شنبه 18 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نواهاي گمشده؛ كار مشترك عليزاده - قاسم‌خان، همشهری

نواهاي گمشده، فيلمي مستند درباره نقش سازها بر پيكره‌هاي تاريخي است كه با بازي و روايت حسين عليزاده است و به نويسندگي و كارگرداني عليرضا قاسم‌خان منتشر شده است.

به گزارش همشهري‌آنلاين در اين اثر 20 دقيقه‌اي كه به دو زبان انگليسي و فارسي تدوين و در يك سي‌دي عرضه شده است،حسين عليزاده ضمن آهنگسازي اثر نقش راوي را در اين كار عهده‌دار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عليرضا قاسم‌خان در گفت‌وگويي با همشهري‌آنلاين ضمن اعلام اين نكته كه از اوايل سال 84 ايده چنين كاري را در ذهن داشته وبعد از مشورت با برخي از چهره‌هاي شناخته شده فرهنگي وهنري، آن را طرح و سپس پياده كرده است،گفت: ايده اين كار را با استاد حسين عليزاده هم در ميان گذاشتم كه با خوشرويي از‌ آن استقبال كرد و سپس در يكي از روزها قراري گذاشتيم و تيم فيلمبرداري و صدابرداري به موزه ايران باستان آمدند و در حالي كه آقاي عليزاده نقش راوي را بازي مي‌كرد به فيلمبرداري از اين كار پرداختند.

ويژگي مهم اين كار در اين است كه موسيقي متن كار هم ساخته آقاي عليزاده است و ايشان براي اين بخش هم انرژي و وقت مناسب گذاشتند.

به گزارش همشهري‌آنلاين در فيلم مستند «نواهاي گمشده» سفال‌هاو پيكره‌تراشي‌هايي كه روي آنها نقش سازهاي موسيقي از 7 هزار سال قبل تا پايان دوره ساساني است آمده است.

اين اثر در يك لوح فشرده دي‌وي دي عرضه شده است و در آن علاوه بر متن فيلم زندگي‌نامه حسين عليزاده و عليرضا قاسم‌خان و متن زيرنويس و پشت صحنه فيلم هم آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016