سه شنبه 16 مهر 1387

واکنش موتلفه به شرط‌های خاتمی؛ هيچ نامزدی از مردم و نظام نمی‌تواند طلبکار باشد بلکه بايد خود را بدهکار مردم و نظام بداند، آفتاب

نامزدهای انتخاباتی نمی‌توانند برای مردم و نظام پيش‌شرط تعيين کنند، اين مردم و نظام هستند که برای آنها پيش‌شرط می‌گذارند.


آفتاب: دبيرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تضادهای درون جامعه سرمايه‌داری آمريکا گفت:‌ «بحران مالی آمريکا به خواست خداوند آغاز شمارش معکوس فروپاشی آمريکا و سقوط امپراطوری دلار است».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، وی که در پايان نشست دبيران اين حزب سخن می‌گفت؛‌ افزود: «سياست‌های آمريکا به بن‌بست رسيده است و در سر راه سياست‌های خارجی اين کشور گره‌های ناگشوده‌ای قرار دارد و آينده تاريکی در انتظار استکبار جهانی است».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: «اروپا نبايد سرنوشت خود را با آمريکا گره بزند، بحران مالی آمريکا بزودی گريبانگير اروپا خواهد شد. هر کشور و دولتی که اقتصاد خود را با آمريکا و اقتصاد دنيای سرمايه‌داری به طور غيراصولی پيوند دهد در اين بحران آسيب جدی خواهد ديد».

حبيبی افزود: «لازم است يک کار گروه مالی پولی متشکل از کارشناسان دولت و مجلس و نيز بانک مرکزی بحران مالی آمريکا را مورد بررسی قرار دهد و آسيب‌های احتمالی آن را در اقتصاد ايران ومناسبات پولی و مالی کشور ببيند».

وی نگهداری ذخاير ارزی کشور در حسابهای کارگزاری بانک مرکزی در خارج از کشور را خلاف احتياط دانست و گفت: «بارها در اين مورد هشدار داده‌ايم ما می‌توانيم ذخاير ارزی خود را تبديل به طلا کنيم و در داخل خزانه کشور صيانت کنيم. طلا اصلی‌ترين پشتوانه پولی ملی ماست، اين آسانترين ودر عين حال مطمئن‌ترين راه برای صيانت از ذخاير و ارزش پولی ملی است».

حبيبی در پاسخ به سوالی در مورد انفجارات زنجيره‌ای در لبنان، عراق و پاکستان اظهار داشت: «به نظر می‌رسد منشاء اين انفجارها واحد باشد در لبنان کميته حقيقت‌ياب معمای قتل رفيق حريری را پيدا کرده است کسانيکه از افشای اين حقيقت ضرر می‌کنند دست به چنين جناياتی می‌زنند. لبنان اکنون در آستانه شکل‌گيری وحدت ملی عليه دسيسه‌ها و نيرنگهای رژيم صهيونيستی است اين رويکرد آمريکا و اسرائيل را رنج می‌دهد».

وی افزود: «در عراق آمريکائيها به دنبال امضای موافقتنامه امنيتی با دولت عراق هستند، چون فضا را مناسب نمی‌بينند می‌خواهند اثبات کنند حضورشان در عراق ضروری و اجتناب‌ناپذير است؛‌انفجار در بغداد آن هم در جايی که در محاصره ۴۵ هزار نظامی آمريکا برای حفاظت است چه چيزی را جز شرارت آمريکائيها و پيوند آنها با گروه‌های تکفيری اثبات می‌کند».

حبيبی ادامه داد: «اکنون در افغانستان انگليسيها به دنبال ارتباط با طالبان هستند و در برخی مناطق مشغول گفتگو با آنان می‌باشند، ناتو و آمريکا پس از ۵ سال اشغال به هيچ يک از اهداف خود نرسيدند و بوش در آخرين سال دوران حکومت خود در سياست خارجی هيچ دستاوردی نداشته و در سياست داخلی و سياست اقتصادی دچار بحران است،‌اين‌هاست گره‌های ناگشوده که هر روز به تعداد گره‌های آن افزوده می‌شود».

وی تاکيد کرد: «آمريکا نمی‌تواند با خلق بحران‌های کوچک به جنگ بحران‌های بزرگ برود».

حبيبی در پاسخ به سوالی در مورد پيش‌شرط گروه‌ها برای مردم و نظام جهت ورود به انتخابات اظهار داشت: «نامزدهای انتخاباتی نمی‌توانند برای مردم و نظام پيش‌شرط تعيين کنند، اين مردم و نظام هستند که برای آنها پيش‌شرط می‌گذارند. قانون انتخابات، قانون اساسی پيش‌شرط نظام برای نامزدها را تعيين کرده است؛ پاسخگويی به مطالبات اقتصادی مردم و توانايی در اسلامی کردن کشور پيش‌شرط مردم برای رويکرد خودشان به نامزدها است،‌بنابراين هيچ نامزدی از مردم و نظام نمی‌تواند طلبکار باشد بلکه بايد خود را بدهکار مردم و نظام بداند».

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عيد سعيد فطر تصريح کرد:‌ «ما نبايد اجازه دهيم خودخواهی‌ها وارد عرصه رقابت سياسی شود بايد با گرايش اسلام‌خواهی و مردم‌دوستی منافع ملی را بر منافع گروهی مقدم بشماريم و رقابت را حول محور گفتمان پيشرفت،‌ خدمت و عدالت مديريت کنيم».

وی افزود: «انتخابات يک روش برای تضمين وحدت ملی است و نبايد عده‌ای فکر کنند که از انتخابات می‌توان برای دامن زدن به اختلافات بهره‌برداری کنند. هر انتخاباتی می‌تواند گروه‌ها را به مردم نزديک کند نه اينکه آنها را دور کند».

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در پايان با تبريک آغاز سال تحصيلی حوزه‌ها به مراجع عالی‌قدر، مدرسين و طلاب کشور گفت: «حوزه در دهه چهارم انقلاب وظايف بزرگی در مديريت انقلاب و نظام دارد. حوزه می‌تواند در مورد آينده کشورداری مسئولان را مجهز به تئوريهای کارآمد کند. حوزه می‌تواند برای چشم‌انداز بيست‌ساله نظام حرف داشته باشد و قدرت نرم‌افزاری دولت را در رسيدن به اهداف چشم‌انداز تقويت کند».

Copyright: gooya.com 2016