جمعه 25 مرداد 1387

رفسنجانی: با نحوه فعلی اداره ‌کشور نمی‌توانيم الگوی جهانی شويم، ايسنا

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جامعه اسلامی دانشگاهيان را يک جامعه دانشگاهی پاک و سالم می‌شناسيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ديدار با اعضای جامعه اسلامی دانشگاهيان کشور با بيان اين‌که جامعه اسلامی دانشگاهيان در طول سی سال، توانسته خط مشی خود را حفظ کند، افزود: هميشه به عنوان يک جامعه دانشگاهی پاک و سالم به جامعه اسلامی نگاه می‌کنيم.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی دانشگاهيان هيچ‌گاه نان به نرخ روز خور نبوده و بر روی امواج ديگران سوار نشده است تا به مديريت اجرايی دست يابد و اگر از بين اين مجموعه افرادی هم بوده‌اند که به پست و مقام و مسووليت رسيده‌اند، به دليل لياقت و شايستگی خودشان بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در عين حال که جامعه اسلامی دانشگاهيان نقاط قوتی دارد، نقاط ضعفی نيز دارد که يکی از نقاط ضعف در اين مجموعه عدم کار حزبی است.

وی تصريح کرد: تاريخ جامعه اسلامی با تاريخ تقويم انقلاب برابر است و بايد پيشتاز باشد، چرا که در همه صحنه‌ها حضور داشته و با وجود اينکه عده‌ای عليه آن موضع گرفته‌اند، اما اين تشکل دانشجويی بايد سعی کند به جهت دهی افکار دانشگاهيان به عنوان يک نهاد دانشگاهی اسلامی بپردازد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان اين‌که بايد وارد عرصه شويد، يادآور شد: اگر کسی برای خودش کاری نکند، پسنديده است، ولی اينکه کسی برای جمعيت و گروه کار نکند قابل قبول نيست، حرکتی که از شما انتظار می‌رفت، هنوز انجام نشده است؛ در ميان شما استادان، اصل فکری هستند اما شما نيز بايد در کارها موثر باشيد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه تصريح کرد: برای اصلاح جامعه بايد وارد کارهای اجرايی و قانون گذاری کشور شد که جزء مقتضيات کار سياسی است و نمی‌توان پذيرفت افرادی مثل شما برای وقت‌گذرانی عضو جامعه اسلامی شده باشند.

وی افزود: اين يک بحث بسيار جدی است و همين حرکتی که داريد، قطعاً در تاريخ انقلاب اسلامی موثر است، اما بايد در عين حال حرکتی سياسی، علمی و مذهبی که از مجموعه شما انتظار می‌رود، داشته باشيد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: شما اعضای جامعه اسلامی دانشگاهی به کسانی که انسان‌های با دانش و خوبی هستند، اما تعهدی ندارند و زير بار مسووليت نمی‌روند و خود را از صحنه‌ها کنار می‌کشند، امتياز ويژه‌ای داريد، اما بايد گام‌های موثرتری برداريد.

وی خاطرنشان کرد: يکی از گام‌های بزرگی که شما اعضای جامعه اسلامی می‌توانيد در بخش تحقيقات برداريد اين است که خودتان پرچمدار اين حرکت باشيد، جنبه نظارتی بگذاريد و مطالبه کنيد، مجلس نيز ظرفيت آن را دارد که به کمک شما بيايد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: جامعه اسلامی را پرچمدار تحقيقات کشور کنيد، راهکارها نيز روشن است، اين بخش تحرک بزرگی نياز دارد، چرا که وضع موجود در مقايسه با مراکز تحقيقاتی دنيا باعث شرمندگی است.

هاشمی رفسنجانی افزود: شاخص‌ها مشخص است و مهمترين شاخص سياست که نقشه راه و الگو است و بايد محور کارها قرار گيرد، سند چشم انداز است.

وی ادامه داد: تا کی می‌خواهيم بهره‌وری و نيروی انسانی را به کار بگيريم و دائم از جيب خودمان بخوريم، در حالی که روزی اندوخته‌های جيبمان تمام خواهد شد و برای نسل آينده چيزی باقی نمی‌ماند، در نتيجه شما دانشگاهيان بايد روی اين مساله کار کنيد و برای تدوين برنامه پنجم توسعه کشور افکار خود را منتقل کنيد.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: در خصوص مسائل سياسی، با توجه به اين‌که انتخابات بزرگترين عرصه سياسی کشور است، شما اعضای جامعه اسلامی دانشگاه‌ها در اين عرصه بسيار مهم، بايد محافظه کاری را کنار بگذاريد، چرا که برای افراد آگاه و دانشمندی چون شما ملاحظه کاری و محافظه کاری جايی ندارد و بايد خود را به يک نقطه روشن وصل کنيد.

وی با بيان اين‌که امروز کشور به شما نياز دارد، گفت: اينگونه که کشور دارد اداره می‌شود، نمی‌توانيم راضی باشيم که مسلمانان خوبی هستيم و يا الگوی جهانی شويم، تعارف که نداريم، کشوری با اين سرمايه عظيم نبايد در زمستان دچار قطع گاز و در تابستان دچار قطع برق شود و مردم ساعت‌ها وقت خود را در پمپ بنزين‌ها بگذرانند، در حالی که ما صاحب اين راه هستيم. بديهی است که اين مسائل و مشکلات به ضعف مديريت بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در مساله سياست خارجی نيز همين گونه است و در مسائل فرهنگی نيز همين است، شعار زياد داده می‌شود، ولی در عمل ضد فرهنگ عمل می‌شود.

هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: اکنون ديگر می‌طلبد که اهل دانش، افکار و راهکارهای خود را برای اداره کشور مطرح کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجانی: با نحوه فعلی اداره ‌کشور نمی‌توانيم الگوی جهانی شويم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016