چهارشنبه 20 شهریور 1387

نامه سرگشاده‌ خانواده‌های دانشجويان بازداشت شده‌ آذربايجانی خاصه دانشگاه تبريز

خطاب به رياست محترم قوه‌ی قضائيه آيت‌ا... هاشمی شاهرودی
احتراماً امضاء کنندگان اين مکتوب، خانواده‌های دانشجويان در بند دانشگاههای آذربايجان هستند که به نحوه دستگيری، بازداشت و فشارهای روحی و جسمی وارد به عزيزانمان اعتراض داشته و مراتب شکايت خود را از نهادهای امنيتی و قضائی به جنابعالی به عنوان بالاترين مقام قضائی معروض می‌دارند.
فرزندان ما که جزء نخبگان اين مرز و بوم هستند بدون هيچگونه احضار و اخطار کتبی در ماههای تير و مرداد سال جاری، از سوی مأموران امنيتی دستگير شده و بدون تفهيم اتهام در بازداشتگاههای ادارة اطلاعات و در سلولهای انفرادی تحت شديدترين فشارهای روحی و جسمی مورد بازجويی شبانه‌روزی قرار دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرزندان ما از ابتدائی ترين حقوق انسانی به عنوان يک فرد متهم، از قبيل اجازة ملاقات با خانواده، ملاقات با وکيل، حق مطالعه، هواخوری و ... برخوردار نبوده و هر دو هفته يک بار آن هم به مدت کوتاه چند دقيقه‌ای و صرفاً در حد احوالپرسی با خانواده خود تماس تلفنی داشته‌اند.
در حالی که در خصوص وضعيت جسمانی و روحی عزيزانمان اخبار نگران کننده‌ای در حال انتشار است که اين اخبار بطور مستقيم خانواده‌ها را دچار دلهره و استرس کرده و در مواردی باعث بروز بيماريهای وخيم قلبی و عصبی شده‌اند.
از آن مقام محترم، بعنوان قاضی‌القضات تقاضا داريم ضمن صدور دستور رسيدگی به پرونده‌ی عزيزانمان و اين که قرار بازداشت موقت صادره به هيچ عنوان متناسب با عملکرد عزيزانمان نبوده و اين قرار در جرائم سنگين صادر می‌شود نه در مورد دانشجويان نخبه و انديشمند، بدواً دستوری صادر گردد که قرار بازداشت موقت به قراری خفيف‌تر تبديل شود و اجازة ملاقات با خانواده و وکيل برای عزيزانمان فراهم شود و همچنين در اسرع وقت، آن عده که مورد ايراد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند به مراکز درمانی معرفی و منتقل شوند.
۱- خانواده دانشجوی حقوق دانشگاه تبريز (فراز زهتاب)
۲- خانواده دانشجوی حقوق دانشگاه تبريز (آيدين خواجه ای)
۳- خانواده دانشجوی ارشد مکانيک دانشگاه تبريز (سجاد رادمهر)
۴- خانواده دانشجوی ارشد مکانيک دانشگاه تبريز (منصور امينيان)
۵- خانواده دانشجوی مهندسی برق دانشگاه تبريز (امير مردانی)
۶- خانواده دانشجوی رشته جغرافيا دانشگاه تبريز (مقصود عهدی)
۷- خانواده فعال سابق دانشجويی و افسر وظيفه (داريوش حاتمی)
۸- خانواده دانشجوی دانشگاه مالک اشتر اصفهان (مجيد ماکويی زاد)

رونوشت:
دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب تبريز
دادستان محترم کل کشور
رئيس محترم ديوانعالی کشور


۱۷/۶/۱۳۸۷
خانواده های دانشجويان بازداشت شده آذربايجانی (خاصه دانشگاه تبريز)

Copyright: gooya.com 2016