Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 13 اردیبهشت 1384

توکلي: اصولگرایان روی هر کاندیدایی به اجماع برسند، از او حمایت می کنم، مهر

دکتر توکلی در جمع مردم ورامین، گفت: من برای حفظ وحدت بین نیروهای اصولگرا و رفع نگرانی از مردم متدین و اصولگرا از نامزدی انتخابات انصراف دادم.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، دکتر احمد توکلی رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در مسجد امام سجاد(ع) ورامین با بزرگداشت جایگاه علمی و معنوی شهید مطهری و گرامیداشت هفته کارگر گفت: با نامگذاری روزهایی که به نام گروه های مختلف اجتماعی نامگذاری می شود، ما می توانیم از نقش گروههای مختلف اجتماعی در زندگی خود یاد کنیم و ضمن یادآوری منزلت آنان، به حکومت نیز یادآوری کنیم که وظایف خود را نسبت به آنان درست تر انجام دهد.

وی افزود : شهید مطهری عدالت را اساس حکومت می داند و پیامبر اکرم (ص) نیز می فرمایند اگر عدالت نباشد حکومت برقرار نمی ماند و اکنون یکی از جلوه های بارز بی عدالتی، فقر است.

دکتر توکلی با بیان اینکه ما با ثروت مخالف نیستیم بلکه اگر ثروت از راه درست به دست آید نه تنها بد نیست بلکه خوب هم است، گفت : این وظیفه حکومت است که مانع گسترش فقر شود و با این کار هم به داد خود و هم به داد مردم برسد.

وی با اشاره به تبعاتی که فقر بر روی بخش های مختلف زندگی و مسایل اجتماعی خواهد داشت، در مورد تاثیر مشکلات معیشتی بر روی مشارکت سیاسی مردم، افزود: کسی که در معیشتش مشکل دارد و از صبح تا شب آنقدر زحمت می کشد که هیچ رمقی در او باقی نمی ماند، دیگر توانی نخواهد داشت که در جامعه مشارکت سیاسی داشته باشد و یا فعالیت سیاسی و حزبی انجام دهد و در این صورت است که مجال برای میدان داری قدرت و ثروت فراهم شده و کار به دست صاحبان زر و زور می افتد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که سیاست دولت ها پس از جنگ تحمیلی در ایران برای بازسازی خوب بود و زحمت هایی نیز کشیده شد اما سیاست های اقتصادی غلط در آن سالها باعث رایج شدن اختلاف طبقاتی شد، تصریح کرد: علی رغم تاکیدات فراوان رهبری بر مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، 16 سال است که دولت ها در ایران در حال اجرای سیاست های غلط بوده اند و به گونه ای کار کردند که عده زیادی از مردم دچار فقر شدند و حاصل عملکرد آنان گسترش شکاف طبقاتی و فقر بود و البته ما منکر زحمات این دولتها نیستیم.

دکتر توکلی افزود : به کسانی که در این 16 سال این گونه کار کردند و سیاست هایی را به اجرا گذاشتند که باعث فقیرتر شدن هرچه بیشتر مردم شد دیگر رای ندهید و هشدار می دهم کسانی هستند که به سیاست های اقتصادی لیبرال سرمایه داری وفادارند و با تاسی از لیبرال دموکراسی، چشمشان همواره به غرب است، دیگر رای ندهید.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در ادامه این سخنرانی به سوالا ت متعدد حاضرین پاسخ داد.

دکتر توکلی در پاسخ به سوالی در مورد گرانی میوه و سیاست های اقتصادی مجلس هفتم گفت : ما طرح های بسیار خوبی را با توجه به دولتی که بر سر کار بود در مجلس تصویب کردیم که منجر به جلوگیری از بالا رفتن قیمت ها در سال جدید شد در حالی که مثلا بر اساس طرح مجلس ششم که ما آن را تبدیل به طرح تثبیت قیمت ها کردیم، قرار بود قیمت بنزین در سال جدید پنج برابر شود.

وی افزود : جلوگیری از گران شدن کالاها و من جمله میوه، وظیفه دولت است که در این زمینه سستی کرد و بعضی میوه ها در سال جدید گران شد و جالب این که بعد از تثبیت قیمت ها به ما گفتند که شما سوسیالیست هستید و مدتی هم به من انگ طرفداری از سرمایه داری زده بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر توکلی تصریح کرد : ما نه سوسیالیست هستیم و نه طرفدار سرمایه داری بلکه ما مسلمانان انقلابی هستیم و از تجربه بشری نیز استفاده می کنیم اما از چارچوب اصول و عقاید خود خارج نمی شویم.

نماینده تهران در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اجماع اصولگرایان و کناره گیری وی از کاندیداتوری گفت : صبر کنید. ما در حال تلاش هستیم تا اصولگرایان با رای بالای شما مردم برنده این انتخابات شوند و از شما هم می خواهم که به نامزد نهایی اصولگرایان رای دهید و امیدوارم به زودی دوستان ما به اجماع برسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر ولایتی به عنوان کاندیدای اصولگرایان انتخاب شود، نیز از او حمایت می کنید، افزود : اصولگرایان روی هر کاندیدایی به اجماع برسند، حتی اگر به او انتقاداتی هم داشته باشم از او حمایت می کنم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21970

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توکلي: اصولگرایان روی هر کاندیدایی به اجماع برسند، از او حمایت می کنم، مهر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005