دوشنبه 25 شهریور 1387

وزير علوم: کردان عضو هيئت علمی دانشگاه نبوده، کردان: عضو هيئت علمی دانشگاه بوده ام، انتخاب


خبرگزاری انتخاب : وزير علوم با بيان اينکه روند جذب دانشجو از طريق کنکور سراسری فرآيند طبيعی را طی کرده است، گفت: وزارت علوم در کنکور امسال در چارچوب قانونی عمل کرد.

وزير علوم با بيان اينکه روند جذب دانشجو از طريق کنکور سراسری فرآيند طبيعی را طی کرده است، گفت: وزارت علوم در کنکور امسال در چارچوب قانونی عمل کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب، ، دکتر سيد مهدی زاهدی امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اعتراضات داوطلبان کنکور سال جاری اظهار داشت: وزارت علوم طبق مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سال ۱۳۶۹ به تصويب رسيده است امسال نيز همچون سال های گذشته طبق روال قانونی به وظيفه خود عمل کرده است.

وزير علوم در پاسخ به اينکه آيا برای جذب دانشجو از کنکور ضعف اطلاع رسانی از سوی وزارت علوم را قبول داريد پاسخ داد: در اين خصوص هيچ اهمال کاری از سوی وزارت علوم صورت نگرفته است.

زاهدی با بيان اينکه تنها چهار نفر با رتبه زير ۱۰۰ پذيرفته نشده اند افزود: يکی از اين چهار داوطلب که اصلا انتخاب رشته نکرده بود و سه نفر ديگر نيز در تعداد انتخاب رشته هايی که مجاز بودند نتوانسته بودند حد نصاب را بياورند.

وزير علوم با اشاره به اينکه برای رتبه های يک تا هزار تصميم گرفته ايم انتخاب رشته مجدد برگزار شود ابراز داشت: برای اين داوطلبان در چند دانشگاه و چند رشته مشخص امکان انتخاب رشته به وجود آمده است.

زاهدی درخصوص بررسی مدارک علمی مديران اجرايی کشور بيان کرد: برنامه ای به دکتر داوودی معاون اول رييس جمهور خواسته ايم تا مشخصات مديران فعلی و مدارک مديران سال های ۸۴ و قبل را به حوزه دانشجويی وزارت علوم اعلام کنند تا ما نيز پس از بررسی نتيجه آن را به معاونت توسعه و مديريت رياست جمهوری اعلام کنيم.

زاهدی در پاسخ به سئوال ديگری مبنی بر اينکه آيا کردان عضو هيئت علمی دانشگاه است يا خير؟ گفت: آنچه بنده می دانم اين است که کردان عضو هيئت علمی دانشگاه نبوده و دانشگاه آزاد هم اين موضوع را اعلام کرده است.

***

کردان:
در مورد مدرک، رسماً با خبرنگاران صحبت می کنم
بخش پنهان پرونده کرسنت به من ارتباطی ندارد

خبرگزاری انتخاب : وزير کشور گفت: با اصلاح قانون انتخابات، مشارکت مردم و گروه های سياسی در انتخابات به سبب سردرگمی کاهش می يابد.

وزير کشور گفت: با اصلاح قانون انتخابات، مشارکت مردم و گروه های سياسی در انتخابات به سبب سردرگمی کاهش می يابد.

علی کردان پس از پايان جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا در انتخابات آينده رياست جمهوری نظام جامع انتخاباتی اجرا می شود يا خير گفت: با اصل اصلاح قانون انتخابات و همچنين نظام جامع انتخاباتی که تدوين شده است و بايد ويرايش شود موافقم اما به فرصت بيشتری نياز داريم تا نظر همه گروه ها و کارشناسان و صاحب نظران را برای اجرای آن کسب و اعمال کنيم.

خبرنگاری از کردان پرسيد آيا شما تاکنون عضو هيئت علمی دانشگاه بوده ايد که وی پاسخ داد: بله بوده ام، خبرنگار گفت اما وزير علوم همين چند دقيقه پيش در جمع خبرنگاران گفت که شما عضو هيئت علمی نبوده ايد.

همين خبرنگار سوال ديگری را از وزير کشور مطرح کرد و افزود: شما با مدرک دکترای افتخاری چطور عضو هيئت علمی بوديد که کردان اظهار داشت: بعدا در مورد مدرک رسما با خبرنگاران صحبت می کنم.

کردان در پاسخ به سوالی درباره نقش وی در قرارداد کرسنت و وضعيت کنونی اين قرارداد، گفت: موضوع قرارداد کرسنت سابقه‌ای ۱۲ ساله دارد و قراردادی که در دولت گذشته با اين شرکت منعقد شده بود، تامين کننده منافع ايران نبود. پس از آنکه بنده در وزارت نفت مسئوليت اين قرارداد را برعهده گرفتم، بر خلاف روال گذشته دستور دادم که مذاکرات که تا پيش از اين در ايران و دبی انجام می شد، از اين پس فقط در ايران برگزار شود.

وی با بيان اينکه مديرعامل اين شرکت مانع از پيشرفت مذاکرات و قرارداد بود، افزود: ما خواستيم که رئيس هيئت مديره کرسنت در مذاکرات شرکت کند و توانستيم پيشرفتهايی به دست بياوريم اما تا کنون قرارداد نهايی نشده است.

وزير کشور تصريح کرد: من به عنوان نماينده وزير حق تصميم گيری نهايی نداشتم و گزارش مذاکرات را در اختيار وزير نفت قرار می دادم و حتی بعد از اينکه به وزارت کشور رفتم، وزير نفت از من خواست که به مذاکرات ادامه بدهم.

وی ادامه داد: قرار بود جلسه دوم مذاکرات در دفتر وزير نفت انجام شود که چون ايشان عازم اجلاس اوپک بود، از من خواست که جلسه را در دفتر خودم برگزار کنم که گزارش آن نيز به وزير نفت داده شد.

کردان قرارداد کرسنت با وضعيت کنونی را به ضرر ايران دانست و در پاسخ به سوالی درباره رشوه‌های کرسنت به برخی افراد ايرانی برای انعقاد اين قرارداد، اظهار داشت: بخش پنهان پرونده کرسنت به من ارتباطی ندارد و چيزی نمی دانم و بايد از مسئولان امنيتی بپرسيد.

خبرنگاری به کردان گفت که چرا وقتی که می دانيد آنها می خواهند با قيمت اندک گاز ما را بخرند با يک مشتری اين مدت مذاکره می کنيد؟ چون وزير نفت گفته است که می توانيم سراغ مشتری‌های ديگر هم برويم که کردان پاسخ داد: خوب بگوييد دوستان سراغ مشتری های ديگر بروند.

وی تاکيد کرد: ما می خواهيم مذاکرات را در جهت منافع جمهوری اسلامی به پيش ببريم.

Copyright: gooya.com 2016