پنجشنبه 4 مهر 1387

احمدی نژاد در آمريکا: ايران به زودی موشک ماهواره‌بر ۱۶ موتوره را به فضا پرتاب می‌کند، فارس


خبرگزاری فارس: رئيس‌جمهور با بيان اينکه ايران فن‌آوری پرتاب ماهواره به مدار زمين را به دست آورده گفت: ايران به زودی موشکی را پرتاب خواهد کرد که دارای ۱۶ موتور است و ماهواره را تا ۷۰۰ کيلومتر بالاتر می‌برد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور شامگاه چهارشنبه به وقت نيويورک در جمع ايرانيان مقيم اين کشور پس از ضيافت افطار اظهار داشت: اگر ملت ايران تصميم بگيرد يک فن‌آوری را در اختيار داشته باشد چنانچه همه‌ دنيا هم جمع شوند قادر نخواهند بود جلوی آن را بگيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس‌جمهور با اشاره به اين که ملت ايران همواره دلسوز بشريت بوده است، خاطر نشان کرد: ملت ايران در طول تاريخ دو ويژگی را در کنار هم حفظ کرده است. اول اين که همواره در همه‌ امور در علم، صنعت و فرهنگ پيشتاز بوده است و هيچ وقت ملتی دست دوم و پيش پا افتاده نبود.
وی ادامه داد: ملت ايران پرچمدار تمدن برای همه‌ بشريت بوده است. زمانی که کتاب‌های نجوم و معادلات چند بعدی را حل می‌کرد و در عرصه‌ مهندسی و پزشکی جهان پيشتاز بود خيلی از مدعيان امروز ملت ايران از لحاظ فرهنگی در سطح بسيار پايينی قرار داشتند.
رييس‌جمهور ويژگی دوم ملت ايران را صلح‌دوستی و داشتن فرهنگ انسانی دانست و گفت: ايرانيان همواره خواهان رابطه با ساير ملت‌ها بر اساس احترام و عدالت بودند.
احمدی‌نژاد با اشاره به توليد فيلم ۳۰۰، اظهار کرد: توليد اين گونه فيلم‌ها نشانه‌ ضعف کسانی است که آن را ساخته‌اند.
رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به اين که در دوره‌ای از تاريخ با طراحی‌های داخلی و خارجی کاروان پيشرفت ملت ايران عقب نگه داشته شد، تصريح کرد: ما از پيشرفت ديگران ناراحت نيستيم و اگر بتوانيم به آن‌ها کمک می‌کنيم؛ اما دنيا بداند هرگز کسی نمی‌تواند جلوی پيشرفت ايران را بگيرد.
وی با بيان اين که قدرت‌های زورگو با بهانه‌ اين که از پيشرفت علمی ملت ايران به خاطر احتمال انحراف به توليد سلاح هسته‌ای نگران هستند، تاکيد کرد: آن‌هايی که ادعا می‌کنند از سلاح اتمی نگرانی دارند بزرگ‌ترين دروغ‌گويان تاريخ هستند. مگر می‌شود انبارهای خودشان حاوی ده‌ها هزار کلاهک اتمی باشد و آنگاه مدعی نگرانی از احتمال انحراف ايران باشند.
احمدی‌نژاد افزود: آن‌ها اگر نگران بودند اول بايد به سراغ خلع سلاح کردن رژيم صهيونيستی می‌رفتند. بنابراين مخالفت آن‌ها با توليد بمب اتم نيست، بلکه آن‌ها مخالف پيشرفت ملت ايران هستند.
رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌دانند که اگر ملت ايران در مسير علم و فن‌آوری حرکت کند به سرعت خود را به صف اول علم و فن‌آوری دنيا خواهد رساند و آن‌ها از اين موضوع ناراحت هستند. تبليغات و مانع‌تراشی‌ها برای اين است که از اين موضوع جلوگيری کنند.
وی با اشاره به اين که ملت ايران اهل درگيری و جنگ نيست و علاقه‌مند است با همه‌ ملت‌ها رابطه داشته باشد، تصريح کرد: البته اگر کسی بخواهد با ملت ايران درگير شود اين ملت چنان پاسخی خواهد داد که تا ابد پشيمان شوند.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: امروز به لطف تحريم قدرت‌های زورگو ملت ايران هسته‌ای شده است و غنی‌سازی اورانيوم را در اختيار دارد و هم‌چنين فن‌آوری پرتاب ماهواره به مدار زمين را به دست آورده و هم‌چنين موشک‌های دو مرحله‌ای و سه مرحله‌ای را توليد کرده و پشت سر هم پرتاب خواهد کرد و به زودی هم موشکی را پرتاب خواهيم کرد که دارای ۱۶ موتور است و ماهواره را تا ۷۰۰ کيلومتر بالاتر می‌برد.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين که ايرانی‌ها در هر جای دنيا که هستند همواره منشأ خير و اقدامات مثبت بوده‌اند، گفت: امروز مسئوليت و مأموريت ما به خاطر آغاز دوران جديد سنگين‌تر شده است و آن اين است که فرهنگ متعالی، انسانی و پاک خود را به ملت‌ها عرضه کنيم.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: ملت ايران جزو عزيزترين و محبوب‌ترين ملت‌های جهانند و حتی اگر اجازه داده شود که رفراندوم آزادی در همين کشور برگزار شود، ايران به عنوان محبوب‌ترين کشورها انتخاب خواهد شد.
رئيس‌جمهور در پايان تاکيد کرد: قدرت‌های زورگو اگر رفتار خود را با ملت‌ها و به خصوص ملت ايران اصلاح نکنند ايرانيان تمامی مناسبات جهان را تغيير داده و مناسباتی عادلانه و انسانی را جايگزين آن خواهند کرد.
پيش از سخنان رييس‌جمهور محمد خزاعی، نماينده جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد در سخنان کوتاهی به ايرانيان حاضر در اين جلسه خيرمقدم گفت.
در پايان اين جلسه نيز شماری از ايرانيان مقيم آمريکا مشکلات و مسائل خود را با رييس‌جمهور، وزيران دادگستری و امور خارجه در ميان گذاشتند و عکس يادگاری انداختند.

Copyright: gooya.com 2016