دوشنبه 25 شهریور 1387

مصطفی تاج زاده: در انتخابات آزاد سراغ خاتمی نمی‌‏رفتيم، خاتمی تصميم خود را گرفته است، ايلنا

- اصلاحات گوشت قربانی نيست که بخواهيم سهميه بندی کنيم
- کانديدای ما بايد از هفت خوان انتخابات عبورکند
- خاتمی جمع بين نورين است


تهران- خبرگزاری کار ايران
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی با بيان‌‏اينکه با تجربه‌‏ای که از انتخابات‌‏های گذشته بدست آورده‌‏ايم، می‌‏خواهيم در انتخابات رياست جمهوری دهم با تمام سرمايه حضور داشته باشيم، افزود: درصدد معرفی کانديدايی هستيم که بتواند از هفت‌‏خوان انتخابات عبور کند.

"مصطفی تاج‌‏زاده" در گفت‌‏وگوی تفصيلی با خبرنگار "ايلنا"، در بيان هفت‌‏خوان انتخابات اظهار داشت: اولين خوان تاييد صلاحيت‌‏ها است. دومين خوان را می‌‏توان تخريب صدا و سيما و ارگان‌‏های تبليغاتی محافظه‌‏کاران ناميد. سومين خوان نيز نحوه مواجهه حزب پادگانی با انتخابات است.
وی خوان چهارم را توزيع ميلياردها تومان توسط ارگان‌‏هايی دانست که خواهان پيروزی نامزد اقتدارگراها هستند و افزود: خوان پنجم اين است که کانديدای مورد نظر بتواند، از پس تخلفات احتمالی در انتخابات برآيد.
وی خوان ششم را ابطال آرای حوزه‌‏های انتخابيه دانست و در مورد خوان هفتم نيز گفت: گذشتن از اين خوان در اين شرايط نااميدی گسترده، سخت است وآن، کسب آرای مردم است.
تاج زاده پس از بيان هفت خوان انتخابات نتيجه گرفت که خاتمی تنها گزينه‌‏ای است که می‌‏تواند از اين خوان‌‏ها عبور کند و افزود: تلاش اصلاح‌‏طلبان بر اين است که با يک کانديدا در عرصه انتخابات حاضر شوند ومحافظه‌‏کاران نسبت به خاتمی با آلرژی خاصی مواجه می‌‏شوند و تمام تلاش خود را معطوف به نيامدن او می‌‏کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

راهکار اصلاح طلبان در اين انتخابات ۱+۶ است
تاج‌‏زاده با بيان اينکه راهکار اصلاح‌‏طلبان در اين انتخابات ۱+۶ است، گفت: شش خوان اول اين انتخابات منفی است و تنها يک عنصر که مردم هستند را مثبت تلقی می‌‏کنند. محافظه کاران می‌‏خواهند که انتخابات ۱-۷ برگزار شود، يعنی مردم را حذف و شش خوان اول نتيجه انتخابات را تعيين کند. آنها می‌‏خواهند که ما هيزم انتخابات شويم اما پيروز نباشيم.
وی تاکيد کرد: ما طرفدار ۱+۶ هستيم. فعلا خوان‌‏ها را نمی‌‏توان انکار کرد اما می‌‏توان نامزدی معرفی کرد که با پشتوانه رای مردمی، همه خوان‌‏ها را پشت سر بگذارد. با شش خوان مبارزه می‌‏کنيم تا به خوان هفتم يعنی رای مردم برسيم.
تاج‌‏زاده با اشاره به اينکه اصلاح‌‏طلبان با تمام توان وارد عرصه انتخابات خواهند شد، تمام توان را به معنای حضور محبوب‌‏ترين چهره از اصلاح طلبان در عرصه انتخابات دانست و خاطر نشان کرد: در انتخابات‌‏های اخير بسياری از چهره‌‏های اصلاح طلب مشهور و محبوب ردصلاحيت شدند و يا ثبت‌‏نام نکرده‌‏اند.
وی در پاسخ به اين سوال که به چه دليل نامزدهای خود را در صورت نيامدن خاتمی به عرصه انتخابات مشخص نکرده‌‏ايد؟، گفت: علت اين امر روشن است، زيرا دلايل نيامدن خاتمی برای ما بسيار مهم است. البته اگر خاتمی تصميم به حضور بگيرد، با تمام توان پشت سر او قرار می‌‏گيريم و بخشی از اصولگرايان نيز به دليل نارضايتی از وضع موجود، از او حمايت می‌‏کنند.

