Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 1 خرداد 1384

جبهه مشاركت با صدور بيانيه‌اي نسبت به حذف برخي نامزدها هشدار داد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۱‬
داخلي. سياسي. انتخابات‪. ۸۴‬
جبهه مشاركت ايران‌اسلامي با صدور بيانيه‌اي در خصوص حذف نامزد يا نامزدهايي كه حق انتخاب را از گرايشهاي فكري و سياسي قانوني بگيرد،هشدار داد.

در بيانيه اين جبهه كه يك نسخه آن عصر يكشنبه به ايرنا نمابر شد، آمده است: هرگونه اقدامي كه آزاد، رقابتي و عادلانه بودن انتخابات را برهم زند و با حذف نامزد يا نامزدهايي حق انتخاب را از گرايش‌هاي فكري و سياسي قانوني بگيرد، مسووليت عواقب و پيامدهاي آن متوجه نهادهايي تصميم گيرنده است و جبهه مشاركت پيشاپيش نسب به چنين رخدادي هشدار مي‌دهد.

جبهه مشاركت ايران اسلامي افزود: توجه همه مسوولان كشور و دست اندركاران امر انتخابات را به‌حساسيت موضوع جلب مي‌كند و انتظار دارد شرايط لازم براي تحقق رقابت و مشاركت حداكثري فراهم آيد.

برپايه اين بيانيه ، جبهه مشاركت ايران اسلامي با تحليل از شرايط امروز ايران و با توجه به ميزان و شدت آسيب پذيري‌هاي داخلي و تهديدات خارجي و عليرغم تجربه تلخ انتخابات مجلس هفتم ، با ترجيح منافع ملي تصميم به حضور فعال در انتخابات رياست‌جمهوري نهم گرفت و در اين مسير با معرفي نامزدي با سابقه روشن سياسي و با تجربه‌كاري مستمر در نظام قانون‌گذاري و اجرايي كشور پا به عرصه رقابت انتخابات گذاشت.

در اين بيانيه آمده است : جبهه مشاركت همه تلاش خود را طي ماههاي گذشته مصروف ترغيب مخاطبان به شركت در انتخابات نمود تا مشاركت حداكثري مورد نياز كشور تحقق يابد، هر چند در فضاي سرد و دلمرده جاري در جامعه نسبت به انتخابات،اين حركت جبهه مشاركت از سوي برخي نيروهاي ناهمگن و بعضا متعارض مورد نقد و تخطئه قرار گرفته است".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جبهه مشاركت تاكيد كرده است: به نظر ما توجه به مجموعه شرايطي كه كشور به لحاظ داخلي‌و خارجي با آن مواجه است راه گذار سالم ،كم هزينه و پرفايده به سوي استقرار نهايي دموكراسي تنها با حضور پرشور مردم و مشاركت حداكثري آنها در انتخابات آتي رياست جمهوري ممكن است و تحقق اين هدف نيز فقط با برگزاري انتخاباتي آزاد، رقابتي ، عادلانه و به رسميت شناختن حق انتخاب شهروندان ميسر است.

در بيانيه اين جبهه خاطرنشان‌شده است:اگر نامزدهاي موجود در عرصه رقابت انتخاباتي بازتاب‌دهنده تنوع فكري و سياسي حاضر در صحنه سياسي ميهن نباشد و اقشار و گروههايي از جامعه احساس كنند حق انتخاب از آنها گرفته شده يا پيشاپيش براي آنها رييس‌جمهوري تعيين شده‌است ديگر هيچ دليل و بهانه‌اي براي حضور خود در پاي صندوق‌هاي راي نمي‌يابندو مشاركت حداكثري به مشاركت حداقلي تبديل خواهد شد و بطور يقين رخداد چنين وضعيتي منافع و امنيت ملي كشور را به خطر انداخته و به شدت آسيب پذير خواهد كرد.

جبهه مشاركت با اشاره به اصول ‪ ۵۶‬و ‪ ۶‬قانون‌اساسي افزوده‌است:در نظامهاي مردم سالار انتخابات ميزان الحراره جامعه و بازتاب‌دهنده نگرشها و مطالبات شهروندان نسبت به نظام سياسي مستقر است . در نظام جمهوري اسلامي ايران نيز حق انتخاب به عنوان حقي الهي و سلب ناشدني به رسميت شناخته شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23004

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جبهه مشاركت با صدور بيانيه‌اي نسبت به حذف برخي نامزدها هشدار داد، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005