چهارشنبه 13 شهریور 1387

محمد توسلی: خاتمی بهترين فردی است که می‌‏تواند محور ائتلاف قرار گيرد، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس دفتر سياسی نهضت آزادی ايران به اصلاح‌‏طلبان پيشنهاد کرد با يک برنامه حداقلی جبهه گسترده‌‏ای ازهمه وفاداران به مشی اصلاح‌‏طلبی را تشکيل دهند.

محمد توسلی در گفت وگو با خبرنگار "ايلنا" با اشاره به انتخابات آينده رياست جمهوری،گفت: انتخابات دور دهم رياست جمهوری از اهميت ويژه‌‏ای در عرصه سياست داخلی و خارجی برخوردار است.
وی افزود: همه گروه‌‏های سياسی و همه افرادی که به سرنوشت ملی پايبند هستند، ضرورت دارد تا در ارتباط با اين انتخابات از خود حساسيت نشان دهند و متناسب با شرايط بتوانند در اين انتخابات حضور داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فعال سياسی با اشاره به تحولات سياسی کشور ،اظهار داشت: تحولات سياسی کشور در سمت و سويی قرار گرفته است که احساس می‌‏شود آرمان‌‏های اوليه انقلاب در معرض خطر قرار گرفته است.
وی تصريح کرد: در حال حاضر يک نوع بازگشت از آمان‌‏های انقلاب را شاهد هستيم و به جای اينکه اراده مردم بر سرنوشت خويش حاکم باشد نهادهای ديگر تصميم سازی می‌‏کنند و تصميمات را از پيش اعلام می‌‏کنند و اين هشداری است به تمامی دلسوزان نظام که واکنش جدی نسبت به اين پديده نشان دهند.
توسلی در بخش ديگری از اين گفت‌‏وگو به ارزيابی وضعيت فعلی جريان اصلاح‌‏طلب پرداخت و گفت: اصلاح طلبان ضرورت دارد با يک برنامه حداقلی جبهه گسترده‌‏ای را شکل دهند و در چنين جبهه‌‏ای از به خطر افتادن کيان انقلاب و منافع ملی جلوگيری کنند.
رئيس دفتر سياسی نهضت آزادی ايران در ادامه تاکيد کرد: در شرايط فعلی بهترين فردی که می‌‏تواند محور چنين جبهه‌‏ای قرار گيرد، محمد خاتمی است.
اولين شهردار تهران بعد از انقلاب، با بيان اينکه خاتمی می‌‏تواند با تدوين يک برنامه حداقلی در انتخابات آينده تاثيرگذار باشد، اظهار داشت: خاتمی در اين برنامه حداقلی اعلام کند که به قانون اساسی التزام دارد و اين محوری‌‏ترين نکته‌‏ای است که در اين برنامه حداقلی بايد مورد توجه قرار گيرد.
توسلی افزود: اصلاح طلبان خود را از دايره تنگی که قبلا برای خود تعريف کرده بودند، خارج کنند تا در يک طيف وسيعی از احزاب و گروه‌‏های سياسی و افرادی که به مشی اصلاح طلبی پايبند هستند، بتوانند زمينه حضورشان در انتخابات را فراهم کنند.
وی با تاکيد بر اينکه در مقطع فعلی خاتمی بايد رسالت تاريخی خود را انجام دهد، اظهار داشت: در صورت حضور خاتمی در انتخابات با شرايط ياد شده در کنار او قرار داريم و اميدواريم خاتمی در اين شرايط حساس تاريخی به رسالت خود عمل کند و تحت تاثير القائاتی که توسط مخالفين انجام می‌‏شود، قرار نگيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد توسلی: خاتمی بهترين فردی است که می‌‏تواند محور ائتلاف قرار گيرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016