خاتمی دغدغه پيشاصندوقی و پساانتخاباتی دارد
وی با بيان اينکه خاتمی بر سر دو راهی مانده است و دو دغدغه موانع پيشاصندوقی و کارشکنی‌‏های پساانتخاباتی دارد، گفت: دغدغه اول خاتمی سلامت برگزاری انتخابات است و اينکه آيا آرای مردم، کاغذ پاره خوانده خواهد شد يا خير. به اعتقاد ما، بايد حداقلی از اعتماد جلب شود.
وی در مورد دغدغه دوم خاتمی نيز توضيح داد: اگر فرض شود که خاتمی پيروز است، آيا می‌‏توانند مانند گذشته،کارهای مشخص و مثبتی را به سود مردم انجام دهد که اين دغدغه از دغدغه اول برای او جدی‌‏تر است.
تاج زاده افزود: خاتمی در دوره پيشين رياست جمهوری خود توانست خدمات بزرگی به ملت کند البته به دليل بحران‌‏های نه روزه نتوانست برخی از آرمان‌‏های مردم را محقق کند.سوال اين است که آيا شرايط امروز به گونه‌‏ای است که خاتمی بتواند حداقلی از مطالبات مردم را محقق کند؟
وی ادامه داد: به طور قطع با پيروزی خاتمی، بحران سازی‌‏ها و کارشکنی‌‏ها آغاز می‌‏شود و اقتدارگرايانی که ما می شناسيم، به راحتی تسليم رای مردم نخواهد شد.
تاج‌‏زاده در عين حال شرايط سال ۷۶ را با ۸۸ متفاوت دانست و خاطر نشان کرد: زمينه برای تحقق مشی، بينش، روش‌‏ها و ادبيات خاتمی فراهم‌‏تر از سال ۷۶ است.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی با بيان اينکه "چند عنصر در عرصه سياسی ايران تعيين کننده است که اگر با هم جمع شوند، پيروزی قطعی است و در غير اين صورت احتمال شکست بالا می‌‏رود"، در بيان اين عناصر گفت: عنصر اول اين است که به چه ميزان انسجام در اصلاح‌‏طلبان وجود دارد و گفتمان اين جبهه به چه ميزان غالب است.

زمينه پذيرش بازی برد - برد بيشتر از سال ۷۶ است
وی گفت: عده‌‏ای از اصلاح‌‏طلبان به دنبال ائتلاف با ناطق نوری و عده‌‏ای ديگر به دنبال نامزدی عبدالله نوری هستند ، با توجه به اينکه خاتمی جمع بين نورين است، در صورت نامزد شدن ، اکثريت رای اين دو جريان را به سمت خود جلب می‌‏کند و حتی بسياری از تحريمی‌‏ها به خاتمی رای می‌‏دهند.
تاج‌‏زاده عنصر دوم را مردم ناميد و اظهار داشت: امروز علاوه بر شناخت شهروندان از خاتمی، زمينه پذيرش بازی برد - برد در عرصه سياست داخلی و خارجی به مراتب بيشتر از سال ۷۶ است که گرايش‌‏های برد - باختی در ذهن بازيگران عرصه سياست و افکار عمومی غالب بود. نگاه حذفی در سال ۷۶ به مراتب پر رنگ‌‏تر از امروز بود.

موضع اصولگرايان از مدعی به متهم تبديل شده است
وی عنصر سوم در عرصه سياست را وضعيت رقيب عنوان کرد و اظهار داشت: بايد دانست که رقيب در موضع تهاجمی قرار دارد يا نه. طلبکار است يا بدهکار، متهم است يا شاکی. عملکرد دولت فعلی اصلاحات را در موضع برتر قرار داده و اصولگراها را از مدعی به متهم تبديل کرده است. امروز آنها روحيه و توان دفاع از عملکرد دوستان خود را ندارند .
عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با بيان اينکه امروز بی اساس بودن اتهامات وارده به اصلاح‌‏طلبان ثابت شده است، ادامه داد: محافظه‌‏کاران در اين سه سال علاوه بر گرانی، تورم، بيکاری، قطع برق و گاز و به جای آوردن نفت بر سر سفره مردم شاهد هستيم که سفره مردم را خالی کرده‌‏اند و در حالی که قرار بود به قله‌‏های انرژی هسته‌‏ای برسيم، با شمع روزه خود را افطار می‌‏کنيم.
تاج زاده درباره عنصر چهارم که مناسبات بين المللی است، نيز توضيح داد: فضای بين‌‏المللی پيش از سال ۷۶ آماده گفتمان است.

