شنبه 13 مهر 1387

بيانيه کانون صنفی معلمان به مناسبت ۱۴ مهر روز جهانی معلم


احساس می کنم
در هر کنار و گوشه اين شوره زار ياس
چندين هزار جنگل شاداب
ناگهان
می رويد از زمين.

فرهنگيان عزيز ، ملت شريف ايران

همانگونه که می دانيد ، يکی از مظاهر پيشرفت هر جامعه ای ، وجود نهادهای مستقل از دولت است که وظيفه آنها علاوه بر نظارت و نقد عملکرد دولت ها ، جلوگيری از فساد ناشی از تمرکز قدرت و تعديل خواسته ها و انتظارات قشرهای مختلف مردم و متناسب کردن اين گونه انتظارات با واقعيت هاست. به همين علت در بسياری از کشورهای پيشرفته ، حاکمان و دولت ها نه تنها مانع از رشد و گسترش اين گونه نهاد ها نمی شوند بلکه از تمام توان خود برای گسترش آنها بهره می گيرند بطوريکه حضور يک فرد در چند نهاد مستقل مدنی را نشانه رشد مدنييت ، شادابی و توسعه يک کشور می دانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در کشور ما اما چند سالی است که تلاش های گسترده ای صورت گرفته و می گيرد تا با محدود کردن دايره فعاليت اين گونه نهادها ، آنها را به ورطه نابودی کشانده يا بی اثر و خنثی نمايند. برخورد های چند سال اخير نهادهای امنيتی با فعالان صنفی معلمان از جمله : بازداشت ها و دستگيری ها ، انفصال از خدمت و اخراج بسياری از آنها و صدور احکام سنگين تعليقی و تعزيری و حتی اجرای احکام تبعيد برای اين قشر فرهيخته ، همه وهمه نشان دهنده اين واقعيت تلخ است که مسئولان فعلی دولت هيچگونه اعتباری برای اين گونه فعاليت های مسالمت آميز قائل نيستند.

اما فعالان صنفی معلمان ايران پايدار و استوار و با عزمی جزم تر از گذشته ، به دليل اعتقاد به حقانيت راهی که برگزيده اند ، تا رسيدن به مطلوب به راه خود ادامه خواهند داد و تهديدها و تنبيه ها نتوانسته و نخواهد توانست در اراده آنان خللی ايجاد نمايد.

همکاران گرامی ، ملت بزرگ ايران

حتمآ شنيده ايد که رياست محترم جمهوری اسلامی ايران ، در مصاحبه های اخير خود، ايران را آزادترين کشور دنيا معرفی کرده است و مدعی شده که در اين کشور مردم آزادنه به همه مسئولان انتقاد می کنند و در عوض کوچکترين برخوردی با آنان صورت نمی گيرد!!!

اين ادعاها در شرايطی مطرح می شود که معلمان ايران حتی از برگزاری يک مراسم ساده به مناسبت روز جهانی معلم که هر ساله توسط ميليون ها معلم در سراسرجهان برگزار می گردد محروم گرديده اند و مسئولان کشور نه تنها به درخواست کتبی کانون صنفی معلمان ايران برای برگزاری مراسم راهپيمايی در اين روز پاسخی نداده اند بلکه تلاش اعضای کانون برای برگزاری مراسمی جشن گونه در مقابل وزارت آموزش و پرورش (خانه معلمان) که بنا بود با اهدای گل و شيرينی همراه باشد با تهديد های نيروهای امنيتی از مآموران وزرات اطلاعات گرفته تا پليس امنيت و معاونت امنيت دادگاه انقلاب با شکست مواجه می گردد.

در چنين شرايطی ، کانون صنفی معلمان ايران ضمن اعتراض شديد به اين گونه برخوردها که مغايرت آن با بسياری از اصول قانون اساسی به ويژه اصل ۲۷ و قانون حقوق شهروندی کاملآ محرز است از تمامی دلسوزان نظام ، نمايندگان مستقل شورای اسلامی ، خبرگزاری ها و روزنامه های مستقل و همچنين رياست محترم قوه قضاييه مصرانه می خواهد تا ضمن پيگيری برخورد های غيرقانونی مذکور ، مشکلات آموزش و پرورش را جدی گرفته و در برابر تضييع حقوق قانونی فرهنگيان و نمايندگان واقعی آنها در تشکل های صنفی ، بيش از اين سکوت نکرده و با واکنش به موقع خود ، اين نهاد گسترده و تآثير گذار را که متعلق به تمام اقشار و آحاد جامعه است از بحران هايی که حتی برخی نمايندگان محترم مجلس نيز نتوانستند وجود آن را انکار نمايند ، نجات دهند.

ما معتقديم که مشکل آموزش و پرورش تنها به فرهنگيان و تشکل های صنفی مربوط نيست بلکه مشکل آموزش و پرورش مشکل همه جامعه است لذا حل اين مشکل نيز بر عهده تمامی اقشار جامعه است . بنابراين انصاف نيست که هزينه اصلاح آموزش و پرورش تنها و تنها به فرهنگيان و فعالان صنفی تحميل گردد.

کانون صنفی معلمان ايران که در طی حيات خود ثابت نموده دفاع از حقوق فرهنگيان را با نگرش يک راهبرد آگاهانه و نه يک تاکتيک زودگذر از مسيرهای گوناگون دنبال می کند اعلام می دارد با توجه به قول رئيس فراکسيون فرهنگيان در ديدار اعضای شورای هماهنگی که “نظام پرداخت هماهنگ تا ۱۵ آذر عملا اجرا خواهد شد ” برای اتمام حجت ضمن تآکيد مجدد برلزوم اجرای قانون مديريت خدمات کشوری ، يادآور می شود که آخرين مهلت قانونی دولت برای اجرايی کردن اين قانون ۱۵ آذر ماه ۸۷ است .

والسلام
کانون صنفی معلمان ايران

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه کانون صنفی معلمان به مناسبت ۱۴ مهر روز جهانی معلم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016