دوشنبه 1 مهر 1387

مکارم شيرازی: رشوه دادن به بهانه ها و نام‌های ديگر در کشور رواج يافته است، مهر


قم - خبرگزاری مهر: يکی از مراجع عظام تقليد قم نسبت به رواج رشوه خواری در کشور هشدار داد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم،‌ آيت الله ناصر مکارم شيرازی ظهر دوشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه تفسير قرآن کريم، با اشاره به موضوع رشوه خواری گفت: متاسفانه موضوع رشوه خواری امروزه در کشور به نام‌های ديگر رواج پيدا کرده است که بايد نسبت به آن توجه کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تصريح کرد: برخی‌ها به بهانه حق‌الزحمه دادن، هديه دادن، پول چايی دادن و اسم‌های ديگر، کار خود را پيش می‌برند که اين موضوع نيز رشوه دادن است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اثرات مخرب رشوه دادن در جامعه گفت: رشوه موجب می‌شود تا حق ديگران ضايع شده و مظلوم کشی در جامعه رواج يابد.

آيت الله مکارم شيرازی در ادامه گفت: در اسلام به دو اصل مهم توحيد و معاد توجه شده است که بايد انسان‌ها بدانند و درک کنند که خدايی هست و روز حساب و کتابی نيز وجود دارد.

وی تصريح کرد: اگر اين مسائل در جامعه همه گير شود ديگر نياز به دادگاه نيست و همه باور می‌کنند که هميشه ماموری به دنبال آن‌ها خواهد بود.

اين مرجع تقليد افزود: ‌اگر حقيقت معاد را درک کنيم و باور داشته باشيم، نوع زندگيمان تفاوت کرده و به صورت صحيح و مد نظر قرآن زندگی می‌کنيم.

آيت الله مکارم شيرازی با بيان اينکه توجه به روز قيامت تنها به صورت ظاهری نيست گفت: بايد مسلمانان به روز قيامت به صورت حقيقی ايمان داشته باشند و بدانند که چنين روزی نيز وجود خواهد داشت.

وی در پايان به سالروز شهادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و اين روز را تسليت گفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مکارم شيرازی: رشوه دادن به بهانه ها و نام‌های ديگر در کشور رواج يافته است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016