جمعه 1 شهریور 1387

رفسنجانی: کشور را بايد با انسان‌‏های دانا اداره کنيم، ايلنا

- مجلس خبرگان مساله انرژی هسته‌‏ای و بحث يارانه‌‏ها را بررسی می‌‏کند

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امروز همه ما در سايه امام زمان و اين حجت خدا بر روی زمين زندگی می‌‏کنيم و اميدورايم روزی با حضور ايشان مشکلات بشريت حل شود، به همين دليل نيمه شعبان از مراسم‌‏های مهم ماست که متاسفانه گاهی اوقات همراه با خرافات برگزار می‌‏شود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، هاشمی رفسنجانی در خطبه‌‏های نماز جمعه تهران با اشاره به پيشنهادات مجمع تشخيص به مقام معظم رهبری که تحت عنوان سياست‌‏های کلی برنامه پنجم توسعه تدوين شده است، اظهار داشت:‌‏ در اين پيشنهاد ما بر همه زمينه‌‏ها به ويژه مسائل زيربنايی تاکيد کرديم که برخی از آنها امروز بايد اولويت خاص خود را داشته باشند تا رفاه، توسعه و پيشرفت را برای جمهوری اسلامی ايران به ارمغان آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با يادآوری دوران پس از جنگ گفت: در آن دوره که کشور در همه زمينه‌‏ها دچار عقب افتادگی بود در دو برنامه‌‏ای که به عنوان برنامه سازندگی مطرح شد، زيربناها را آماده کرديم و در سايه همان زيربناها تا امروز هيچ گونه مشکلات زيربنايی نداشتيم.
وی افزود: پيش از اين به اتکای زيربناهای ساخته شده، برق، آب و گاز قطع نمی‌‏شد و خشکسالی‌‏هايی که در کشور پيش می‌‏آمد تا اين حد آسيب نمی‌‏رساند، در حالی که در آن دوره‌‏ها چندين خشکسالی در کشور داشتيم اما با توجه به زيربناهای موجود و مهار آب‌‏ها، خشکسالی اين‌‏قدر ما را اذيت نمی‌‏کرد.
هاشمی در ادامه گفت: انتظار داريم، بعد ازارائه برنامه پنجم توسعه که انشاء الله در مجلس هم تصويب می‌‏شود، به گونه‌‏ای عمل شود که کشور در مسائل اصولی به صورت روزمره عمل نکند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دوران جنگ تحميلی گفت: با استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس توانستيم امکانات فراوانی در صنايع دفاعی بوجود آوريم و با همان تجربه و زير بنا، امروز يکی از مقتدرترين کشورهای جهان سوم در عرصه دفاعی هستيم.
وی افزود: ما توانستيم صنعت سدسازی،‌‏ نيروگاه سازی، اتوبان سازی، سيلوسازی، بندرسازی و پالايشگاه سازی را به دست آورده و در کشور اجرا کنيم و در آخرين فاز پالايشگاه سازی، فاز دوم پالايشگاه بندرعباس را برای صادرات بنزين ساخته بوديم، که اگر با همان ظرفيت يک گام به جلو برمی داشتيم، امروز به جای فروش نفت خام، می‌‏توانستيم فرآورده‌‏ها را با قيمت بهتری به فروش برسانيم. يا اگر خشکسالی مانند خشکسالی امسال پيش می‌‏آمد، آنقدر آب پشت سدها داشته باشيم که زهر آن را از کشاورزان بگيريم و دچار قطع آب و برق و گاز نشويم، اين‌‏ها در سايه کارهای زيربنايی و علمی برای ايران مقدور است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مهمترين محور چشم انداز بيست ساله را دانايی محوری دانست و گفت: بايد با انسان‌‏های دانا، عالم و مجرب کشور را در دنيای کنونی پيش ببريم. انشاء الله اين اتفاق به کمک صاحب‌‏نظران و مجلس در آينده نزديک عملی شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه‌‏ها، با اشاره به سالروز تاسيس مجلس خبرگان گفت: در اجلاس آتی خبرگان رهبری دو مساله مهم انرژی هسته‌‏ای و بحث يارانه‌‏ها در دستور کار قرار دارد که از مسوولان مربوطه خواسته‌‏ايم در اين موارد توضيح دهند.
وی با اشاره به موضوع انرژی هسته‌‏ای ايران نيز گفت:‌‏ ايران به لحاظ بين المللی حقيقتاً مظلوم است و برخی قدرت‌‏های بزرگ به دنبال تسويه حساب با انقلاب هستند و برای همين در موضوع هسته‌‏ايی بهانه‌‏گيری می‌‏کنند.
وی افزود: سخت گيری قدرت‌‏های بزرگ در مورد ايران که امروز با قدرت و توان خودش به جايگاه کنونی دست يافته، نه تنها ظلم به ماست، بلکه ظلم به بشريت است. البته بايد به گونه‌‏ای عمل شود که خطر سلاح هسته‌‏ای نباشد، ولی بشريت بتواند از اين قدرت الهی که در يک هسته نهفته است، بهره ببرد که اين با همکاری همه کشورهای جهان سوم به دست می‌‏آيد و قدرت‌‏های بزرگ نيز بايد دست از زورگويی و قساوت بردارند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با گرامی‌‏داشت سالروز آزادی آزادگان گفت: لحظه ورود آزادگان به ايران يکی از شيرين‌‏ترين روزهای تاريخ انقلاب است و امروز به عنوان بخشی از جامعه فعال ايران هستند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به نامه نگاری‌‏های خود در آن دوره با صدام افزود: صدام تلاش می‌‏کرد تعهداتی را که در قطعنامه‌‏های شورای امنيت آمده بود، به سود خود تفسير کند اما بعد از مدتی به دليل فشارهای داخلی در عراق مجبور شد خواسته‌‏هايی را که من از او داشتم، بپذيرد و اولين گروه اسرا را آزادکند؛ چرا که تعداد اسرای عراقی در ايران بيشتر بود و خانواده‌‏های آنها نيز چشم انتظار بودند.
هاشمی رفسنجانی با تشريح مسائل کنونی منطقه به ويژه قفقاز گفت: خطر رويارويی دو قدرت بزرگ هسته‌‏ايی دنيا يعنی ناتو از يک‌‏سو و روسيه از سوی ديگر پيش آمد که البته آرام شده اما بايد در اين گونه مسائل عاقلانه و مدبرانه عمل کرد و اميدواريم عقل بر اين فضا حاکم شود و خطری برای جامعه بشری به وجود نيايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجانی: کشور را بايد با انسان‌‏های دانا اداره کنيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016