چهارشنبه 20 شهریور 1387

لاريجانی: در سهميه‌بندی دانشگاه‌ها بايد تجديد نظر شود، آفتاب

- وزارت علوم بار ديگر نحوه پذيرش دانشجو در کنکور امسال را بررسی کند


اين قابل قبول نيست که دانشگاهی مانند صنعتی شريف مثلاً ۱۰۰ نفر ظرفيت داشته باشد اما تنها ۱۸ نفر از اين ظرفيت از بين عامه انتخاب شوند.


آفتاب: علی لاريجانی در جلسه غير رسمی امروز مجلس شورای اسلامی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، خواستار تجديد نظر در چگونگی سهميه‌بندی دانشگاه‌ها شد.‌

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، رييس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهميه‌های خاص در پذيرش دانشگاه‌های معتبر خواستار آن شد که وزارت علوم بار ديگر نحوه پذيرش دانشجو در کنکور امسال را بررسی کند.

علی لاريجانی در جلسه غير رسمی روز سه شنبه مجلس که با حضور وزير علوم و رئيس سازمان سنجش برگزار شد ازعلی عباسپور رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خواست که نظرات مطرح شده در اين جلسه را جمع بندی کند و در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت علوم و دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نمايد تا مشکلات به صورت ريشه ای حل شود.

لاريجانی برخی از مشکلات به وجود آمده در کنکور امسال را به خاطر مصوبه بومی پذيری دانست و گفت: «نمايندگان نسبت به احتمال بروز خطا در روش انجام کار نگرانند»

لاريجانی تصريح کرد: «اين قابل قبول نيست که چندين نوع سهميه‌بندی کار دانشگاه‌های معتبر را با چالش مواجه کند و اگر قوانين ايراد دارد، مجلس آمادگی تغيير آن را دارد».

وی تاکيد کرد: «اين قابل قبول نيست که دانشگاهی مانند صنعتی شريف مثلاً ۱۰۰ نفر ظرفيت داشته باشد اما تنها ۱۸ نفر از اين ظرفيت از بين عامه انتخاب شوند».

لاريجانی همچنين از اعتراض بسياری از روسای دانشگاه‌های معتبر به پذيرش غيرعلمی دانشجو و انتخاب برخی بر اساس سهميه خبر داد.

وی با بيان اينکه کار دانشگاه ها بايد بر اساس مسائل علمی باشد، يادآور شد: «از وزارت علوم می‌خواهيم پذيرش امسال دانشگاه های معتبر را يکبار ديگر بررسی کند».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجانی: در سهميه‌بندی دانشگاه‌ها بايد تجديد نظر شود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016