جمعه 15 شهریور 1387

حاجی بابايی: بررسی لايحه حمايت از خانواده در هفته پيش رو بعيد است، مهر

يک عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به دستور کار مجلس در هفته پيش رو ، نوبت به بررسی لايحه حمايت از خانواده در اين هفته نخواهد رسيد .
حميد رضا حاجی بابايی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره احتمال موکول شدن بررسی لايحه حمايت از خانواده درصحن علنی مجلس به هفته های بعد گفت : در هفته پيش رو مجلس استيضاح وزير آموزش و پرورش ،‌ همچنين سئوال از دو وزير راه و بازرگانی را در برنامه خود دارد و با توجه به اينکه لايحه حمايت از خانواده در نوبت هفتم بررسی لوايح و طرح ها در دستور کار هفتگی است ، بررسی آن در اين هفته بعيد به نظر می رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی همچنين به احتمال مطرح شدن طرح های فوريتی در هفته پيش رو اشاره کرد که طبيعتا بررسی لوايح در دستور را به تعويق خواهد انداخت.

بررسی لايحه حمايت از خانواده مطابق گزارش شور اول کميسيون قضايی و حقوقی مجلس ،‌ هفته سوم مرداد ماه در دستور کار مجلس قرار گرفت و از همان زمان ، ‌بخش هايی از آن با انتقاد شديد فعالان زن اعم از فعالان اجتماعی و سياسی از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب مواجه شد. منتقدان بخش مربوط به تعدد زوجات اين لايحه را زمينه ساز ناپايداری بنيان خانواده دانسته و خواستار اصلاح آن هستند. آنها انتقاداتی به ساير بخش های لايحه نيز دارند.

در پی بالا گرفتن اعتراضات، علی لاريجانی رئيس مجلس دهم شهريور ماه از کميسيون قضايی مجلس خواست علی رغم آماده بودن گزارش اين کميسيون برلايحه به دليل اهميت آرامش روانی خانواده ها لايحه مذکور را بار ديگر با دقت بيشتری مورد بررسی قرار دهد.

وی در پی اعتراض حاميان لايحه به اين اقدام اعلام کرد که بررسی بيشتر لايحه در کميسيون به معنای خروج آن از دستور کار نيست و در نوبت مقرر به لايحه رسيدگی خواهد شد .

لايحه حمايت از خانواده از سوی قوه قضاييه به دولت ارائه شده و بخش های بحث بر انگيز آن بيشتر مربوط به مباحثی است که دولت به لايحه افزوده است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاجی بابايی: بررسی لايحه حمايت از خانواده در هفته پيش رو بعيد است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016