آرای خاموش با حضور خاتمی به پای صندوق‌‏های رای می‌‏آيند
وی در بخش ديگری با تاکيد بر اينکه بخش قابل توجهی از آرای خاموش، با حضور خاتمی به پای صندوق‌‏های رای خواهند آمد، گفت: اگر خاتمی به عرصه رقابت انتخاباتی وارد نشود، اين افراد هم به پای صندوق رای نخواهد آمد.بخشی از ۲۰ ميليون رای جمعيت خاموش که در انتخابات گذشته از آرای احمدی نژاد بيشتر بود،‌‏ در اين انتخابات به خاتمی رای خواهند داد و اين به سود کشور و نظم و ثبات سياسی در منطقه آشوب‌‏زده خاورميانه است.
تاج زاده با اشاره به اينکه خاتمی با حضور در عرصه رقابت رای خوبی کسب خواهد کرد، ادامه داد: کيهان نيز به اين دليل به خاتمی حمله می‌‏کند که می‌‏داند احتمال پيروزی خاتمی بسيار بيشتر از کانديدای آنها است و اين مساله در نظرسنجی‌‏هايی که توسط خودشان انجام شد، به خوبی نمايان است. به همين دليل از انتشار نتايج اين نظرسنجی‌‏ها، هراس دارد.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی با بيان اينکه زمينه اجتماعی برای تحقق برخی امور بزرگ از سوی خاتمی وجود دارد، تصريح کرد: البته کارشکنی در اين مسير خواهد بود اما با توجه به تجربيات قبلی می‌‏توان بر آنها فايق آمد.

محافظه‌‏کاران نتيجه عملکرد گذشته خود را شاهد هستند
تاج زاده با اعتقاد به اينکه امروز محافظه‌‏کاران نتيجه عملکرد خود در گذشته را شاهد هستند،‌‏ افزود: بسياری از آنها با توجه به نتايجی که نصيبشان شد، احتمالا کارهای گذشته را تکرار نخواهند کرد. زمانی که رئيس منتخب دانشگاه علم و صنعت را مورد ضرب و شتم قرار دادند و يا صحنه‌‏های کذايی از کنفرانس برلين پخش کردند،نمی‌‏دانستند حادثه دانشگاه زنجان در پيش خواهد بود.
وی تصريح کرد: اگر شهرام جزايری را ساختند،‌‏امروز پاليزدار در مقابلشان قرار گرفت و اگر با عبدالله نوری و مهاجرانی آن برخوردها را کردند، امروز با کردان و مشايی مواجهه شدند. يک وزير و يک معاون رئيس جمهور در برابر يک وزير و معاون رئيس جمهور.
معاون سياسی وزارت کشور در دوران اصلاحات با بيان اينکه تجربه خاتمی نسبت به گذشته بيشتر شده ، با رد برخی ادعاها مبنی بر اينکه خاتمی نگران درخواست‌‏های اجتماعی برای حضور در عرصه انتخابات است، يادآور شد: خاتمی به عينه شاهد درخواست‌‏های اجتماعی است که چگونه،‌‏ وی را تحت فشار قرار داده است.

