شنبه 6 مهر 1387

احمدی نژاد پس از بازگشت به ايران: اکثر دولت‌‏ها و ملت‌‏ها به قلدر بازی در عرصه جهانی اعتراض دارند، جهان در آستانه تحولاتی عظيم است، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس‌‏جمهور با تاکيد بر اينکه مناسبات قديم در دنيا در حال از بين رفتن است، گفت: دوران کسانی که دارای زور و اسلحه بودند به پايان خود نزديک شده و اکثر دولت‌‏ها و ملت‌‏ها به قلدر بازی در عرصه جهانی اعترض دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش "ايلنا" به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی نژاد جمعه شب هنگام ورود به تهران از سفر به نيويورک در جمع خبرنگاران ،با بيان اينکه در دوران جديد، بت‌‏های زمانه در حال اضمحلال و فروپاشی هستند، گفت: اين در حالی است که راه و آرمان ملت ايران جايگزينی مناسب برای مطالبات جهانی خواهد بود.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه جهان در آستانه تحولاتی عظيم است، افزود: برای موجه جلوه دادن آمريکا و اسراييل، استکبار تبليغات عظيمی را آغاز کرده و هنوز بر اين اعتقاد است که اين دو رژيم مقدس هستند.
وی ادامه داد: اما در خود آمريکا نيز اين موضوع طرفداری ندارد و بطور کامل بت‌‏های جديد فرو ريخته‌‏اند.
احمدی نژاد با اشاره به اينکه حضور در سازمان ملل فرصتی مناسب برای هر کشوری است، اظهار داشت : نگاه جهانيان از محدوده درون کشوری عبور کرده و به جهانی شدن پيش می‌‏رود.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه بايد به سرعت مشکلات داخلی کشور را حل کرد و به حل مشکلات جهانی پرداخت، اظهارداشت: مشکلات سنگين اقتصادی در همه جای دنيا وجود دارد. حتی مديران آمريکايی نيز از حل اين مشکلات درمانده شدند.
وی تصريح کرد: به دليل نياز جهان برای تغيير دوران کنونی، هرجا که نامی از ايران است درصدر اخبار و توجه جهانيان قرار می‌‏گيرد.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به حجم کارهای بسيار بالای انجام گرفته در سفرش به نيويورک، گفت: اگر تعداد و اعضای هيات به اندازه‌ کافی بود چند برابر کار وجود داشت که ما بسياری را به خاطر محدوديت‌ها نپذيرفتيم و يا لغو کرديم.
وی تاکيد کرد: يک تشنگی برای دريافت پاسخ و برقراری ارتباط موج می‌زند و در جلسات گوناگونی که داشتيم مباحثی مطرح شد.
رئيس‌جمهور يکی از اين جلسات را جلسه با سران اديان و گرايش‌های گوناگون جهان با افکار و سلايق گوناگون عنوان کرد و گفت: همگی به دنبال پاکی هستند ولی در يک فضای سنگين اين کار بسيار مشکل است.
احمدی‌نژاد اين جلسه را در نوع خود بی‌نظير توصيف کرد که با تلاش‌هايی برای ممانعت و نيز تهديدهايی برای تحت‌الشعاع قرار گرفتن آن مواجه بوده ؛اما با وجود اين فشارهاجلسه با استقبال بيش از حد انتظار برگزار شد.
وی ادامه داد: ديدگاه‌های گوناگون از کشورهای مختلف هم حضور داشتند و همه به وضع موجود و به ظلم‌های صورت گرفته عليه بشريت معترض بودند. در تمامی اين نشست و نشست‌های ديگر توجه به دين‌داری، موعود و عدالت جهانی و تعليمات پيامبران موج می‌زند که نشان می‌دهد انسان از يک نگاه قبيله‌ای و موضعی عبور کرده و جهانی می‌انديشد.
احمدی نژاد در ادامه، نشست خود با دانشجويان در آمريکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اين جلسه که با حضور دانشجويانی از سراسر آمريکا و با هزينه‌ها و اساتيد خود در اين نشست شرکت کرده بودند، برگزار شد. استقبال و تقاضای بالايی بود و جوانان همه آرمانی نگاه به جلو داشتند و از پاسخ‌ها در برابر شبهاتی که شبکه‌استکباری ايجاد می‌کند بسيار استقبال شد.
رئيس‌‏جمهور در ادامه به تبليغات صورت گرفته پيش از سفرش به نيويورک اشاره کرد و گفت: از يک هفته قبل از اين سفر و هم‌چنين از سفر سال گذشته ستادی تشکيل شده بود برای سازماندهی حرکت‌های مردمی عليه ما برای تاثير سياسی بر پيام‌رسانی ملت ايران که در اين‌باره تبليغات چند برابر شده بود.
وی ادامه داد: در اين تبليغات به مردم گفته شده بود که اين‌ها می‌خواهند آمريکا و اسراييل را از بين ببرند و در برنامه‌های تلويزيونی ،ايران را خطر معرفی کرده بودند که مسووليت آن به مرکزيت صهيونيست‌ها در نيويورک محول شده بود تا با ايجاد موج‌های انسانی ، ايران را مرعوب و برای خود حيثيتی را تبليغ کنند. در حالی که حتی يهودی‌های نيويورک نيز از اين قضيه استقبال نکردند.
رئيس‌‏جمهور در پايان ملاقات با چند تن از سران کشورها و دبيرکل سازمان ملل و بحث پيرامون عراق، افغانستان، فلسطين و بحث توليد فزآينده و چند برابر مواد مخدر در زير سايه‌ نيروهای نظامی در افغانستان را از ديگر برنامه‌های سفر خود در نيويورک برشمرد.

Copyright: gooya.com 2016