Click for Amazing Phone Card








جمعه 20 خرداد 1384

هاشمي رفسنجاني: سخت‌‏گيريها، تحجر و تحميل سليقه كاربرد ندارد؛ نمي‌‏توانيم دور خودمان ديوار بكشيم و سانسور كنيم، هاتف

به گزارش پايگاه اطلاع رساني "هاتف" رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در جمع اعضاي ستاد انتخاباتي حزب كارگزاران سازندگي در حسينيه شماره 2 جماران با بيان اين مطلب كه
اكنون منطق اعتدال بر جامعه حاكم شده و تمام نامزدهاي انتخاباتي شعارهاي واقع‌‏گرايانه و معتدل مي‌دهند، اظهار داشت: «در اين فضا شعار محافظه‌‏كاري اقتصادي، سخت‌‏گيريها، تحجر و تحميل سليقه كاربرد ندارد و بي‌‏بندوباري نيز مورد توجه نيست.»
وي افزود: «اكنون حماسه‌سازي‌‏هاي انقلابي حالت تعادل پياده كرده و تندروي‌‏هاي گذشته وجود ندارد، اما اين عاملي براي دست برداشتن از آرمان‌‏هاي گذشته و تسليم شدن در برابر بيگانگان نيست.»
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه عقلاني‌‏شدن جامعه نويد جامعه‌‏اي معتدل و بالنده را مي‌‏دهد، تصريح كرد: «هركس كه رييس‌ ‏جمهور شود بدون در نظر گرفتن مطالبات و شرايط جامعه نمي‌‏تواند كار كند. بايد از فرصت‌‏ها استفاده كنيم و كشور را به جايگاه واقعي خود برسانيم.»
وي تصريح‌‏كرد: «اسلام ناب همراه با يك فرهنگ عميق و در كنار اين خاك زرين كه هر كجا از اين خاك را دست بگذاريم يك ثروت عظيم است و موقعيت جغرافيايي كشور ايران ما را براي استفاده از زيربناهاي بوجود آمده در اين چند سال آماده مي‌‏كند.»
همچنين هاشمي رفسنجاني در ديدار با اعضاي كميته فرهنگيان ستاد انتخاباتي‌اش نيز گفت: «براي جلوگيري از تهاجم فرهنگي نمي‌‏توانيم دور خودمان ديوار بكشيم و سانسور كنيم.»
وي با بيان اينكه معلمان مهمترين ابزار جلوگيري از تهاجم فرهنگي هستند، به وضعيت نامناسب معيشت معلمان اشاره و تصريح كرد: «دولت موظف است سطح معاش مناسبي براي معلمان فراهم كند تا آنها بتوانند به راحتي به تحصيل و تحقيق بپردازند.»
وي تصريح كرد: «اسلام از هر لحاظ ديني كامل است. در قرآن هيچ چيزي به اندازه مسائل فرهنگي و توسعه انساني تأكيد نشده است، قرآن كه عميق‌‏ترين كتاب دنياست به اندازه هيچ كتاب ديگر به مسائل فرهنگي توجه نكرده است.»
هاشمي اظهار داشت: «بايد با اتكا به قرآن از حركات فرهنگي در دنياي امروز بهره بگيريم و اگر درست اسلام‌‏شناسي شود، خواهيم ديد قرآن ما را از پيرايه‌‏هاي افراط و تفريط پاك مي‌‏كند.»
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري چه از نوع افراطي چپ يا راست به سمت واقعيت گرايي تمايل پيدا كرده‌اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هاتف علي اكبر هاشمي رفسنجاني، همچنين در ديدار با اعضاي معاونت (احزاب، تشكل‌ها و اقشار) ستاد مركزي انتخاباتي خود در سخناني اظهار داشت: در برهه‌ي بسيار سرنوشت سازي هستيم كه بايد تمامي تلاش خود را براي عبور مناسب از آن و ساخت آينده‌اي كه شايسته ايران اسلامي باشد، به كار بنديم.
