شنبه 13 مهر 1387

مطلب ايرنا در باره مدارک دانشگاهی تقلبی مديران اصلاح طلب

مدعيان اصلاحات در شرايطی ازسوژه صدور مدرک جعلی توسط نماينده دانشگاه آکسفورد درايران برای سياه نمايی عليه دولت سوءاستفاده می کنند که ظاهرا فراموش کرده اند جمع قابل توجهی ازاعضاء کابينه دوم خرداد و مديران ارشد دولت اصلاحات سالها با مدارک تقلبی مديريت می کردند.

به اعتقاد کارشناسان سياسی، امروز جريانی مدعی مدرک وزير کشور دولت نهم شده است ،که خود در زمان تسلط بر دولتهای سازندگی و اصلاحات نه تنها با فعاليت دانشگاه جعلی "هاوايی" مخالفت ننمود بلکه بسياری از سران اصلاح طلب دولت هشتم و مجلس ششم را نيز برای اخذ مدارک دانشگاهی به اين دانشگاه جعلی هدايت کرد تا از مزايای قانونی تحصيلات عاليه جعلی برخوردار شوند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما "هاوايی" از کجا آمد؟

"هاوايی" به عنوان شعبه ای از دانشگاه هاوايی در آمريکا بدون مجوز از وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری
سال ‌۱۳۷۲ در ايران تاسيس شد و از سال ‌۱۳۷۴ در مقاطع مختلف دانشجو پذيرفت . پرونده تخلفات اين دانشگاه در دولتهای سازندگی و اصلاحات با غمض عين مديران وزارت علوم وقت به جايی نرسيد بطوريکه دادگاه "هاوايی" به وزارت مصطفی معين و جعفر توفيقی دو وزير علوم دولت سيد محمد خاتمی رييس دولت هفتم و هشتم وصال نداد . اولين دادگاه رسيدگی به پرونده‌ موسسه غير مجاز هاوايی با شکايت وزارتخانه‌های علوم، تحقيقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم ، سوم آبان ۸۵ به صورت علنی در شعبه‌ ۱۰۰۹ مجتمع قضايی وليعصر ‌برگزار شد . دومين جلسه دادگاه هم به رياست قاضی محمدخانی ۱۴ دی ۸۵ در همان شعبه و در حالی برگزار شد که معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، پيش از آن از روند پيگيری اين پرونده و طولانی شدن آن انتقاد کرده و هاوايی را فراتر از موسسه آموزش از راه دور معرفی کرده بود. حاصل دومين جلسه دادگاه بر اساس حکم بدوی برای متهم پرونده دانشگاه هاوايی ، سه سال حبس تعزيری و تعطيلی موسسه آموزش عالی غير مجاز هاوايی بود ، با اين حال همين متهم بعدها حکم تبرئه گرفت . شديد ترين واکنش رسمی به حکم تبرئه اردشير قاسملو رييس ۶۲ ساله دانشگاه هاوايی را شايد سعيد مرتضوی دادستان تهران از خود نشان داد ، زمانی که بدون اينکه رای قاضی پرونده را جدی بگيرد ، از تغيير قطعی حکم در ديوان عالی کشور سخن گفت و ناآشنايی قاضی با قوانين خاص را علت صادر شدن حکمی که آن را اشتباه دانست ذکر کرد .
البته دکتر حسينی معاون حقوقی وزير علوم در دولت نهم هم بارها زمانی که خبرنگاران از او درباره روند طولانی رسيدگی به پرونده هايی از جنس موسسه هاوايی سوال می کردند به صراحت پاسخ می داد که اعمال نفوذ و فشار افراد مسوول در انحراف پرونده از مسير اصلی خود وکند شدن روند رسيدگی ها کاملا موثر بوده است .
به تصريح حسينی ، مسوولان و مقامات دولت اصلاحات که خود از دريافت کنندگان مدرک دانشگاه هاوايی بوده اند، چندين سال ، اين پرونده را بلا تکليف گذاشته بودند ، اما با دستور و تاکيد آيت الله هاشمی شاهرودی رييس قوه قضاييه ، حکم تبرئه اين دانشگاه ، سرانجام در ديوان عالی کشور نقض شد.به گفته علی اصغر باغانی قاضی پرونده و رئيس شعبه ۱۳ تشخيص ديوان عالی کشور، اين شعبه در جلسه ای غيرعلنی ، همچنين رای به محکوميت گردانندگان اين موسسه به دو سال حبس داد. تعطيلی شعبات هاوايی در سراسر کشور و بی اعتباری مدارک صادره از ديگر احکامی بود که ديوان عالی مرجع نهايی رسيدگی به پرونده هاوايی برای اين موسسه صادرکرد .

