چهارشنبه 3 مهر 1387

محمد خاتمی در ديدار با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: طرح شعار يا يک ‌‏نفر يا هيچ ‌‏کس خطرناک است، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس دولت اصلاحات گفت: مطمئن باشيد که نه انگيزه آمدن در انتخابات هوس قدرت است و نه نيامدن به معنی راحت طلبی است. بلکه به هر حال انسان بايد احساس کند که تا چه حد می‌‏تواند در برابر خدا و مردم به وظيفه خود عمل کند.

به گزارش "ايلنا" سيد محمد خاتمی در ديدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ، با اشاره به روندی که در کشور وجود دارد و نتيجه آن را در جامعه می‌‏توان ديد، گفت: بايد با توجه به شرايط و احوال بررسی کرد که آيا با آمدن به صحنه انتخابات می‌‏توان در روند موجود به نفع آرمان‌‏های انقلاب، تأمين مصالح و مطالبات واقعی مردم و اعتلای کشور تأثير گذاشت و کار کرد يا نه؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به دلايل عدم اعلام حضور خود در انتخابات تاکنون، افزود: دليل آن که تاکنون برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی نکرده‌‏ام، اين است که بررسی کنم تا چه حد می‌‏توان بر روند تأثيرگذار بود؟ مطمئن باشيد که نه انگيزه آمدن هوس قدرت است و نه نيامدن به معنی راحت طلبی است. بلکه به هر حال انسان بايد احساس کند که تا چه حد می‌‏تواند در برابر خدا و مردم به وظيفه خود عمل کند.
رئيس جمهور سابق کشورمان خطاب به اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: طرح شعار يايک ‌‏نفر يا هيچ ‌‏کس خطرناک است و از دوستان بخواهيد که اين شعار را ندهند زيرا هم باعث دلخوری و افزايش گلايه‌‏ها خواهد شد و هم راه‌‏های مختلف را مسدود می‌‏کند.
خاتمی تاکيد کرد: در وضعيت فعلی يکی از اموری که بيشتر ذهن مرا مشغول کرده است تبيين اصلاحات و معيارهای آن است که اميدوارم هر چه زودتر اين کار که زمينه آن فراهم شده است عمل و اعلام شود.
رئيس دولت اصلاحات با اشاره به لزوم ساماندهی و سازماندهی در جامعه درباره اصلاحات که سخن بسياری در جامعه درباره آن مطرح است، اظهار داشت: رسالت خود می‌‏دانم در هرسمتی که باشم ميزان‌‏ها و معيارها را در اين زمينه مشخص کنيم تا هر کس به اصول اصلاحات به آن گونه که مورد نظر است تمايل دارد با مسووليت شناسی کامل و آمادگی برای حضور و فعاليت به آن بپيوندد.
وی در ادامه يکی از مشکلات پيش روی اصلاحات را شرايط فعلی در جامعه و بی‌‏تفاوتی در ميان نسل جوان دانست و گفت: ديگر نه ديدگاه چپ اسلامی و نه معيارهای غربی مانند گذشته انگيزه حرکت در جامعه ايجاد نمی‌‏کند بلکه بيشتر جامعه ما به سوی بی‌‏تفاوتی و بی‌‏انگيزگی حرکت می‌‏کند و نگرانی اين است که خدای ناخواسته شاهد افول گرايش دينی بخصوص در ميان جوانان باشيم.
خاتمی حضور در انتخابات رياست جمهوری را بار ديگر بدون طرح و ايده و داشتن رويکرد و جهت کلی ناکافی دانست و گفت: همه سخن‌‏ها نبايد فقط برای تا روز انتخابات باشد لازم است همگی ديدگاه و نظر خود را برای تعيين اولويت‌‏ها در اداره مملکت پس از انتخابات هم اعلام کنند.
وی افزود:متفکران و نخبگان بايد بگويند آيا واقعا آسان‌‏ترين راه اين است که حاکم باشيم و در جامعه اثر بگذاريم و چه راه‌‏هايی برای اين کار وجود دارد؟ يا اينکه می‌‏توانيم در حکومت نباشيم ولی در عين حال در جامعه اثرگذار باشيم. چرا که در نظام بودن و در جامعه اثر گذار بودن بالضروره به معنی حضور در عرصه حکومت نيست.
گفتنی است در ابتدای اين ديدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به بيان ديدگاه‌‏ها و نظرات خود پيرامون مسايل روز کشور و انتخابات سال آينده رياست جمهوری پرداختند.

Copyright: gooya.com 2016