خاتمی بايد پاسخ قانع‌‏کننده‌‏ای برای امروز و فردای ايران داشته باشد
تاج زاده بزرگترين سوال و ابهام زندگی خاتمی را نيامدن او به عرصه انتخابات سال آينده عنوان کرد و گفت: در صورت نيامدن خاتمی، بسياری از او خواهند پرسيد که اگر می‌‏توانستی برای اين کشور کار مفيدی انجام دهی، چرا نيامدی؟در اين صورت هم از نظر شرعی گناه کردی و هم وظيفه ملی و تاريخی خود را انجام نداده‌‏ای. وی بايد پاسخ قانع‌‏کننده‌‏ای برای امروز و فردای ايران داشته باشد.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با اشاره به دعوت‌‏های بسياری که از خاتمی برای حضور در انتخابات صورت گرفته است، تصريح کرد: دغدغه خاتمی حداقل سلامت انتخابات و حداقل امکان کار کردن برای مردم است.
وی با اشاره به اينکه اگر خاتمی بيايد با تمام توان از او حمايت می کنيم، گفت: اگر نيامد، بايد درباره علت نيامدن او بحث کنيم. اگر خاتمی به دلايل شخصی، حضور در عرصه انتخابات را نپذيرد، وظيفه ما راضی کردن او است. ولی علل ديگر را بايد بدانيم و بعد تصميم بگيريم.

در انتخابات آزاد سراغ خاتمی نمی‌‏رفتيم
تاج زاده با بيان اينکه نيرويی غير از خاتمی را برای معرفی به عنوان کانديدای اصلاح‌‏طلبان نداريم، تصريح کرد: اگر انتخابات آزاد بود، سراغ خاتمی نمی‌‏رفتيم و ايشان می‌‏توانست نقش پدر معنوی را برای اصلاحات داشته باشد که در اين صورت نامزد جديدی معرفی می‌‏کرديم و می‌‏کوشيديم که بر سر نامزد ديگری به اجماع برسيم. اما در واقع نمی‌‏توانيم با فرد ديگری غير از خاتمی، هفت خوان انتخابات را پشت سر بگذاريم.
وی تصريح کرد: اگر خاتمی به دلايل شخصی و نه به دلايل مربوط به اصلاح‌‏پذيری نظام در صحنه، حاضر نشود، پيشنهاد داديم که گروه‌‏های اصلاح طلب در مورد محبوب‌‏ترين نامزد اجماع کنند و اگر خواستند اين کانديدای ما را ردصلاحيت کنند و سال بعد طلب حلاليت بفرمايند، اعلام می‌‏کنيم که در انتخابات شرکت نخواهيم کرد.
تاج زاده جامعه ايران را تنوع‌‏طلب خواند و افزود: نه در ميان ما، نه در ميان اپوزوسيون و نه در جناح راست، امکان يک‌‏گونه انديشيدن وجود ندارد. اصلاحات از ابتدا دارای طيف‌‏های مختلفی بود و هنر ما اين بود که در ۱۲ سال گذشته سعی کرده‌‏ايم اين طيف‌‏ها را به صورت نسبتا منسجم نگه داريم اما از آن طرف، ابزارهای مختلف تبليغاتی و فرماندهی واحد برای ارائه يک ليست واحد وجود دارد اما ما امکانات و ابزارهای آنها را نداريم.

پيروزی در صورت عدم اجماع بعيد است
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی، پيروزی اصلاح طلبان در صورت نرسيدن به اجماع را بعيد و دشوار دانست و با اشاره به تخريب‌‏هايی که عليه خاتمی و اصلاح‌‏طلبان صورت می‌‏‌‏گيرد، گفت:‌‏ به سهم خود، کوشيده‌‏ايم به اصلاح‌‏طلبان منتقد پاسخ ندهيم، زيرا معتقديم مسايل مهمتری پيش روی ماست.
وی به جلسات هم انديشی با محوريت مجمع روحانيون مبارز اشاره و تصريح کرد:‌ در اين جلسات سعی می‌‏شود يک رفتار مدنی، دنبال شود و هر گروهی به ترويج نامزد خود بپردازد و به تخريب و انتقاد از ديگران نپردازد.
وی گفت: اگر خاتمی در صحنه حاضر شد، نگران کيهان واخبار ۲۰:۳۰ نباشيد، اينها اگر ۲۰۰:۳۰ هم داشته باشند، شکست خواهند خورد و اگر خاتمی نيامد، بايد بحث کنيم که چرا ايشان نيامد و آيا می‌‏توانيم در انتخابات شرکت کنيم يا خير و در اين صورت وضع دشواری خواهيم داشت و چشم انداز روشنی نداريم.
تاج زاده گفت: غير از خاتمی، امکان اجماع بر فرد ديگری،سخت است، مگر اينکه گروه‌‏ها بپذيرند از محبوب‌‏ترين نامزد حمايت کنند که تصور می‌‏شود، برخی نپذيرند.

