شنبه 27 فروردین 1384

”صلح آري“: يك فلسطيني طولاني‌ترين نامه‌ي جهان را نوشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


نام يك فلسطيني بعد از نوشتن طولاني‌ترين نامه‌ي جهان، در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت ‌رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري كويت، بعد از گذشت 23 ماه يوسف عمارنه از شهرك ”يعبد“ در نزديكي جنين توانست طولاني‌ترين نامه جهان را كه در آن تنها جمله‌ي ”صلح آري“ چندبار تكرار شده است، به رنگ‌هاي پرچم فلسطين بنويسد. در مقدمه اين نامه يوسف عمارنه درباره‌ي علت انتخاب جمله‌ي ”صلح آري“ آورده است: ملت فلسطين شيفته‌ي صلح هستند.

تعداد كلمات اين نامه بدون در نظر گرفتن مقدمه‌ي آن 2 ميليون و 222 هزار و 222 كلمه است. تعداد سطرهاي اين نامه نيز يك ميليون و 111 هزار و 111 سطر است. اين نامه طي 696 روز يعني 3480 ساعت نوشته شده است كه هر صفحه به يكي از سه رنگ پرچم فلسطين است.

در نوشتن اين نامه از 82 قلم استفاده شده است.

عمارنه در گفت‌وگو با اين خبرگزاري اظهار داشت كه در زمان قطع برق از 1000 عدد شمع استفاده كرده است و به دليل سردردهايي كه در طول نوشتن نامه برايش ايجاد شده است، تعداد 800 قرص مسكن استفاده كرد و يكبار هم قبل از پايان نامه‌اش در فوريه گذشته به چشم پزشك مراجعه كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: انديشه‌ي نوشتن چنين نامه‌اي در سال 1990 زمان اقامتم در كويت ايجاد شد. در تحقق اين انديشه با روزنامه‌نگار معروف كويتي مشورت كردم كه با استقبال بي نظير وي روبرو شد. وي از من خواست تا جمله ”همه ما براي كويت“ را در نامه‌ام بگنجانم، زمان آغاز كارم براي نوشتن اين نام عراق، كويت را تحت اشغال خود در آورده بود.

عمارنه ادامه داد: بعد از بازگشت به فلسطين شروع به اجراي طرحم كردم كه ابتدا به دليل تمسخر ديگران از انجام آن صرف نظر كردم و هر آنچه را كه مي‌نوشتم پاره مي‌كردم.

وي افزود: از نوشتن اين نامه هيچ هدف شخصي را دنبال نمي‌كردم، فقط مي‌خواستم اين نامه به تمام جهان و از جمله روساي اسراييلي برسد و به آنها بگويم كه ملت فلسطين تشنه صلح است، نه به دليل ضعف بلكه به دليل قدرت. ما همه روزه با هر وسيله‌اي دستمان را به سوي صلح دراز مي‌كنيم ما ملت فلسطين خواهان صلحيم و براي دستيابي به آن تلاش مي‌كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21139

فهرست زير سايت هايي هستند که به '”صلح آري“: يك فلسطيني طولاني‌ترين نامه‌ي جهان را نوشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016