Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 5 تیر 1384

احمدي نژاد در مصاحبه مطبوعاتي بين المللي در پاسخ به امکان آزادي گنجي: من حامي اجراي قانون هستم

خبرنامه گويا - احمدي نژاد ششمين رئيس جمهور ايران در حضور دهها خبرنگار داخلي و خارجي قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد. بخش هايي از مصاحبه مطبوعاتي احمدي نژاد بصورت زنده از شبکه خبر، سي ان ان و بي بي سي پخش شد. اين کنفرانس غروب يکشنبه در شهرداري تهران پايان يافت.

خبرنامه گويا هم زمان، بخش هايي از مهمترين مسائل مطرح شده در اين کنفرانس را منتشر کرد که در زير مي خوانيد. لازم به ذکر است که به دليل انتشار همزمان، سوالات و پاسخ آنها نقل به مضمون است و عينا مطابق آنچه طرح شد نيستند:

- موج نگراني در اروپا در مورد غير دمکراتيک بودن انتخابات در ايران: بايد از آن کساني که موج را راه مي اندازند پرسيد. در دمکراتيک ترين انتخابات مردم با راي بالاي خود فردي را انتخاب کردند.

- حتما ما بدنبال تحکيم روابط با عراق و فلسطين خواهيم بود و اين از اولويت هاي سياست خارجي ماست.

- هدفمند شدن يارانه ها: تعريف ما از يارانه متفاوت است بعدا جزئياتش را اعلام مي کنم.

- توليد مجدد پيکان: اين حرف ها را من شنيده ام. من کلا طرفدار استفاده از توانايي هاي داخلي در زمينه خودروسازي هستم.

- امکان پيوست به شوراي همکاري خليج: تلاش مي کنيم اين کشورها با هم روابط خوبي داشته باشند.

- نگاه به کويت و کشورهاي منطقه: کويت از دوستان و برادران کشور ماست و علقه هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي گسترده است و ادامه مي يابد. خليج فارس خليج صلح و دوستي و برادري است.

- برنامه ها براي معلمين و نظام هماهنگ حقوق: تامين همه نيازهاي آموزش و پرورش از اولويت هاي اول است.

- مردم از عدم پاسخگويي ناراحتند: بنده از متن مردم آمده ام و انشاالله در متن مردم خواهم بود. رسانه ها يار مديران و دستگاههاي اجرايي هستند.

- رهبري بر اجراي عدالت و توصيه خدمت گذاري به همه و بسط و گسترش رابطه با مردم تاکيد کردند.

- در مورد برخورد نيروي انتظامي يک روز بعد از انتخاب شما با بدحجابي: الان من مسئول دولت نيستم ايشان بايد پاسخ دهند.

- نقش زنان در کابينه و رفتار با فعالان دانشجو با اشاره به 18 تير: حمايت از دانشجويان در همه ابعاد از برنامه هاي دولت آينده خواهد بود. خانمها در ايران همه کاره اندو در دولت من مرز جنسيتي نيست.

- در مورد گنجي چه مي کنيد آيا امکان عفو وي بعنوان اولين ژست ديپلماتيک هست: اولين ژست ديپلماتيک احترام به قوانين است. اگر ما در کار قوه قضائيه دخالت کنيم اين غير قانوني است و ديکتاتوري است. قوه قضائيه مستقل است. من حامي اجراي قانون هستم. البته اگر جايي احساس کنم حقي ضايع شده از طريق قانوني براي ايفاي حق تلاش مي کنم.

- شکم گرسنه ايمان ندارد. بي بندوباري، قاچاق مواد مخدر، فساد، فقر ... بيداد مي کند، شما بايد با اين فساد مبارزه کنيد: متشکر از دلسوزي و احساس همدلي شما

- در مورد قطع مذاکرات با ايران و اروپا تا تضمين شما براي رعايت حقوق بشر: طرف اروپايي بايد از موضع غرور با ملت ايران صحبت نکند. بحث هاي نخ نما شده تهوع آور شده است. بحث هاي هسته اي آنقدر تکرار شده که فکر نمي کنم نياز به تکرار باشد.

- ميراث فرهنگي: پاسداري از اين ميراث جزو وظايف اصلي ماست. مديريت ميراث فرهنگي تا دو سال پيش ضعيف بود و از دو سال پيش سياسي شده است. ما بايد بايد هم از ميراث مکتوب دفاع کند و هم ميراث خلاق مردم ايران.

