پنجشنبه 7 بهمن 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

ترانه علیدوستی شرکت در مراسم اسکار را تحریم کرد

ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم «فروشنده»، کاندیدای جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، اعلام کرد که در اعتراض به طرح دونالد ترامپ برای محدود کردن صدور ویزای آمریکا از جمله برای شهروندان ایران، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

ترانه علیدوستی ظهر پنج‌شنبه ۷ بهمن در صفحه توئیتر خود نوشت: «طرح ممنوعیت ویزای ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ایرانیان نژادپرستانه است. اگرچه مشخص نیست که چنین طرحی در مورد مراسم فرهنگی اجرایی است یا خیر، من در اعتراض به چنین اقدامی برای اسکار به آمریکا نخواهم رفت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ترانه علیدوستی به‌خاطر بازی در فیلم «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی به‌همراه دست‌اندرکاران دیگر این فیلم می‌توانند در مراسم اسکار شرکت کنند.

آکادمی اسکار در لس آنجلس، روز سه‌شنبه ۲۴ ژانویه / ۵ بهمن فیلم «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی را به‌عنوان یکی از پنج فیلم نهایی نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار معرفی کرد.

متن پیش‌نویس اولیه حکم اجرایی دونالد ترامپ برای محدود کردن صدور ویزای آمریکا برای شهروندان برخی از کشورها از جمله ایران، را برخی رسانه‌های آمریکایی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ ژانویه / ۶ بهمن منتشر کردند. بر اساس این پیش‌نویس، صدور هرگونه ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی برای شهروندان برخی کشورها به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق در خواهد آمد.

رسانه‌ها گفته‌اند که ممکن است این حکم امروز پنج‌شنبه ۲۶ ژانویه / ۷ بهمن به امضای دونالد ترامپ برسد اما مقامات کاخ سفید نه در مورد متن پیش‌نویس و نه در مورد زمان امضای حکم، اظهارنظری نکرده‌اند.

مراسم هشتادونهمین دوره اسکار یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ / ۸ اسفند ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016