شنبه 23 شهریور 1387

خاتمی: بنا باشد نيايم به وضوح دلايل را به مردم خواهم گفت، ايسنا

ـ جبهه اصلاحات بايد ازحالت تدافعی بيرون بيايد
ـ اصلاحات محدود به گروه‌های اصلاح‌طلب نيست


رييس بنياد باران با اشاره به انتخابات سال آينده گفت: به جای آن‌که بگوييم چه کسی بيايد يا نيايد، بگوييم آن‌که می‌آيد چه کارهايی را و چگونه بايد انجام دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمی در جمع نخبگان و فعالان سياسی ، اجتماعی ،استادان ،ايثار گران و جانبازان استان خوزستان اظهار کرد: شما نمايندگی مردم استانی را داريد که در طول تاريخ به خصوص در دوران جنگ مظهر مقاومت رشادت و حماسه‌ها و سخت‌کوشی و ابتکار بوده‌اند. امروز هم خوزستان نقش مهمی در حيات کشور ايران و در بنياد موجوديت اقتصادی و ژئواستراتريک ايران دارد و با نام خوزستان انسان همواره احساس غرور و سر بلندی می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به برنامه آينده سفر خود به اهواز به مناسبت بزرگداشت آيت‌الله وحيد بهبهانی خاطرنشان کرد: آيت‌الله وحيد بهبهانی در دوره‌ای از زمان که ظاهرگرايی، قشری‌گری و عقل گريزی به نام شريعت در حال حاکم شدن بود، تشيع را به عنوان مظهر عدل و عقل در تقابل اخباريگری مطرح کرد و بزرگداشت ايشان در زمانی که به عقل و عدل بيشتر نياز داريم بسيار ارزشمند است؛ زيرا خدای ناکرده اگر قشری‌گری و تحجر در نظام جمهوری اسلامی ميدان پيدا کند، خطر بزرگی برای کشور و نظام است.

وی سوءاستفاده از موقعيت‌ها، مصادره کردن سرمايه‌های انقلاب به نفع مطامع و ديدگاه‌ها و سليقه‌های خاص را کار خطايی دانست و افزود: معتقدم اصلاحات جريان مظلومی بوده است و اين جريان هم اسلاميت‌اش و هم پای‌بندی‌اش به معيارهای انقلاب و مايه‌گذاری‌اش برای اسلام و ايران و انقلاب بيشتر از بسياری ازمدعيان بوده است. به نا حق جريان اصلا‌ح‌طلبی متهم می‌شود که با جبهه و جنگ و ارزش‌ها سازگار نبوده است.

رييس بنياد باران تصريح کرد: جبهه اصلاحات بايد از حالت تدافعی بيرون بيايد و حالت تهاجمی به خود بگيرد.

وی با اشاره به لزوم مبارزه با استکبار و مقاومت در برابر آن گفت: طرح شعار های تند و تيز بهانه به دشمن می‌دهد تا به کشور و نظام لطمه بزند.

و ی با اشاره به عملکرد دوران اصلاحات از آن به عنوان عملکردی عزتمندانه ياد کرد و گفت: مگر رهبران آمريکا ناچار نشدند که به ۵۰ سال خطاها و سياست‌های نادرست سردمداران خود در ايران اعتراف و از ملت ايران عذرخواهی کنند؟مبارزه با استکبار، بالا بردن هزينه‌های اداره کشور نيست؛ بلکه مستقل بودن، تلاش برای پيشرفت، افزايش توليد، ارتقا وضعيت اقتصادی، بالابردن حرمت و حيثيت کشور و مردم در جهان با حفظ اصول، بهترين راه مبارزه با استکبار است.

رييس موسسه بين‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها با تاکيد بر اين‌که " شعار ما عدالت است" تصريح کرد: دفاع از آزادی و حق انتقاد و دفاع از آزادی مردم عين عدالت است؛ همچنانکه همواره بر عدالت اقتصادی نيز تاکيد کرده‌ايم.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومی بنياد باران خاتمی افزود: بايد برای پيشرفت، استقلال، آزادی و عدالت در کشور جهت‌گيری‌ها مشخص شود و اگر برای آينده می‌خواهيم صحبت کنيم بايد اين جهت‌گيری‌ها مجددا احيا شود.

وی گفت: متاسفانه بايد گفت آماری که داده می‌شود و در آن گذشتگان را تخريب می‌کنند نادرست است. اتفاقا مهمترين محورهای اصول‌گرايی درست صحبت کردن با مردم است.

رييس‌جمهور سابق کشورمان در اين زمينه به سال‌های خشکسالی در دوران اصلاحات و حتی پيش از آن اشاره کرد و افزود: آن سال‌ها هم خشکسالی‌های وحشتناکی داشتيم ولی همه امور را برنامه‌ريزی می‌کرديم و کارهای ارزشمند بسياری صورت گرفت تا به خودکفايی در توليد گندم رسيديم.

خاتمی درباره منشا حاکميت مردم در نظام جمهوری اسلامی گفت: به لطف انقلاب و برکت قانون اساسی و همت و شجاعت امام(ره)، حاکميت به مردم واگذار شده است و ما افتخار می‌کنيم نظام اسلامی ما نظام مردمی است. افتخار می‌کنيم کسی نمی‌تواند ما را از حاکميت بيرون راند؛ هر چند معتقديم که بايد از آن انتقاد کرد. اگر اختلافی هست در اين است که آيا حکومتی که بر مردم است طبق معيار های مورد نظر حاکميت عمل می‌کند. اتفاقا حاکميت مردم ايجاب می‌کند انتقاد آزاد باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات تاکيد کرد: حاکميت و نظام از آن خود مردم است و بايد سعی کنيم در اختيار يک حزب و گروه و سليقه قرار نگيرد.

وی با اشاره به جريان اصلاحات گفت: دامنه اصلاحات بسيار وسيع‌تر از دايره گروه‌های اصلاح‌طلب است و نبايد دامنه اصلاحات را محدود به تعدادی از گروه‌ها و جريانات دانست.

رييس بنياد باران گفت: بنده با تمام احترامی که برای همه گروه‌ها و تشکل‌ها قائلم و افتخارم اين است که در زمينه ايجاد،رشد و گسترش گروه‌های سياسی مختلف دردوره اصلاحات تلاش کرده‌ام، اما هيچ حاضر نيستم تلقی شود که نماينده يک گروه و جريان و تشکل هستم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهم در انتخابات آينده حضور يابم به خواستی که فکر می‌کنم در اقشار مختلف مردم است، جواب می‌دهم و اگر بنا باشد نيايم به وضوح و شفاف دلايل را به مردم خواهم گفت. تا حدود زيادی تصميم من مشخص است ولی اعلام تصميم رابه وقت مناسب واگذار می‌کنم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمی: بنا باشد نيايم به وضوح دلايل را به مردم خواهم گفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016