چهارشنبه 3 مهر 1387

دستگيری ۹ نفر در درگيری مردم با ماموران گشت ارشاد ميدان صادقيه، اميرکبير

جانشين رئيس‌پليس کشور با اشاره به دستگيری ۹ نفر از سوی ماموران گشت ارشاد در ميدان صادقيه تاکيد کرد: حتی بر فرض اينکه اقدام مامور پليس فاقد ارزش‌ها باشد، آن دختر نبايد مقاومت کند و دليلی بر مقاومت در مقابل پليس وجود ندارد.

سردار حسين ذوالفقاری در حاشيه جلسه روسای پليس امنيت اخلاقی سراسر کشور، درخصوص نحوه برخورد ماموران گشت ارشاد در ميدان صادقيه تهران که منجر به درگيری شده است، توضيح داد: به خواهری درخصوص نحوه پوشش تذکر داده شده اما اين خواهر با ايجاد سر و صدا مقاومت کرده و در حين انتقال به خودروی گشت ارشاد، از همکاری ممانعت کرده است: به‌طوری‌که با ايجاد سر و صدا، افرادی در محوطه تحت تاثير اين فرد قرار گرفته و با نيروهای پليس حاضر در محل درگير شدند و در نهايت با حضور تعدادی از نيروهای پليس، افرادی که با ماموران درگير شده بودند، دستگير شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ذوالفقاری همچنين از دستگيری ۹ نفر علاوه بر دستگيری فرد مورد نظر در ميدان صادقيه خبر داد و تاکيد کرد: حتی بر فرض اينکه اقدام مامور پليس فاقد ارزشها باشد، آن دختر نبايد مقاومت کند و دليلی بر مقاومت در مقابل پليس وجود ندارد. وی با اشاره به اين مثال که اگر ماموری به راننده‌ای به دليل عبور از چراغ قرمز تذکر دهد، آيا فرد تذکر گيرنده بايد از خودرو پياده شده و يقه مامور را بگيرد؟ به خبرنگاران رسانه‌ها گفت: اين موضوع را رواج ندهيد؛ الحمدلله آنقدر مرجع هست که اگر نيروی انتظامی خطا کند، رسيدگی شود.

جانشين رئيس‌پليس کشور همچنين تاکيد کرد: در حال حاضر هفت مرجع رسمی در کشور وجود دارد که در صورت تخطی، به تخلفات نيروی انتظامی رسيدگی کند. وی در پاسخ به اين پرسش که آيا تاکنون شکايتی از سوی مردم درخصوص آنچه که برخورد ماموران در جريان حادثه ميدان صادقيه عنوان شده، صورت گرفته است، توضيح داد: تا اين لحظه به ما در راس نيروی انتظامی شکايتی نشده و اين در حالی است که فرد خاطی مقابل پليس مقاومت کرده است.

سردار ذوالفقاری يادآور شد: به‌طور معمول، از تعدادی نيروها، به اشکال مختلف شکايت و به اين شکايت‌ها رسيدگی و به دادسرای نظامی ارجاع می‌شود و اين در حالی است که برخی اتهامات اصلا به بعضی از افراد وارد نيست. اين مقام بلندپايه انتظامی کشور درخصوص اينکه در سال جاری چند درصد تخلفات مربوط به شکايات مردم از ماموران گشت ارشاد و پليس امنيت اخلاقی بود، اظهار کرد: آماری در اختيار ندارم، ولی در حال حاضر در جهت استانداردسازی رفتار اين ماموران روسای پليس امنيت اخلاقی سراسر کشور به مدت يک هفته تحت آموزش بودند و اين آموزش‌ها در استان‌ها دنبال می‌شود.

وی درباره نحوه مواجهه ماموران در موارد خاصی مثل ارتباط و نسبت خانم و آقايی که همراه هم هستند تاکيد کرد: اگر کسی جرمی مرتکب نشده باشد، نيروی انتظامی طبق قانون حق و وظيفه‌ای ندارد از افراد سوال کند که چه نسبتی با هم دارند و در مواردی که مردم آن را گزارش و اعلام کرده‌اند، فرماندهان از ماموران توضيح خواسته‌اند. وی در عين حال با بيان اينکه برخی جرائم، از نوع جرائم اخلاقی آشکار هستند، خاطرنشان کرد: اگر فردی علنا مشغول ارتکاب خلاف قانون باشد، ماموران مکلفند با ترويج فساد در جامعه برخورد کنند.

پايگاه اطلاع‌رسانی پليس

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دستگيری ۹ نفر در درگيری مردم با ماموران گشت ارشاد ميدان صادقيه، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016