خاتمی تصميم خود را گرفته است
عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با تکذيب اينکه گفته می‌‏شود خاتمی به درخواست بهزاد نبوی زمان اعلام کانديداتوری خود را به تعويق انداخته است، گفت:‌ خاتمی تصميم خود را گرفته است اما با توجه به اينکه تحولات جامعه ما سريع و گسترده است، اين امکان را برای اصلاح طلبان و جامعه باقی گذاشته است که اگر برای دو دغدغه عنوان شده، پاسخ مثبت يافت، آنها را نفی نکند.
تاج زاده با بيان اينکه خاتمی يک ويژگی دارد که شايد ديگران،‌ آن را ضعف بدانند، تصريح کرد:‌ وی به خرد جمعی احترام می‌‏گذارد. اگر احساس کند که همه يک خواسته را دارند و نظر خودش بهتر از خردجمعی باشد، به تصميم جمع توجه می‌‏کند و معتقد است ما در جامعه زندگی می‌‏کنيم و در مريخ يا جزيره مستقل به سر نمی‌‏بريم که با ديگران کاری نداشته باشيم.
وی با تاکيد بر اينکه خاتمی اهل مشورت است، گفت:‌‏ برخی اين خصيصه خاتمی را ضعف می‌‏دانند و تاثيرپذيری از مشاوران می‌‏خوانند اما خيال می‌‏کنند که خودشان تاثيرپذير نيستند، اتفاقا مشاوران غير رسمی به اين افراد خط‌‏ می‌‏دهند،از آنجا که آنها فقط با يک طيف نشست و برخاست دارند،عملا پيش از ديگران تحت تاثير قرار می‌‏گيرند وتصور می‌‏کنند که خودشان تصميم گرفته‌‏اند اما راه خطا نکردن و تحت‌‏تاثير قرار نگرفتن اين نيست که روابطمان را با ديگران قطع کنيم.
تاج زاده ادامه داد: جهان امروز جهان ارتباطات است و اگر فردی می‌‏خواهد تحت‌‏تاثير قرار نگيرد، بايد با قوی‌‏ترين گروه‌‏های مخالف و موافق جلسه داشته باشد. اگر با من می‌‏نشيند بايد با فردی که نقطه مخالف من است، هم بنشيند و گفت‌‏وگو کند و نظر سوم مخالف هر دوی ما و چهارم طرفدار بخشی از نظريات افراد را هم بشنود. اگر کسی اين کار را کرد، به فرمايش حضرت علی (ع) در عقول ديگران شريک می‌‏شود و کمترين تاثير را پذيرفته است.

برخی سطح سياست‌‏ورزی را به قربان صدقه رفتن تقليل داده‌‏اند
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی با بيان اينکه کسانی در کشور هستندکه ديگران را غير خودی می‌‏دانند، ادامه داد: اين افراد تنها با دايره محدودی ارتباط دارند و بيشترين تاثير را می‌‏پذيرند اما ظاهرا، مستقل و آزاد می‌‏انديشند و ادعا می‌‏کنند که تحت تاثير کسی نيستند.
تاج زاده با طرح اين سوال که آيا می‌‏خواهيم کشور را نجات دهيم يا خير؟، گفت:‌ برخی دوستان، سطح سياست ورزی را به قربان صدقه رفتن‌‏های فردی تقليل می‌‏دهند و يادشان می رود بحث‌‏هايی مانند انتخابات برای اين است که آيا می‌‏توان کاری برای مردم کرد يا نه.
وی افزود:‌ اگر خاتمی را به حال خود رها کنيم، می‌‏گويد شرکت نمی‌‏کنم اما هم اگر فکر می‌‏کرديم که فرد ديگری می‌‌‏تواند تهديدات را مهار و کشور را در مسير توسعه هدايت کند، سراغ او می‌‏رفتيم.
تاج زاده خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از ما توهم داريم که خاتمی را، ما در سال ۷۶ رئيس‌‏جمهور کرديم و هيچ گاه به اين سوال پاسخ نمی‌‏دهيم که اگر اين مقدار قدرت داشتيم و توانستيم بيش از ۲۰ ميليون رای برای خاتمی جمع کنيم، چرا نمی‌‏توانيم برای خود اين رای را کسب کنيم.
وی توضيح داد:‌ اين توهم کار دستمان می دهد و فکر می‌‏کنيم اگر اراده بکنيم فردا وضعيت به نحو ديگری می‌‏شود که بارها بطلان اين تفکر ثابت شده است. خاتمی قدرشناس است و همواره نه تنها از موافقان بلکه از مخالفان خود هم تقدير کرده است. وی را بايد از سياستمداران اخلاقی کشور دانست.
تاج زاده با بيان اينکه امام (ره) جمله‌‏ای داشتند که می‌‏توان به اصلاحات هم نسبت ‌‏داد، گفت:‌ امام(ره) فرمودند نگوييد انقلاب برای ما چه کرد،بگوييد ما برای انقلاب چه کرديم؟ و حالا می‌‏توان گفت که نگوييد اصلاحات برای ما چه کرد، ما برای اصلاحات چه کرديم. اين مساله است که می‌‏تواند اصلاحات را زنده نگه دارد.اصلاحات گوشت قربانی نيست که بخواهيم سهم بندی کنيم.مردم از اين نوع نگاه رضايت ندارند و سياست دينی را اخلاقی می‌‏خواهند.

