سه شنبه 26 شهریور 1387

ناراحتی روزنامه ايران و خبرگزاری فارس از نامه اقتصاددانان به احمدی نژاد، فردا

اين دو رسانه خبری بدون توجه به استقبال احمدی نژاد از برگزاری نشست هايی با اقتصاددانان منتقد که پيش از اين توسط همين رسانه ها {صميمانه} نيز ناميده می شد نوشتند: با توجه به محتوای نامه های قبلی اقتصاددانان به رئيس جمهوری به نظر می رسد اين نامه نيز صرفا" انتقادی و بدون ارائه راهکار و بيان نقاط قوت دولت باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

درحاليکه رئيس جمهوری در واکنش به انتقادات اقتصاددانان از آنها استقبال نمود و جلساتی با آنها برگزار کرد اما روزنامه ايران و خبرگزاری فارس واکنش تندی به خبرهايی مبنی بر احتمال انتشار نامه سوم اقتصاددانان منتقد خطاب به رئيس جمهور نشان دادند.

به گزارش «فردا»، در اين خصوص خبرگزاری فارس و روزنامه ايران با انتقاد از نامه نگاری اقتصاددانان به احمدی نژاد نوشتند: برخی اقتصاددانان دوم خردادی از جمله تعدادی از مسئولين ارشد اقتصادی دولتهای قبلی، در حال تنظيم نامه‌ای عليه فعاليتهای اقتصادی دولت نهم قبل از انتخابات رياست جمهوری دهم هستند. اين اقتصاددانان که به جريان سياسی دوم خرداد وابسته هستند و در سالهای گذشته نيز دو نامه انتقادی خطاب به رئيس جمهور نوشته بودند، در روزهای اخير در حال جمع‌آوری امضاء برای تدوين نامه ديگری به رئيس جمهور هستند.

اين دو رسانه خبری که يکی ارگان رسمی دولت می باشد و ديگری از رسانه های نزديک به دولت به شمار می رود در ادامه بدون توجه به استقبال احمدی نژاد از برگزاری نشست هايی با اين اقتصاددانان که پيش از اين توسط همين رسانه ها {صميمانه} ناميده می شد نوشتند: با توجه به محتوای نامه های قبلی اقتصاددانان به رئيس جمهوری به نظر می رسد اين نامه نيز صرفا" انتقادی و بدون ارائه راهکار و بيان نقاط قوت دولت باشد.

در ادامه فارس و ايران با اشاره به سوابق مديريتی اين اقتصاددانان در دولت های قبلی نوشته اند: متوليان اصلی تنظيم اين نامه ها کسانی هستند که در دولتهای قبلی پستهای کليدی در مديريت اقتصادی کشور داشتند و در ايجاد مشکلات ساختاری اقتصاد ايران نقش ايفا کرده اند.

اين دو رسانه در ادامه نوشته اند: برخی کارشناسان معتقدند اين تکاپو به دنبال شفاف شدن برنامه‌های اقتصادی دولت به خصوص انتشار گزارشها و مطالعات کارشناسی محورهای طرح تحولات اقتصادی و عزم دولت در اجرای آن صورت می‌گيرد. در هفته‌های اخير انتشار گزارشها و جزئيات بيشتری از برنامه‌های اقتصادی دولت به خصوص انتشار گزارش عملکرد اقتصادی کشور در سال ۸۵ که حاکی از موفقيت نسبی دولت در دستيابی به اهداف برنامه چهارم بود و نيز عزم دولت بر اجرای بدون شتاب هدفمند کردن يارانه‌ها موجب شده است تا فشار انتقادات عليه برنامه‌های اقتصادی دولت افزايش يابد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناراحتی روزنامه ايران و خبرگزاری فارس از نامه اقتصاددانان به احمدی نژاد، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016