جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با حضور ۲ فيلم ايرانی، رامين بحرانی داور جشنواره فيلم ونيز شد، ايسنا

فيلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره‌ی فيلم ونيز معرفی شد

فيلم‌های برگزيده برای نمايش در بخش‌های مختلف جشنواره‌ی بين‌المللی فيلم ونيز اعلام شد و دو فيلم ايرانی در بخش هفته منتقدان اين فستيوال حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين رويداد مطرح سينمايی همچنين «رامين بحرانی» - فيلمساز ايرانی‌الاصل مقيم آمريکا - را به عنوان يکی از داوران اصلی خود معرفی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شصت‌وششمين دوره‌ی فستيوال فيلم ونيز از دوم تا دوازدهم سپتامبر (نيمه شهريور) در کشور ايتاليا ميزبان جمعی از مطرح‌ترين کارگردانان سينما از سراسر جهان خواهد بود.

بنا بر اعلام پايگاه اطلاع‌رسانی اين جشنواره، در بيست‌وچهارمين دوره‌ی هفته‌ی منتقدان ونيز، ۱۰ فيلم نخستين تجربه‌ی اکران خود را کسب خواهند کرد.

کشور سوئد با سه فيلم و ايران با دو فيلم در اين بخش رکورد‌دار هستند.

فيلم‌های «تهرون» به کارگردانی «نادر تکميل‌همايون» محصول ايران و فرانسه در بخش اصلی و «چاله» به کارگردانی «علی کريمی» محصول ايران به عنوان فيلم اختتاميه در بخش خارج از مسابقه هفته منتقدان ونيز به نمايش درمی‌آيند.

رامين بحرانی نيز با «جيناکيم» و «استوارت گوردون» به داوری آثار بخش بين‌الملل خواهد پرداخت.

از مطرح‌ترين فيلم‌های حاضر در اين دوره از جشنواره‌ی فيلم ونيز می‌توان به «خبرچين» به کارگردانی «استيون سودربرگ»، فيلم جديد «مايکل مور» با عنوان «سرمايه‌داری: داستانی عاشقانه» و «آقای فوکس شگفت‌انگيز» به کارگردانی «وس اندرسون» اشاره کرد.

شصت‌ودومين دوره‌ی جشنواره‌ی فيلم ونيز به برگزيدگان خود علاوه بر اعطای شير طلايی، جوايز نقدی به مبلغ يکصد‌هزار دلار و ۵۰هزار يورو اهدا می‌کند.

چندی پيش در خبرها اعلام شد، به دنبال کاهش بودجه دولت ايتاليا در بخش هنر و سينما، بازيگران و فيلم‌سازان ايتاليايی و برخی از دست‌اندرکاران سينمای ايتاليا تهديد کرده‌اند که امسال جشنواره فيلم ونيز را تحريم خواهند کرد، هرچند در اين‌باره اتفاق‌نظر وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016