چه کسانی از دانشگاه جعلی هاوايی، مدرک تقلبی گرفتند؟

به گزارش يکی از سايتهای خبری ، دانشگاه هاوايی در شرايطی به صورت جعلی و غيرقانونی در ايران به توليد انبوه مدارک تقلبی دکتری و فوق ليسانس اقدام می کرد که در اداره اين دانشگاه جعلی ، حجت الاسلام سيد محمد موسوی بجنوردی ،عضو شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز به عنوان قائم مقام و مدرس حقوق خصوصی نقش داشته است.
اسامی تعدادی ازمديران ارشد دولت اصلاحات که با آگاهی کامل ازماهيت غيرقانونی دانشگاه هاوايی ، از اين دانشگاه با پرداخت مبالغی در حدود ۲۵۰ ميليون ريال مدارک جعلی اخذ نمودند به همراه سمت اين افراد و مدرک تحصيلی اخذ شده آنان به اين ترتيب است:

۱. مرتضی حاجی، وزير آموزش و پرورش دولت خاتمی و از اعضاء ارشد بنياد باران، فوق ليسانس مديريت آموزشی‏
۲. رضا ويسه،معاون وزير صنايع دولت اصلاحات و مدير عامل سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران در دولت خاتمی، دکترای مديريت
‏۳.محمد ملاکی،رئيس شرکت ملی گاز ايران ومعاون بيژن زنگنه در دوران وزارت نيرو و نفت دولتهای سازندگی و اصلاحات،فوق ليسانس مديريت تکنولوژی‏
۴. سيد حسن الحسينی، نماينده مجلس ششم و معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش دولت اصلاحات، دکترای علوم سياسی‏
۵. محمد رئيسی، نماينده مشارکتی مجلس ششم از شهر کرد، دکترای حقوق خصوصی‏
۶. علی اکبر طاهری، مدير عامل شرکت ساپکو در دوران دولت اصلاحات، دکترای بازرگانی‏
۷. جمال مظفری، قائم مقام منطقه آزاد قشم در دوران دولت اصلاحات، دکترای مديريت و سيستم بهره وری‏
۸. غلامرضا شهريور، مدير کل وزارت تعاون دولت اصلاحات، دکترای مديريت تعاون‏
۹. سيد محمدامين طالب شهرستانی، معاون وزارت بهداشت و درمان دولت اصلاحات، دکترای مديريت خدمات درمانی‏
۱۰. حسن جاهد، معاون وزارت بهداشت و درمان دولت اصلاحات، دکترای مديريت خدمات درمانی‏
۱۱. علی رئوف، معاون وزير آموزش و پرورش دولت اصلاحات، دکترای مديريت آموزشی‏
۱۲. نورالدين صفی نيا، از مديران ارشد شهرداری تهران در زمان کرباسچی، فوق ليسانس و دکترای حقوق خصوصی‏
۱۳. علی مقدس زاده، شهردارمنطقه ۶ تهران در دوران کرباسچی، مهندسی عمران با گرايش آب و خاک‏

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مطلب ايرنا در باره مدارک دانشگاهی تقلبی مديران اصلاح طلب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016