- در مورد اسرائيل: کساني که اتهام مي زنند سند و دليل بياورند. وضعيت سران رژيم اشغالگر قدس معلوم تر از آن است که من بخواهم در موردشان صحبت کنم.

- دقيقا چه سياستي در مورد فساد در عقد قرارداد هاي نفتي چيست؟ آيا از زنگنه استفاده مي کنيد؟ جمله شما در صحبت هاي من نبود، مبارزه با فساد اداري و اقتصادي مورد توجه ماست. از کساني که وجودشان مفيد باشد استفاده خواهيم کرد.

- خبرنگار چيني: شما در سياست خارجي بي تجربه ايد چه نظري در اين مورد و رابطه با چين داريد: شرکت هاي چيني و سياست مداران چيني ما را در شهرداري مي شناسند شايد شما اطلاع نداريد. رئيس جمهور نبايد در همه زمينه تخصص داشته باشد بلکه بايد بتواند از متخصصان در هر زمينه بخوبي استفاده کند.

- در مورد حجم بزرگ دولت: براي کاهش حجم ابتدا بايد فرصت ها را در اختيار مردم بگذاريم و سرمايه گذاري آنها را تقويت کنيم. بهترين روش را براي واگذاري بخش هاي دولتي به مردم از ميان نظر همه کانديداها انتخاب مي کنيم.

- گروه مذاکره کننده اتمي برآمده از تصميم گيران سياست خارجي است، انتظارمان پذيرش حقوق ماست. دوران اينکه گروهي فکر کنند برتر از ديگران هستند به سر آمده.

- اين روزها با توجه تجمع مردم در مقابل منزل شما، آيا همانجا مي مانيد اگر آري مشکل حفاظت را چه مي کنيد: بنده فرزند و خادم ملت هستم اما فشاري از سوي مردم براي تقويت حفاظت (از من) هستيم.

- در مورد روند مذاکرات هسته اي با اروپا: ما با حفظ منافع ملي و حق مردم ايران و اصرار بر اعتماد سازي متقابل مذاکرات را پي مي گيريم و اصرار داريم اروپاي ها بر تعهدات خود عمل کنند.

- بازار بورس، بازار سرمايه است و حتما گسترش پيدا خواهد کرد البته با اصلاحاتي، معاملات کاذب پشت پرده بايد حذف شود و اطلاعات شفاف در اختيار همه قرار گيرد.

- در مورد تضمين براي نقد دولت: نقد هديه الهي است و ما دست همه کساني که با نگاه نکته سنج دولت را زير نظر دارند مي فشاريم. (صداي فرياد در سالن) ... ما نقد را مي پذيريم حتي اگر از جنس فرياد باشد. (خنده)

- در پاسخ به خبرنگار وال استيت ژورنال در مورد همکاري با حزب مشارکت و اصلاح طلبان: ملت يک خانواده همبسته است و از همه دست ها استقبال مي کنم. مرزبندي هاي حزبي و گروهي براي من اهميت ندارد. وي در مورد سوال ديگر در مورد مذاکرات با اروپا در صورت عدم پذيرش نطر ايران گفت: اروپائيها چه بپذيرند و چه نه، حق ايران بر جاي خود باقي است.

- در پاسخ به خبرنگار سي ان ان در مورد مذاکرات با اروپا: ما به مذاکرات در چارچوب عدالت ادامه مي دهيم. وي بر حق ايران بر دستيابي به انرژي اتمي صلح آميز صحه گذاشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

- در پاسخ به خبرنگار شبکه اول تلويزون فرانسه در مورد حقوق بشر و حقوق زنان: ما به حقوق نه فقط در دو حيطه که در همه زمينه ها توجه مي کنيم. انقلاب اسلامي براي اين تفاق افتاد و ما بشدت نگران نقض حقوق بشر در دنيا هستيم. ما نگران نقض حقوق اقليت هاي مذهبي در اروپا هستيم.

- وي در پاسخ به خبرنگاري در مورد عکس العمل آمريکا و غير دمکراتي خواندن انتخابات گفت: هر کس حق اظهار نظر دارد و روزانه صدها اظهار نظر در موارد مختلف طرح مي شود، اما آن نظري اهميت دارد که در آن حقيقت نهفته باشد. (نقل به مضمون)

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25270

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد در مصاحبه مطبوعاتي بين المللي در پاسخ به امکان آزادي گنجي: من حامي اجراي قانون هستم' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005