Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 16 خرداد 1384

قاليباف: كسانيكه زمان جنگ به جبهه نرفته اند بايد پاسخگو باشند، بازتاب

دكتر محمدباقر قاليباف شب گذشته در جمع شهروندان قزوين در مسجد رسول الله (ص) اين شهر با بيان اينكه پس از پايان جنگ مردم در قضاوت و داوري خود از كارهاي انجام شده طي 16 سال گذشته راضي نيستند، گفت: به جز قشر محدودي كه از وضعيت موجود منتفع شده اند، در يك قضاوت كلي عموم مردم نسبت به وضعيت امروز كشور انتقادات جدي دارند.
وي گفت: بنده يك روستا زاده ام و به هيچ يك از مراكز قدرت و ثروت نيز در طول سالهاي گذشته وصل نبوده ام و به هيچ حزبي نيز وابستگي ندارم.
يكي از شركت كنندگان در مراسم از قاليباف پرسيد: در طول دوران پيش از انقلاب شاهد حكومت نظاميان در كشور بوديم، از نادرشاه افشار گرفته تا محمدرضا شاه پهلوي همگي به دليل نظامي بودن كشور را دچار استبداد و خفقان كردند ، فكر نمي كنيد شما كه بلافاصله از ارگان نظامي وارد حوزه سياست شديد بار ديگر اين وضعيت را بر كشور حاكم كنيد؟ سوال اين فرد با واكنش جمع روبرو شد .اما قاليباف در پاسخ گفت: ايشان حق شهروندي شان است كه سوال كنند و بنده نيز حق دارم به اين سوال پاسخ دهم ولي قضاوت نهايي با مردم است.
وي با بيان اينكه همه بايد به قانون احترام بگذارند گفت: اگر اين چنين نبود به طور قطع سودجويي هاي فردي مطرح است.
وي تاكيد كرد: در قانون آمده است كه همه شهروندان ايراني مي توانند در انتخابات شركت كنند ولي به نظر مي رسد آن ها فكر مي كنند كه با ورود چهره هاي جديد به عرصه سياسي عرصه بر برخي آقايان تنگ مي شود و اين مشكل شماست و نه مشكل مردم.
وي با اشاره به اينكه نظامي گري شغل شريفي است گفت: اگر شما به دمكراسي هاي غربي نيز توجه كنيد بحث حضور در كسوت نظامي يكي از امتيازات بزرگ در عرصه هاي انتخاباتي است. در انتخابات امريكا يكي از نقاط ضعف يكي از كانديداها اين بود كه در دوره جنگ به شكلي از خدمت سربازي فراركرده بود.
قاليباف در ادامه گفت: بنده در ابتداي انقلاب و در مقطع جنگ نه عضو سپاه، و نه ارتش و نه بسيج بودم بلكه از مدرسه آمدم و وارد جبهه شدم حالا شما مي گوييد كه من چرا از كشور دفاع كردم بايد برويد از آنهايي سوال كنيد كه چرا در دوره جنگ عقب نشستند و كار سياسي و اقتصادي كردند و اين وضعيت امروز را براي مردم بوجود آوردند.
وي با اشاره به حوادث كوي دانشگاه در سال82 گفت: رويكرد پليس در دوره بنده رويكرد جامعه محوري بود و لذا بنده پليس را بيشتر يك نهاد اجتماعي مي دانم تا يك نهاد نظامي و به همين خاطر بود كه بين دو رويكرد جامعه محوري و تهديد محوري من اولي را برگزيدم و حتي زماني كه بر خورد با دانشجويان تصويب شد من با حضور در جمع آنها اجازه چنين برخوردهايي را ندادم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: بنده افتخار مي كنم كه تنها كسي بودم كه در ناآرامي هاي سال 82 پاي برخورد با دانشجويان را امضا نكردم .
قاليباف در پايان گفت: هيچكس در دوران پليس از بنده روحيه ميليتاريستي نديد و در حوزه سياست نيز حتما به جز روحيه خدمتگزاري چيزي از بنده نخواهد ديد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23847

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف: كسانيكه زمان جنگ به جبهه نرفته اند بايد پاسخگو باشند، بازتاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005