دوشنبه 8 مهر 1387

تنديس "فرشته عدالت" به نسرين ستوده اهدا شد، روابط حسنه ايران و مالزی در گرو سخنرانی شيرين عبادی، با مردم

ديروز در مراسمی در تهران، جمعی از فعالان جنبش زنان تنديس "فرشته عدالت" را به نسرين ستوده اهدا کردند.آن سو تر دولت محمود احمدی نژاد با فشارهای ديپلماتيک به دولت مالزی سعی در جلوگيری ازسخنرانی شيرين عبادی دارد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فعالان جنبش زنان، تنديس فوق را به پاس تقدير از فعاليت های نسرين ستوده، برنده جايزه کميته بين المللی حقوق بشر ايتاليا، در دفاع از فعالان جنبش زنان و نيز دفاع از کودکان قربانی، به وی هديه دادند. در مراسم ديروز، که از سوی جمعی از فعالان کمپين يک ميليون امضا، مادران صلح، کانون زنان ايرانی و چند تن از فعالان اجتماعی تدارک ديده شده بود، ستوده با تشکر از اهدای اين تنديس گفت: "ما سالهای سختی را پشت سر گذاشته ايم. سالهای دهه شصت را که سياه ترين دوره بود بويژه برای زنان. در اين دوره هژمونی تحقير در حريم خصوصی خانواده ها نيز رخنه کرده بود. تاحدی که شوخی های رايج مهمانی های خانوادگی نيز توهين و تحقير زنان بود. دهه هفتاد، کم کم خود را پيدا کرديم و آن قدر پا فشرديم تا امروز که خواسته هايمان را روشن واضح در عرصه های عمومی و خصوصی مطرح می کنيم و حاضريم که به خاطر آن هر هزينه ای را پرداخت کنيم. به زندان می رويم، احضار می شويم، ممنوع الخروج می شوم، اما همچنان ادامه می دهيم."
وی سپس به برخی حاضران در جمع که در دو سال گذشته تجربه بارها احضار و زندان را در کارنامه فعاليت اجتماعی خود داشتند اشاره کرد و آنها را مصداق اين سخن و "شاهدان زنده جنبش زنان ايران" دانست. اين وکيل مدافع حقوق بشر که وکالت داوطلبانه بسياری از فعالان جنبش زنان را به عهده داشته است، همچنين گفت: از شما متشکرم، هم به خاطر چيزهايی که از شما آموخته ام و هم به خاطر اينکه اعتبار اين جايزه به خاطر دفاع از شما بوده است.
در ادامه مراسم خديجه مقدم، محبوبه کرمی و شهلا فروزان فربا ايراد سخنانی به تقدير از فعاليت های نسرين ستوده پرداختند.شايان ذکر است جايزه کميته حقوق بشر ايتاليا، ماه دسامبر طی مراسمی رسمی به نسرين ستوده، به عنوان نخستين دريافت کننده اين جايزه بين المللی، اهدا خواهد شد. اين در حالی که در خبرها آمده است به دليل فشارهای دولت محمود احمدی نژاد به دولت مالزی برنامه سخنرانی شيرين عبادی اين فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زنان تحت تاثير قرار گرفته است . به گزارش روزآنلاين سفر شيرين عبادی به کشور مالزی به منظور انجام يکسری سخنرانی در مراکز دانشگاهی پژوهشی لغو شده است . دولت محمود احمدی مدعی است شيرين عبادی يکی از منتقدان سرسخت دولت است از اين رو همسو با دول غربی است به همين بهانه به وزارت امور خارجه مالزی پيام داده است سخنرانی شيرين عبادی می تواند به روابط حسنه دو کشور به خصوص در زمينه آموزش صدمه بزند .مقامات ايرانی در حالی دست به اقدام ديپلماتيک برای جلوگيری از سخنرانی تنها برنده ايرانی جايزه صلح نوبل می زنند که طی سالهای گذشته عبادی با حضور در ‎کشورهای اروپايی، آمريکايی و آسيايی، دهها دکترای افتخاری را از معتبرترين دانشگاه های جهان دريافت کرده است .

منبع : با مردم

Copyright: gooya.com 2016