وي به مجموعه‌ي حوادث انتخاباتي، ملاقات‌ها، اجتماعات و اظهار نظرها اشاره كرده و افزود: چيزي كه در اين مدت به دست آورديم، اين بود كه كشور ما خوشبختانه با عبور از مرحله احساسي و عاطفي انقلاب وارد مرحله عقلانيت و خردمندي شده است.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اين كه اعتدال، منطق و واقع بيني در جامعه غالب شده است، افزود: جامعه‌اي كه عقل را بر احساس ترجيح داده است، ديگر نمي‌تواند افراطي باشد و عقب گرد كند.
وي به ديدار خود با راي اولي‌ها اشاره كرد و افزود: در اين ديدار به آنها ميدان داديم كه هر چه در دل دارند بيان كنند و به اين نتيجه رسيدم كه راي اولي‌ها هم به سمت عقلانيت رفتند و حرف‌هايي مي‌زدند كه بعد از 50 سال تجربه به آن رسيده‌ام.
هاشمي رفسنجاني در ادامه با اشاره به مسايل اجتماعي افزود: ديگر نه سختگيري‌هاي خسته كننده و تحميل سليقه‌ها كاربرد دارد و نه بي بندوباري كه خانواده‌ها را به تلاطم مي‌كشاند و مشكل ايجاد مي‌كند.
وي تصريح كرد: حماسه‌هاي انقلابي هم كه مردم را به صحنه آورد تا پيروز شويم نيز مشكل منطقي به خود پيدا كرده است و ديگر شعارهاي تنش زا خريداري ندارد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مسايل هسته‌يي كشور اشاره كرد و افزود: اكثريت قاطع مردم مي‌خواهند تسليم زورگويي‌هاي غربي‌ها نشويم و از طرف ديگر مي‌بايست با تدبير عمل كنيم كه كشور را به چالش دچار نكنيم كه اين نشانگر يك جامعه‌ي معتدل است.
وي دليل اين امر را پيشروي در سطح سواد جامعه دانست و افزود: در كوچكترين شهرها و روستاها نيز دانشگاه وجود دارد كه از هر طبقه و قشري از جامعه در آن تحصيل مي‌كنند.
هاشمي رفسنجاني با بيان اين كه فضاي مباركي حاكم است و ما چه باشيم و نباشيم جامعه راه خود را پيش مي‌رود، تصريح كرد: هر كسي كه رييس جمهور شود بايد بداند كه نمي‌شود جامعه را ناديده گرفت و بدون آن كار را پيش برد.
وي اضافه كرد: اگر رييس جمهور شدم بايد از اين فرصت استفاده كنم تا ايران را به حق شايسته خود برسانم.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اين كه دنيا نسبت به ايران چهره مناسبتري را نشان مي‌دهد، افزود: مردم ما آماده به كار مي‌باشند و دنيا هم آماده همكاري با ايران است.
وي يادآور شد: ارواح شهدا همين كه مشاهده مي‌كنند شهادت و ايثار آنها به نتيجه رسيده است و ايران مستقل، آزاد و معتبر در صحنه جهان مي‌باشد، ما را دعا مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان خاطرنشان كرد: صحبت‌هاي شما مرا خاضع‌تر و متوجه آن كرد كه هنوز كساني كه دلشان براي اين انقلاب و مملكت مي‌سوزد، خاموش نيستند و در خانه‌ها ننشسته‌اند و مشغول به كار مي‌باشند.
در اين ديدار گزارشي از كميته‌ي معاونت (احزاب و اقشار و تشكل‌ها) ستاد مركزي انتخابات توسط رييس كميته‌ها به هاشمي رفسنجاني ارايه شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24150

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: سخت‌‏گيريها، تحجر و تحميل سليقه كاربرد ندارد؛ نمي‌‏توانيم دور خودمان ديوار بكشيم و سانسور كنيم، هاتف' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005