شنبه 13 مهر 1387

توضيحات احمدی‌‌مقدم درباره احتمال سرپرستی وزارت کشور، آفتاب

آفتاب: فرمانده نيروی انتظامی‌ کشور گفت: «به مناسبت هفته ناجا از روز دوشنبه ۲۰۰ نمايشگاه عمومی ‌و تخصصی با موضوعات مشارکت اجتماعی، پليس خدمتگزار و پيشگيری از جرم در سراسر کشور برگزار می‌شود».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب به نقل از مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم صبح امروز در نشست خبری گفت: «شعار هفته ناجا هدف من امنيت و آرامش تو است و در سال جاری تلاش شده تا نيروی انتظامی ‌تعامل بيشتری با مردم داشته باشد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اعلام اين که از روز دوشنبه به طور رسمی‌۲۰۰ نمايشگاه تخصصی در کشور به مناسبت هفته ناجا افتتاح می‌شود، گفت: «اين نمايشگاه با موضوعات مشارکت اجتماعی ، پليس خدمتگزار و پيشگيری از جرم برپا می‌شود».

رئيس پليس کشور ادامه داد: «شعار روز اول هفته ناجا پليس ، اقتدارو امنيت اخلاقی است ، روز دوم پليس ،پيشگيری و محله محوری ، روز سوم پليس ، مردم و مشارکت اجتماعی ، روز چهارم پليس ، معنويت و ارزشها ، روز پنجم پليس خدمتگزار ، روز ششم پليس ، جامعه و قانونمند و روز هفتم پليس و فناوری نامگذاری شده است و همچنين تلاش شده مسئولين ناجا جلساتی با مساجد و مسئولان محلات داشته باشد».

احمدی مقدم اعلام کرد: «در اين هفته ۱۲۵ نشست علمی ‌و فرهنگی در جهت بررسی علت وقوع جرم برگزار می‌شود همچنين ۷ فيلم سينمايی نيز با مشارکت صدا و سيما در ۷ شب پخش خواهد شد».

وی در جهت توسعه و تجهيز نيروی انتظامی ‌گفت: «بيش از ۱۵۰ پروژه افتتاح مهندسی نيز در هفته نيروی انتظامی‌ در نظر گرفته شده است».

رئيس پليس کشور همچنين از افتتاح ۱۷۴۳ شعبه راهنمايی و رانندگی در سراسر کشور و روستاها خبر داد و گفت: «در حال حاضر پليس در ۳۰۰ شهر و ۴۰ هزار کيلومتر از جاده‌ها حضور دارد که با افتتاح اين شعبه‌های راهنمايی و رانندگی پليس راهور در سراسر کشور و حتی در روستاها نيز شعبه خواهد داشت.

احمدی مقدم همچنين از رسيدگی به شکايات جرايم راهنمايی ورانندگی در مراکز پليس +۱۰ خبر داد و گفت: «اين طرح به صورت آزمايشی در پايتخت اجرا می‌شود و افرادی که نسبت به تخلفات راهنمايی و رانندگی خود شکايت دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پليس +۱۰ نسبت به شکايت خود اقدام کنند».

وی در رابطه با مقابله با سوداگران مرگ گفت: «طی ۶ ماه گذشته پليس توانسته ۳۰۰ تن مواد مخدر را کشف کند که اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزايش داشته است».

فرمانده نيروی انتظامی ‌کشور در رابطه با تعداد معتادان کشور گفت: «آمار دقيقی از تعداد معتادان در دست نيست اما بر اساس تحقيقات به عمل آمده از سوی سازمان‌های مختلف وجود ۱ ميليون و ۲۰۰ هزار معتاد پيش بينی می‌شود که در اين راستا اقدامات پليس در جهت پاکسازی معابر از وجود معتادان ، باعث کاهش اين آمار شده است».

احمدی مقدم در رابطه با وضعيت رانندگی در کشور افزود: «طی سال گذشته انقلابی در وضعيت رانندگی مردم ايران صورت گرفته است و آمارها نشان می‌دهد مردم بيشتر به قوانين راهنمايی و رانندگی احترام می‌گذارند».

وی در رابطه با باز دارندگی جريمه‌ها گفت: «تنها توقيف خودرو در مقابل تخلفات رانندگی بازدارنده است و مبالغ جريمه هيچ گونه بازدارندگی ندارد بنابراين ما خواهان افزايش قيمت جريمه‌ها هستيم چرا که اين موضوع باعث کم شدن تخلفات و کاهش در آمد دولت است».

بر اساس اين گزارش رئيس پليس کشور همچنين از بسته شدن گلوگاه ورودی مواد مخدر و قاچاق انسان تا پايان سال جاری درمنطقه زابل خبر داد و تصريح کرد: «۱۰۳ ميليارد تومان بودجه برای کنترل مرزهای کشور اختصاص يافته است که ۴۷ ميليارد تومان آن را به مرزهای سيستان و بلوچستان اختصاص داده ايم».

وی در رابطه با وضعيت گروگان‌های حادثه سراوان گفت: «سربازی که از سوی گروگانگيرها آزاد شده است از سلامت ۷ نفر از گروگان‌ها خبر داده است و بر اساس شواهد ما فکر می‌کنيم تعدادی از گروگان‌ها به شهادت رسيده باشند».

احمدی مقدم در پاسخ به شايعه سرپرستی وی به عنوان سرپرست وزارت کشور گفت: «اين موضوع را من هم شنيده‌ام ولی کسی در اين رابطه با من صحبتی نکرده است».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توضيحات احمدی‌‌مقدم درباره احتمال سرپرستی وزارت کشور، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016