شنبه 18 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس سازمان پزشکی قانونی: افزايش ‌٧/١ درصدی تلفات تصادفات نوروز امسال، ايسنا

- فارس و تهران رکوردداربيشترين کشته‌ها
- ضربه به سر عامل نيمی از مرگ‌های تصادفات نوروزی

رييس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزايش ۷/۱ درصدی آمار تلفات ناشی از تصادفات نوروزی سال ۱۳۸۹ در کل کشور خبر داد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر احمد شجاعی افزود: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که متاسفانه در نوروز امسال يکهزار و ۳۹۱ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که اين تعداد نسبت به ايام مشابه در سال گذشته ۷/۱ درصد افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به محل وقوع تصادفات افزود: ۶۴ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری، ۶/۲۴ درصد در معابر درون شهری، ۱/۱۱ درصد در جاده‌های روستايی و محل تصادف ۳/۰ درصد موارد هم نامعلوم بوده‌است.

رييس سازمان پزشکی قانونی کشور يادآور شد: بيشترين تصادفات منجر به مرگ در روزهای سيزدهم فروردين، بيست و ششم اسفند و بيست و هفتم اسفند وکمترين تصادفات منجر به مرگ در روزهای چهاردهم فروردين و دهم فروردين رخ داده‌است.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: استان‌های فارس با ۱۴۱ نفر و تهران با آمار ۱۱۴ نفر بيشترين و استان‌های کهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال و بختياری هر کدام با ۷ نفر، کمترين تعداد کشته‌های ناشی از تصادف را در اين ايام داشته‌اند.

وی افزود: بيشترين افزايش مرگ‌های ناشی از تصادفات در ايام نوروز امسال نسبت به سال گذشته، مربوط به استان‌های لرستان و قم و بيشترين کاهش مربوط به استان‌های خراسان شمالی و اردبيل بوده است.

رييس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: اين بررسی نشان می‌دهد که ۷/۷۱ درصد ازکشته‌های ناشی از تصادفات مرد و ۳/۲۸ درصد زن بوده‌اند. همچنين در زمان وقوع تصادف ۷/۳۷ درصد از افراد فوت شده راننده وسيله نقليه، ۱/۲۱ درصد عابر پياده و ۶/۴۰ درصد سرنشين يا ترک وسيله نقليه بوده‌اند.

وی با اشاره به وضعيت سنی فوت‌شدگان تصادفات نوروزی امسال تصريح کرد: از لحاظ سنی ۳/۱۱ درصد افراد فوت شده کمتر از ۱۰ سال، ۵ درصد ۱۱ تا ۱۷ سال، ۲/۲۹ درصد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۷/۲۷ درصد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۸/۲۶ درصد ۵۰ سال و بالاتر بودند.

به گزارش ايسنا، دکتر شجاعی به نحوه وقوع تصادف نيز اشاره کرد و گفت: ۹/۴۴ درصد از افراد متوفی بر اثر برخورد دو وسيله نقليه، ۴/۲۵ درصد بر اثر واژگونی وسيله نقليه و ۱/۲۱ درصد به دليل برخورد وسيله نقليه به عابر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: خودرو درگير با خودرو و يا عابر پياده متوفی در ۸/۳۶ درصد موارد خودروی سواری، ۲/۱۳ درصد خودروی سنگين (کاميون،کاميونت و تريلر)، ۵/۷ درصد وانت بار، ۱/۵ درصد موتورسيکلت و ۷/۳ درصد اتوبوس و مينی‌بوس بوده‌است.

دکتر شجاعی با اشاره به علل مرگ و محل فوت افراد در تصادفات خاطرنشان کرد: علت اصلی مرگ نيمی از افراد ضربه به سر بوده است. همچنين محل فوت ۹/۵۰ درصد از افراد در محل حادثه، ۴/۱۰ درصد حين انتقال به بيمارستان و ۱/۳۸ درصد از افراد در بيمارستان بوده است.

گفتنی است آمار تصادفات نوروزی مربوط به ۲۵ اسفند ۸۸ الی ۱۵ فروردين۸۹ است. از سوی ديگر تصادفات در نوروز سال گذشته ۹/۱۰ درصد کاهش داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016