شنبه 29 اسفند 1383

رامسفلد: سطح نيروهاي خارجي در عراق به مرور زمان و با توانمند شدن نيروهاي امنيتي اين كشور كاهش مي‌يابد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


دونالد رامسفلد اعلام كرد: سطح نيروهاي ائتلاف و آمريكا در عراق به مرور زمان و همزمان با توانمند شدن نيروهاي امنيتي عراق كاهش مي‌يابد؛ اما آنها در جريان برگزاري انتخابات مهم اواخر سال جاري افزايش چشمگيري خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريكا، اعلام كرد: قرار است عراقي‌ها يك دولت جديد تشكيل داده و قانون اساسي را تدوين و سپس در اكتبر درباره‌ي قانون اساسي راي‌گيري كنند و سپس انتخاباتي را در ماه دسامبر براي دولت دائمي برگزار كنند.

رامسفلد به مقامات دفاعي غيرنظامي در پنتاگون گفت: در اين دوره نيروهاي ما بدون شك با افزايش چشمگيري در عراق روبرو هستند؛ اما به مرور زمان و همزمان با افزايش توانمندي عراقي‌ها، اعضاي غير عراقي نيروهاي ائتلاف كاهش مي‌يابد.

نيروهاي آمريكا در عراق در ماه جاري از 150 هزار تن به 138 هزار تن كاهش مي‌يابند.

اظهارات رامسفلد يك روز پس از اعلاميه‌ي معاون رييس ستاد متشرك ارتش آمريكا مطرح شد كه در آن وي اعلام كرد، تعداد نيروهاي آمريكا در عراق كاهش مي‌يابد.

رامسفلد با احتياط از اظهار نظر در خصوص زمان كاهش اين نيروها اعلام كرد: اين زمان بستگي به كارآمدي نيروهاي امنيتي عراق كه مقامات آمريكايي تعداد آنها را بيش از 140 هزار تن برشمرده‌اند، دارد؛ اما هنوز فقدان فرماندهي، كنترل، تجربيات لجستيكي و جنگي وجود دارد.

رامسفلد افزود: جورج كيسي، فرمانده‌ي نيروهاي آمريكا در عراق، درباره‌ي اقداماتشان بسيار ساكت است؛ بنابراين در زمانيكه پيش رو داريم ما تغييراتي را در تعداد نيروها خواهيم ديد.

رامسفلد ادامه داد: كاهش تعداد نيرهاي انتقالي بستگي به روند ناآرامي دارد و عامل ديگر حمايت عراقي‌ها از دولتشان و ارائه‌ي اطلاعات عليه شبه نظاميان خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به سوالي در خصوص عقب‌نشيني نيروهاي ايتاليا و لهستان از عراق، عقب‌نشيني ناگهاني اسپانيا از عراق را يادآور شد و اعلام كرد: بسياري از كشورها سالها پيش به ما گفته‌اند كه ما توانايي حفظ نيروهايمان را در عراق نداريم و در نظر داريم درباره‌ي اين موضوع بيانديشيم. تعدادي از كشورها سطح شان را تغيير داده‌اند، تعدادي از عراق خارج شده و وارد افغانستان شده‌اند. تعدادي نيروهايشان را صرفا كاهش داده‌اند و ديگران گفته‌اند كه آنها ترجيح مي‌دهند اهدافشان را در عراق تغيير داده و بر همكاري با ناتو متمركز شوند. اينها مواردي است كه زماني كه يك ائتلاف داريد، انتظار آن را هم بايد داشته باشيد. آنها مي‌روند خداوند بر آنها لطف و رحمت ارزاني دارد.

وي در ادامه درباره‌ي حضور نيروهاي آمريكا در كره‌ي جنوبي گفت: نيروهاي ما به زودي از منطقه‌ي غيرنظامي شده و سئول خارج مي‌شوند و سربازان كره‌يي جايگزين آنها مي‌شوند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19528

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رامسفلد: سطح نيروهاي خارجي در عراق به مرور زمان و با توانمند شدن نيروهاي امنيتي اين كشور كاهش مي‌يابد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016