هيچ گفتمانی به اندازه اصلاحات راهگشا نبوده است
تاج زاده با يادآوری دغدغه دوم خاتمی يعنی برنامه اصلاحات، گفت:‌ اصلا‌‏ح طلبان برنامه چهارم و چشم انداز بيست ساله را تنظيم کردند و هيچ جريانی به اندازه آنان برنامه ندارد. همانطور که هيچ گفتمانی به اندازه اصلاحات راهگشا نبود و اگر قدرت سخت افزاری نداشتيم اما همواره از قدرت نرم افزاری بهره‌‏مند بوديم.
وی در عين حال به تحريم‌‏های اعمال شده عليه ايران اشاره کرد و افزود: بايد تحريم‌‏ها از سر ايران بر داشته شود؛ چرا که به ما ضربه می‌‏زند. تا تحريم وجود دارد، با برنامه صرف نمی‌‏توان کشور را به سمت توسعه پيش برد؟ امکان توسعه کشور با لغو تحريم ها امکان پذير است.
تاج زاده گفت:‌ خاتمی تنها کانديدای رياست جمهوری در ايران بود که ۱۲ سال پيش برنامه ۵۶ صفحه‌‏ای منتشر کرد و بر مبنای آن توضيح داد که اگر بيايم در هر بخش چه خواهم کرد که بخشی از آن محقق شد و بخشی محقق نگرديد.

انتخابات به گروگان گرفته شده است
وی با بيان اينکه اصلاح‌‏طلبان برنامه‌‏های خود را ارائه داده و می‌‏دهند، مشکل اين طيف درانتخابات را برنامه ندانست و اظهار داشت:‌ محافظه‌‏کاران انتخابات را به گروگان گرفته‌‏اند و آزاد کردن اين گروگان،نياز فوری ما است. اگر اين کار را کرديم، می‌‏توانيم گام‌‏های بعدی را برداريم.
تاج زاده گفت: افراد زيادی هستند که در چند انتخابات اخير در پای صندوق‌‏های رای حاضر نشدند اما اگرخاتمی بيايد ، به او رای خواهند داد. بسياری از آنها متوجه شدند در کشوری که نتيجه عبور از خاتمی،دموکراسی بيشتر نيست بايد به خاتمی کمک کنند.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در پايان تصريح کرد: اگر اصولگرايان احساس کنند که يا، خاتمی با حضور در عرصه انتخابات رای نمی‌‏آورد و يا اگر رای بياورد،کاری نمی‌‏تواند انجام دهد و بدنام می‌‏شود. فرش قرمز برای حضورخاتمی پهن می‌‏کنند. به نظر من خاتمی نخواهد آمد مگر آنکه مطمئن شود می‌‏تواند منشا خدمات قابل ملاحظه‌‏ای برای مردم شود.

گفت و گو از: مطهره شفيعی

Copyright: gooya.com 2016