شنبه 8 دي 1386

علی‌آبادی: به کل جريان تصويب اساسنامه و انتخابات انتقاد دارم، ايسنا

- مناظره‌ نخواهم کرد؛ با مردم حرف می‌زنم
- کميته انتقالی با سرمربی قرارداد ببندد



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدنی پس از گفت‌وگوی جنجال‌برانگيز رييس کميته انتقالی فدراسيون فوتبال در سيما گفت که کل صحبت‌های مطرح شده از رسانه‌ی ملی حرف خاصی نبوده است و هيچ گاه با کسی مناظره نخواهد کرد.

علی‌آبادی در گفت‌وگوی خود با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: بی‌ترديد قرار نيست رييس سازمان تربيت بدنی مناظره کند. پس از برگزاری انتخابات و برای اطلاع مردم، همکارانم آماده مناظره هستند.

وی با بيان اين که قرار نيست مناظره‌ای را با رييس کميته‌ی انتقالی فدراسيون فوتبال انجام دهد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا که پرسيد آيا صفايی فراهانی را نماينده خارجی‌ها می‌دانيد؟ گفت: به عقيده‌ی من وی نماينده‌ی فيفاست.

وی با اشاره به صحبت‌های همکارانش در برنامه ۹۰ گفت: البته من به همکارانم گفتم برای اينکه جو آشفته نشود، بسياری از مسايل را مطرح نکنند که آنها نيز مطرح نکردند.

علی‌آبادی که معتقد است اسناد محکم‌تری را برای مطرح کردن دارد به ايسنا گفت: بی‌ترديد در زمان مقرر، مسايلی که مدنظرمان است را مطرح خواهيم کرد و با اسناد قاطعی که داريم مشخص می‌کنيم رفتار خوبی با کشور و مردم کشورمان انجام نشد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا در سيما حاضر خواهد شد؟ توضيح داد: قطعا اين کار را انجام خواهم داد. من توضيحات لازم را ارايه می‌کنم؛ اما مناظره‌ای نخواهم کرد.

رييس سازمان تربيت بدنی با بيان اين که رفتار خوبی در جريان انتخابات انجام نشد، توضيح داد: من به کل جريان تصويب اساسنامه و انتخابات انتقاد دارم. در هر دو مرحله‌ی ثبت نام از کانديداهای انتخابات فدراسيون فضاسازی‌هايی انجام شد که درست نبود.

وی ادامه داد: انصافا اگر ما مسلمان و ايرانی هستيم، بايد منافع کشورمان و منافع ملی را به هر شکلی بر ديگر مسايل ترجيح دهيم؛ من تصور می‌کنم اين يک وظيفه‌ی مذهبی و ملی ما است.

علی‌آبادی در پاسخ به اين سوال که آيا اين تضمين را می‌دهيد که انتخابات فدراسيون در موقع مقرر برگزار شود به خبرنگار ايسنا گفت: سازمان تربيت بدنی از اولين روز به دنبال برگزاری انتخابات بوده و همه‌ی همکاری‌های لازم را در اين زمينه انجام داده است. قطعا در بسياری از موارد که بايد اعتراض می‌کرده اين کار را انجام نداده و سکوت اختيار کرده تا انتخابات برگزار شود.

وی ادامه داد: ما می‌خواستيم همه چيز در فضايی آرام پيش رود تا شاهد اين نباشيم که به هر طريقی اسم کشورمان روی سايت‌ها و روزنامه‌های دنيا به عنوان کشوری که دارای رييس فدراسيون نيست، بيايد.

معاون رييس جمهور در پاسخ به اين سوال که نمايندگان فيفا در کميته انتقالی هم می‌گويند «ما سکوت اختيار کرده‌ايم» گفت: اميدوارم خدا خودش در اين زمينه حکم کند.

وی در پاسخ به اين سوال که انتقادهای وارده به سازمان تربيت بدنی را درست نمی‌دانيد، گفت: بعد از انتخابات خودم با مردم صحبت خواهم کرد.

علی‌آبادی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با ايسنا در رابطه با عدم همکاری سازمان تربيت بدنی با کميته‌ی انتقالی برای جذب مربی خارجی گفت: قطعا سازمان تربيت بدنی نقشی در اين زمينه ندارد که بخواهد همکاری کند يا نکند. در رابطه با عقد قرارداد با مربی خارجی نيز آقايان اين اختيار عمل را داشتند که اقدام کنند. حتی کميته انتقالی يک نفر مربی را نيز به صورت رسمی صورت جلسه نکرده و به فدراسيون فوتبال معرفی نکرده است. البته در اين زمينه سازمان تربيت بدنی نقشی نداشته که بخواهد همکاری کند يا نکند.

وی ادامه داد: آنچه که من می‌دانم بيشتر در حد يک حرف بوده است. مثلا فلان فرد در کشور ديگری از طريق واسطه‌ای مربی را به ايران معرفی کرده است. کميته‌ی انتقالی اين مربيان را نيز به عنوان گزينه می‌داند، در حالی که اصلا شايد اين امر عملی نباشد.

رييس سازمان تربيت بدنی همچنين در خصوص حضور "آرتور ژورژ" در تيم ملی گفت: از نظر ما هيچ مشکلی وجود ندارد.

کميته‌ی انتقالی اگر به اين گزينه برسد می‌تواند با او قرارداد ببندد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: اصولا خودم روی سرمربی نظری نمی‌دهم. قرار هم نيست سازمان تربيت بدنی در اين ارتباط نظر دهد. بايد کميته‌ی انتقالی که هم اکنون مسووليت کار را دارد اين اقدامات را انجام دهد. از آنها خواسته‌ام که سريع‌تر تصميم بگيرند. سازمان نيز همراهی لازم را انجام خواهد داد.

رييس سازمان تربيت بدنی با تاکيد بر اين که انتخابات فدراسيون فوتبال نوزدهم دی ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بحث سرمربی فنی است و سازمان تنها بايد بحث حمايتی، کمک مالی، بررسی برنامه‌ها و پيشبرد کارها را انجام دهد.

علی‌آبادی ادامه داد: سازمان نه تنها در اين فدراسيون بلکه در هيچ فدراسيونی نمی‌گويد مربی را داخلی يا خارجی انتخاب کنيد، به جز فدراسيون‌های شنا، ژيمناستيک، دووميدانی و تيراندازی که از آنها خواسته‌ايم مربيان خوبی را از خارج بياورند. چون استعداد و توانايی کشورمان در اين رشته‌ها بسيار بالاست.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35395

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی‌آبادی: به کل جريان تصويب اساسنامه و انتخابات انتقاد دارم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016