد بر روی اين خطوط است.

وی اضافه کرد: اگر هيچ کدام از اين‌ها اثر نکند، آقای احمدی نژاد به صحنه بيايد، راهبردهای متعدد دارند که يکی از آن‌ها آوردن آقای خاتمی به صحنه است. آن‌ها معتقدند اگر آقای احمدی‌نژاد به صحنه بيايد، اشخاصی مثل کروبی و ديگران نمی‌توانند تنه به تنه او بزنند و فرشته نجات جبهه دوم خرداد را آقای خاتمی می‌دانند.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در پايان اظهار کرد: اگر بخواهند اين کار را عملی کنند، هم بايد بتوانند دولت را تضعيف کنند و هم در تبرئه و تطهير آقای خاتمی و ايجاد فضايی در جامعه که شورای نگهبان جرات رد صلاحيت آقای خاتمی را پيدا نکند، تلاش ‌کنند.

Copyright: gooya.com 2016