پنجشنبه 21 شهریور 1387

هاشمی رفسنجانی: کسانی پيدا شده‌اند که به ريشه انقلاب می‌زنند، آفتاب

- نمی دانم آنهايی که دنبال حذف يا بدنام کردن روحانيتند، دنبال چه هستند!


آفتاب: آيت الله هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه پاسداری از انقلاب اسلامی به از خود گذشتگی نيروهای انقلاب نياز دارد، گفت: «در چند روز اخير کسانی پيدا شده‌اند که دارند به منشا بروز انقلاب می‌زنند، ريشه را پيدا کرده و به آنجا می‌زنند، به مراجع، به حوزه های علميه و … ، مانند خوره می‌خواهند به جان اين شجره طيبه بتازند. کار به جايی رسيده که آيت الله مکارم شيرازی دردمندانه اين خطر را توجه می‌دهند و می‌گويند ما احساس می‌کنيم جريانی به اين وادی افتاده است».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، آيت الله هاشمی رفسنجانی شب گذشته در مراسم تجليل از شهيد آيت الله صدوقی در تالار وحدت با بيان اين مطلب نقش روحانيت و علما در حفاظت از حريم دين و اخلاق و فرهنگ اسلام و ايران را زياد برشمرد و افزود: «قدرتها و امرا و شاهانی آمده و رفته اند ولی آن جريان مداومی که ايران را در سايه اهل بيت سر پا نگه داشته حوزه های علميه و علما بودند، اگرچه علمای عرب نيز در اين مقوله شريک هستند اما ايرانی ها کارهای بزرگی در تداوم اسلام، تشيع و هويت ايرانی انجام داده اند».

وی با بيان اينکه شهيد آيت الله صدوقی از علمايی است که در نيم قرن اخير درخشيده و در تمامی مراحل انقلاب اسلامی کارهای فراموش نشدنی و سازنده انجام داده است، گفت: «حرکت اصلاحی که دو قرن است در منطقه ما انسان ساز شده، پايه اش بر روی شخصيت های روحانی است و مطمئنا اگر قدر حرکت امام، حوزه های علميه، روحانيت و شهدا و ايثارگران را بدانيم می‌توانيم به دستاوردهای بزرگی نائل شويم».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انقلاب اسلامی را يک هديه دانست و گفت: «انقلاب اسلامی حجت الهی بر ما در تاريخ است و اين هديه آسانی به دست نيامده بلکه با تجربه های فراوان، شکنجه ها و زندانهای فراوان به اينجا رسيديم. امروز پاسداری از اين دستاورد به حضور بيشتر و موثرتر و از خود گذشتگی نيروهای انقلاب نياز دارد».

رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه دين، مکتب اهل بيت، حفاظت و اعتلای ايران و بيرون کردن استکبار از ايران مبنای انقلاب اسلامی بود، گفت: «نمی‌دانم آنهايی که دنبال حذف روحانيت يا بدنام کردن روحانيت هستند و می‌خواهند متکاهای حضور مردم را بشکنند، دنبال چه هستند! می‌خواهند اصل تفکر را مخدوش کنند يا راه را برای حرکتهای بچه گانه خود طی کنند. آنها اين مسير را نمی‌توانند با شاخ و برگ و بدون تنه و ريشه طی کنند».

آيت الله هاشمی رفسنجانی افزود: «جريان اخير نشان داد آنکه می‌تواند در ايران تاريخ ساز باشد و مردم را به صحنه بياورد يا در صحنه نگه دارد ،هنوز روحانيت است، اين به آن معنا نيست که بخواهيم نقش بقيه را کم بگيريم اما معلوم نيست اعتمادی که مردم به روحانيت می کنند، به ديگران کنند و سالها در صحنه بمانند».

وی با بيان اينکه منافقينی که دست به ترور بزرگان می‌زدند، نقش نيروهای بسيج کننده را با همه وجود حس می‌کردند، خاطر نشان کرد: «منافقين به سراغ شهدای محراب، مدنی و اشرفی اصفهانی و دستغيب رفتند که هر کدامشان به اندازه يک منطقه می‌توانست کارساز باشد اما منافقين نمی‌دانستند که خون اين بزرگان به جای خود آنها کارشان را انجام می‌دهد».

آيت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تجليل از شهيد آيت الله صدوقی گفت: «آيت الله صدوقی از نظر سنی نزديک امام (ره) بود و در محافل طلبگی و خصوصی و مباحثه خيلی به امام نزديک بودند و اين نزديکی با امام برای دوران مبارزه کارساز شد. به نظر می‌رسد آنچه به عنوان يک فصل مهم در زندگی شهيد صدوقی محسوب می‌شود تداوم حضور ايشان تا پيروزی انقلاب اسلامی و دو سه سال اول مشکلات انقلاب بود که ايشان يکنواخت در صحنه بود و در مقاطع حساس و تحولات مبارزه نقش آفرينی می‌کرد».

وی از کمک به فدائيان اسلام بعد از شهريور سال ۱۳۲۰، حضور فعال در مبارزه در زمينه انجمنهای ايالتی و ولايتی، بيانيه شجاعانه در پی حادثه مدرسه فيضيه و حضور در پيشاپيش معترضان و اعلاميه دهنگان در جريان کاپيتولاسيون به عنوان برخی از حرکات مبارزاتی شهيد آيت الله صدوقی نام برد و گفت: «آيت الله صدوقی را هميشه در پيشاپيش حرکت می‌ديديم و قدم به قدم در مفصل های مبارزه حضور داشت».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمی رفسنجانی: کسانی پيدا شده‌اند که به ريشه انقلاب می‌زنند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016