Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 14 اردیبهشت 1384

محسن آرمين: هيچ رييس‌جمهوري در تاريخ ايران به اندازه‌ خاتمي از ملت خود عذرخواهي نكرد، ايسنا

- آن‌چه در طول اين 8 سال رخ داد به اعتقاد بنده گذار در راه دموكراسي است

خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
سرويس: سياسي


محسن آرمين، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در جمع دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا گفت: درخصوص بحث انتخابات دو ديدگاه كلان در كشور وجود دارد. بنابر يك ديدگاه مهم‌ترين بحث مطرح اين است كه آيا شركت در انتخابات جز مشروعيت دادن به اصولگرايان فايده‌اي هم دارد يا خير؟

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) وي افزود: بنابراين ديدگاه، اقدامات و تلاش‌هاي اصلاح‌طلبان در گذشته نشان داده كه راهكار انتخابات راهكار مناسبي نيست و بايد به راهكارهاي ديگري روي آورد.

وي گفت: آن‌چه باعث طرح اين ديدگاه شده است پيش‌فرض برآيند حركت 8 ساله‌ي اصلاح‌طلبي در كشور است كه به زعم مدعيان اين تئوري حركتي بي‌فايده بوده و ادامه دادن آن مثل كوبيدن مشت در ديوار آهنين است.

آرمين تصريح كرد: ديدگاه دوم اين است كه اصلاح‌طلبي يك حركت پردستاورد بود و بايد ادامه يابد كه من در اين‌جا از تئوري و ديدگاه دوم حمايت مي‌كنم. بايد بگويم علي‌رغم بسياري كمبودها، قصورها و بي‌تجربگي‌ها، جريان اصلاح‌طلبي پس از دوم خرداد در ايران تنها جرياني بود كه در قبل و بعد از مشروطه انتقاد پذيرفتن فضا را در كشور فراهم آورد و همواره خود را در معرض نقد و داوري مردم قرار داده است.

آرمين گفت: هيچ رييس‌جمهوري در تاريخ ايران به اندازه‌ي خاتمي مورد نقد قرار نگرفته و از ملت خود عذرخواهي نكرده است.

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي درخصوص دستاوردهاي 8 ساله‌ي دولت خاتمي گفت: آن‌چه در طول اين 8 سال رخ داد به اعتقاد بنده گذار در راه دموكراسي است و خصوصيت گذار و تحول مقاومت در برابر ضربات و لطمات ناشي از مخالفان اصلاحات است. امروز دموكراسي در كشور ما اصلي تعميق‌يافته است كه در مقايسه با 8 سال گذشته آشنايي مردم با حقوق شهروندي و ادبيات اجتماعي جامعه مدني بسيار رايج و عمومي شده است. در گذشته انتخابات ما به دليل ادغام و آميختگي هويت‌هاي سياسي و عدم مرزبندي‌هاي شفاف با توافق بر سر يك نفر به نتيجه مي‌رسيد و مشخص بود كه چه كسي رييس‌جمهور مي‌شود اما در دوم خرداد اين تابو شكست.

آرمين افزود: توسعه‌يافتگي ناشي از 8 سال اصلاحات امروز باعث تمايزيابي‌هاي هويتي و تنوع عقايد گرديده و براي همه مسلم است كه راي دادن امروز بيش از هر زمان ديگري تاثيرگذار است. اين تحول بسيار عميق‌تر از هر طرح و برنامه‌ي ديگري در طول اين سال‌هاست.

وي خاطرنشان ساخت: دولتي كه شما امروز فكر مي‌كنيد بي‌لياقت بوده بزرگ‌ترين و بي‌نظيرترين دستاوردهاي اقتصادي و عمراني را در تاريخ پس از انقلاب به بار نشانده است. فرصت‌هاي شغلي كه در دوره‌ي خاتمي براي جوانان ايجاد شده دو برابر مجموع دولت‌هاي قبل از خاتمي بوده است. پيش از اين اگر بحث رابطه با آمريكا مطرح مي‌شد به شدت برخورد مي‌شد اما پس از خاتمي اين بحث امروزه به آساني در رسانه‌هاي كشور ما مطرح مي‌شود. اين تغيير بزرگ در تعميق آگاهي‌ها در جامعه باعث شد بخش‌هاي ديگر جامعه هم ناگزير در برابر اين فضاي باز خود را منعطف ساخته و يا در برابر آن تسليم شدند و امروز مسايل ممنوع گذشته به راحتي مورد بحث واقع مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آرمين خاطرنشان ساخت: تحولات منطقه به‌ويژه عراق و افغانستان ايجاب مي‌كند كه ما درخصوص مباحثي چون رابطه با آمريكا، انرژي هسته‌يي و تصميمات داخلي از جمله حقوق بشر، حقوق زنان و غيره هرچه سريع‌تر تصميم‌گيري كنيم به نحوي كه با مصالح جامعه منافاتي نداشته باشد. سال‌هاي آينده سال‌هاي مهمي در آينده ايران است. در واقع نوع ورود و تصمميات اتخاذي در دولت آينده با حساس‌ترين مسايل كشور ما مرتبط است.

وي تصريح كرد: بي‌تفاوتي در انتخابات حساس آتي منجر به روند معكوس تصميمات خواهد شد. حتي اگر قرار است مسير مردم‌سالاري متوقف شود و مستبدان ضدمردم‌سالار سر كار بيايند باز هم بايد با حضور گسترده‌ي مردم در صندوق‌هاي راي باشد براي اين‌كه انتخابات آبروي نظام است.

وي خطاب به دانشجويان گفت: تحت هر شرايطي حتي اگر نامزد مورد نظر شما انتخاب نشد بايد در انتخاباتي كه بسيار سرنوشت‌ساز است، شركت كنيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22057

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن آرمين: هيچ رييس‌جمهوري در تاريخ ايران به اندازه‌ خاتمي از ملت خود عذرخواهي نكرد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005