سه شنبه 5 شهریور 1387

چهارمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان، رفسنجانی: فضای کشور را در آستانه انتخابات بايد به دور از تنش نگه داشت، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
چهارمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با حضور نمايندگان اين مجلس و با سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجلس خبرگان در ساختمان قديم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار "ايلنا" رئيس مجلس خبرگان با اشاره به جايگاه مجلس خبرگان در قانون اساسی گفت: در مورد خبرگان کم سخن گفته شده است و خبرگان را بايد مردم بشناسند.
وی با اشاره به دوره‌‏های مختلف مجلس خبرگان گفت: اولين مجلس خبرگان، خبرگان قانون اساسی بود که سی سال پيش بوجود آمد و خبرگان قانون اساسی مهم‌‏ترين کار نظام را انجام می‌‏دهد.
هاشمی در ادامه افزود: مجلس خبرگان رهبری مهم‌‏ترين نهاد بعد از انقلاب است که با تصويب قانون اساسی به روز وظايف خود را به خوبی انجام داد.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل ولايت فقيه افزود: در طول تاريخ نيابت امام زمان و ولايت فقيه که اساس تشکيل شيعه بيان شده است، حافظ و نگهبان قانون اساسی است.
وی با اشاره به انتخاب رهبر بعد از ارتحال حضرت امام(ره) گفت: خبرگان کار بزرگی را انجام داد وانتخاب رهبری تا ظهور حضرت مهدی از وظايف مهم اين مرکز بود.
هاشمی در ادامه افزود:‌‏ شرايطی که برای خبرگان در قانون اساسی پيش بينی شده است اشتهاج همراه با عدالت و آشنايی با زمان و مکان است.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخاب آيت الله خامنه‌‏ای با عنوان رهبر انقلاب بعد از ارتحال حضرت امام(ره) اظهار داشت: بهترين فردی که برای رهبری بعد از ارتحال امام برگزيديم، رهبری کنونی يعنی حضرت آيت الله خامنه‌‏ای بود.
هاشمی با بيان اينکه مجلس خبرگان در دوره‌‏های قبل کار خود را به خوبی انجام داد، گفت: برخی از مردم از خبرگان انتظار دارند در تمام امور کشور دخالت کنند که اين به وظيفه خبرگان مرتبط نمی‌‏شود ولی اگر خبرگان کار خود را به خوبی انجام دهند بر تمامی مسائل کشور تاثير می‌‏گذارد.
وی در ادامه افزود: يکی از نکاتی که مردم در مورد مجلس خبرگان نمی‌‏دانند اين است که اين مجلس هيچ هزينه سياسی و مالی بر کشور تحميل نمی‌‏کند و نمايندگان اين مجلس هيچ مزد و حقوقی دريافت نمی‌‏کنند.
رئيس مجلس خبرگان با اشاره به اينکه اعضای اين مجلس از لحاظ سياسی عمل خاصی را در کشور انجام نمی‌‏دهند که تنش زا باشد، اظهار داشت: در اجلاس‌‏های اين مجلس در مورد مسائل مهم کشور بحث و تبادل نظر می‌‏شود.
وی تصريح کرد: نمايندگان مجلس خبرگان به دور از تنش‌‏های سياسی وظيفه خود را به خوبی انجام می‌‏دهند و با مراقبت از اينکه کشور دچار خلل رهبری نشود به فعاليت‌‏های خود ادامه می‌‏دهند و من شهادت می‌‏دهم که اين مجلس وظايف خود را به خوبی انجام داده است.
هاشمی در ادامه سخنان خود به بيانات اخير رهبر انقلاب در ديدار با هيات دولت اشاره کرد و با تشکر از رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری با اظهارات حکيمانه خود شرايط کشور را با آرامش بيشتری روبرو کرد و از اين بابت بايد از ايشان تشکر کرد.
هاشمی در ادامه افزود: اينکه ايشان حد و مرز تخريب و انتقاد را روشن کرده‌‏اند و همچنين بر عنصر نظارت تاکيد کرده‌‏اند از نکات ارزنده بيانات ايشان بود.
رئيس مجلس خبرگان با اشاره به هفته دولت گفت: در اين هفته دولتمردان بايد مردم را از فعاليت‌‏هايی که انجام داده‌‏اند، آگاه کنند و البته انتظار داريم اين آگاه سازی با واقعيت صورت گيرد.
