پنجشنبه 11 مهر 1387

شيرين عبادی در آلمان جايزه رواداری دريافت کرد، راديو زمانه

شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل امروز چهارشنبه با حضور در آلمان جايزه تولرانس (رواداری) آکادمی پروتستان‌ توتسينگ اين کشور را دريافت کرد.
اختصاص اين جايزه به خانم عبادی، دو هفته پيش، از سوی اين آکادمی که مر کز آن در ايالت بايرن آلمان است اعلام شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همزمان با شيرين عبادی، نسرين ستوده حقوق‌دان و فعال حقوق زنان نيز، برنده جايزه بين‌المللی حقوق بشر از سوی يک نهاد مدافع حقوق بشر در جنوب ايتاليا شد که اين جايزه در روز دهم دسامبر (روز جهانی حقوق بشر) در ايتاليا به وی اهدا خواهد شد.
خانم عبادی قبل از دريافت جايزه خود، در ديدار با فرانک والتر اشتاين‌ماير وزير خارجه آلمان، در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران به تبادل نظر پرداخت.
به گزارش چهارشنبه پايگاه اينترنتی وزارت خارجه آلمان، در اين ديدار که روز گذشته صورت گرفت، دو طرف همچنين درباره موضوعات مختلف از جمله موقعيت و نقش نهادهای مدنی در ايران گفتگو کرده‌اند.
خبرگزاری دولتی ايرنا در واکنش به اين ديدار، خانم عبادی را متهم به «سوء استفاده از صبر و تحمل و مدارای مسئولان نظام» کرده است.
اين خبرگزاری نوشته که خانم عبادی با حضور در «محافل ضد hنقلابی به تبليغات عليه جمهوری اسلامی» می‌پردازد.
شيرين عبادی پيش از اين، از خبرگزاری دولتی ايرنا به خاطر نشر اکاذيب به‌ويژه انتشار خبر کذبی مبنی بر گرويدن دخترش به بهائيت شکايت کرده است.
خانم عبادی در ارديبهشت ماه امسال برنده جايزه دوسالانه «تولرانس» آکادمی پروتستان‌های آلمان به خاطر فعاليت مستمر در زمينه حقوق بشر شد.
اين جايزه ۱۰ هزار يورويی (۱۵ هزار دلاری) در مراسمی با حضور رومن هرتسوگ رئيس‌جمهوری اسبق آلمان در شهر توتسينگ در جنوب اين کشور، به شيرين عبادی اهدا شد.
به اعتقاد هيئت داوران اين جايزه، شيرين عبادی به‌عنوان يک مسلمان بر اين اعتقاد است که هيچ تضادی بين اسلام و حقوق بشر وجود ندارد و معتقد است اسلامی که جهت‌گيری اصلاح‌طلبانه داشته باشد، در مبارزه عليه بنيادگرايی سياسی و مذهبی در دنيای اسلام نقش مهمی برعهده دارد.
آکادمی پروتستان‌ توتسينگ آلمان پيش از اين نيز اين جايزه را به افراد سرشناس سياسی و مذهبی، از جمله آقاخان پيشوای شيعيان اسماعيلی اعطا کرده بود.
عبادی نخستين زن مسلمانی است که اين جايزه را دريافت می‌کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادی در آلمان جايزه رواداری دريافت کرد، راديو زمانه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016