شنبه 30 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراجعه سالانه ۳۰۰ هزار نفر به براي اخذ معافيت تحصيلي، ایسنا

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا، هدف گذاري سازمان وظيفه عمومي در سال 90 را ارايه خدمات غيرحضوري به مشمولان دانست و گفت: كاهش مراجعات منجر به ارايه بهتر خدمات، تكريم مشمولان، افزايش كيفيت خدمات و شناسايي اشكالات كار و رفع آنان مي‌شود.

به گزارش سرويس «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار ابراهيم كريمي گفت: يكي از هدف گذاري‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا براي سال 90، غيرحضوري كردن كارهاست به همين منظور، بخشي از كار را به دفتر خدمات الكترونيك واگذار كرده‌ايم تا مشمولان به دفاتر پليس + 10 نزديك محل زندگي خود مراجعه كرده و ديگر نيازي به مراجعه اين افراد به سازمان وجود نداشته باشد.

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به واگذاري دو نوع از خدمات سازمان وظيفه عمومي

به دفاتر خدمات الكترونيك، افزود: يكي از اين خدمات، معافيت تحصيلي است كه سالانه در حدود 300 هزار نفر براي دريافت اين معافيت به سازمان وظيفه عمومي مراجعه مي‌كنند.

كريمي ادامه داد: مشمولان متقاضي معافيت تحصيلي با مراجعه به دفاتر پليس +10 تمامي مشخصات خود را وارد سيستم مي‌كنند و سيستم هوشمندانه تصميم مي‌گيرد كه فرد اجازه ادامه تحصيل دارد يا خير.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي گام بعدي براي غيرحضوري كردن امور مشمولان را برآوردن نيازمندي‌هاي اطلاعاتي آنان، از طريق اينترنت، ارسال پيامك و تماس با شماره 09680 اعلام كرد و گفت: در گذشته مشمولان براي دريافت پاسخ سئوالات خود تنها با يك شماره تماس مي‌گرفتند و با توجه به حجم بالاي تماس گيرندگان، از ميان چهارهزار تماس تنها قادر به پاسخگويي به حدود 500 نفر از آنان بوديم اما هم‌اكنون شماره 09680 به صورت شبانه‌روزي، پاسخگوي سوالات مشمولان است.

به گفته كريمي با پيش‌بيني نيازمندي‌هاي اطلاعاتي مشمولان، 90 درصد از اطلاعات مورد نياز آنان در سايت سازمان وظيفه عمومي، در اختيارشان قرار داده شده است.

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا، اقدام ديگر اين سازمان را دريافت اطلاعات مورد نياز مشمولان به صورت اتوماتيك اعلام كرد و گفت: در كنار سازمان وظيفه عمومي، دستگاه خدمات الكترونيكي قرار داده‌ايم و مشمولان مي‌توانند،10 نوع خدمات را از طريق اين دستگاه، دريافت كنند.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه در تلاشيم تا خدمات را از طريق شبكه‌هاي مخابراتي، به مشمولان ارايه دهيم، اظهاركرد: در يك ماه و نيم گذشته، با انجام اين اقدامات، تعداد مراجعه‌كنندگان به سازمان وظيفه عمومي ناجا، روزانه از 2800 نفر به 1200 نفر كاهش يافته است اين در حالي است كه ما شاهد كاهش مراجعان به مراكز وظيفه عمومي استان‌ها نيز هستيم.

كريمي با تاكيد بر اينكه كاهش مراجعات منجر به ارايه بهتر خدمات، تكريم مشمولان، افزايش كيفيت خدمات و شناسايي اشكالات كار و رفع آنان مي‌شود، خاطرنشان كرد: در آبان ماه امسال درخواست ورود و خروج كشور نيز به پليس +10 واگذار خواهد شد تا از اين طريق، بخش عمده ديگري از مراجعات ما به سازمان كاهش يابد.

به گفته رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا، هوشمندسازي ارايه خدمات به اين دفاتر، علاوه بر افزايش سرعت، دقت كار را نيز افزايش مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، كريمي با بيان اينكه تا قبل از پايان سال90، عمده اقدامات براي انجام زيرساخت‌هاي غيرحضوري پايان مي‌يابد، تصريح كرد:خدمات الكترونيك ظرف دو ماه آينده در استان‌ها نيز تحقق مي‌يابد، تا شاهد افزايش غيرحضوري بيشتر مشمولان به سازمان وظيفه عمومي باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016