وی تصريح کرد: در آستانه انتخابات رياست جمهوری بايد فضای کشور را به دور از تنش نگه داشت و احزاب و گروه‌‏ها و اشخاص سياسی با درک موقعيت زمانی، فعاليت‌‏های خود را انجام می‌‏دهند.
هاشمی با بيان اينکه مردم ما وفادارترين مردم دنيا هستند، تاکيد کرد: اين سرمايه مردم را بايد حفظ و تقويت کرد و با تقويت رابطه مردم با نظام، اسلام واقعی بر جامعه حاکم شود.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه خاورميانه اظهار داشت: شرايط منطقه در هيچ برهه‌‏ای از زمان اين گونه نبوده است که در يک منطقه محدود اين همه اشغالگر وجود داشته باشد.
وی در ادامه تصريح کرد: مساله فلسطين به عنوان دمل چرکين در منطقه همچنان به عنوان يکی از مهمترين معضلات محسوب می‌‏شود.
هاشمی وجود پنج ميليون آواره فلسطينی و ميليون‌‏ها آواره افغانی را نشانه بی‌‏ثباتی در منطقه برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی در بين اين همه معضلات منطقه‌‏ای با صلابت راه خود را ادامه می‌‏دهد و البته کارهای بزرگی هم انجام داده است.
وی با اشاره به اينکه کشور با مشکلات فراوانی روبروست و قدرت‌‏های بزرگ جنگ روانی و البته جنگ واقعی بر عليه ما به راه می‌‏اندازند، تصريح کرد: برخی کشورها گستاخانه اعلام می‌‏کنند که تحريم اقتصادی بر عليه کشور ما اعمال خواهند کرد و مساله هسته‌‏ای را که يک مساله بين المللی و از حقوق مسلم ملت ايران می‌‏باشد، با چالش روبرو می‌‏کنند.
وی با خطير توصيف کردن درگيری ميان گرجستان و روسيه در منطقه قفقاز از آن به عنوان پديده جديد در منطقه ياد کرد.
رئيس مجلس خبرگان افزود: عراق يکی از بزرگترين منابع انرژی دنياست. استقرار نيروهای آمريکايی در آنجا نشان می‌‏دهد که عراق کشوری نيست که از آن بتوانند، بگذرد.
وی در عين حال مردم عراق را مردمی با فرهنگ توصيف کرد که از عنصر حمورابی به قانونگرايی شهره هستند.
هاشمی‌‏رفسنجانی با اشاره به نزديک شدن انتخابات رياست جمهوری و حاکم شدن فضای انتخاباتی بر کشور تاکيد کرد: بايد فضا را آرام، سالم، اسلامی و انقلابی نگه داريم و از جريان‌‏ها و احزاب انتظار داريم که موقعيت و زمان کنونی را درک کنند تا دشمنان که از بيرون به ايران نگاه می‌‏کنند، فکر نکنند خبری است.
وی با بيان اينکه در انتخابات گروه‌‏ها با نظرات متفاوت بايد بتوانند اظهارنظر کنند، افزود: ما می‌‏توانيم با برگزاری يک انتخابات سالم و جلب اعتماد مردم، الگوی خوبی برای کشورهای اسلامی باشيم.
رئيس مجلس خبرگان افزود: اگر غير از اين باشد ممکن است خداوند عنايتی طولانی را که به ملت، نظام و ايران داشته از ما سلب کند.
هاشمی در چهارمين اجلاسيه مجلس خبرگان ضمن عرض تسليت به مناسبت سالگرد رحلت آيت‌‏الله مشکينی و درگذشت آيت‌‏الله مرعشی شوشتری اظهار داشت:آيت‌‏الله مرعشی سابقه خدمت طولانی در حوزه و قوه قضائيه داشت و ما اين ضايعه را به خانواده ايشان تسليت می‌‏گوييم و اميدواريم که بتوانيم راه ايشان را ادامه دهيم.
گفتنی است در اين اجلاس مراسم تحليف نمايندگانی که در انتخابات ميان دوره‌‏ای از استان‌‏های تهران، ايلام، آذربايجان شرقی به اين مجلس راه يافته‌‏اند، برگزار می‌‏شود و رئيس‌‏جمهور نيز با حضور در اين اجلاس طرح تحول اقتصادی را تشريح خواهد کرد.

Copyright: gooya.com 2016