چهارشنبه 14 اردیبهشت 1384

محمود عباس: درخصوص توافقنامه‌ي نهايي صلح با اسراييل همه پرسي برگزار مي‌كنيم، ايسنا

- چيزي كمتر از مرزهاي سال 1967 نمي‌پذيريم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


خبرگزاري دولتي فلسطين وفا اعلام كرد، محمود عباس متعهد شد تا همه پرسي ملي را در خصوص هر گونه توافقنامه‌ي نهايي صلح با رژيم صهيونيستي برگزار كند و از فشارهاي اين رژيم بر وي براي مقابله با مبارزان فلسطيني نيز انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، محمود عباس (ابومازن) رييس تشكيلات خودگردان، در نشست با گروهي از تجار و مقامات آكادميك و عمومي فلسطيني گفت: فلسطينيان هيچ چيزي كمتر از مرزهاي سال 1967 را نمي‌پذيرند و نبايد با وجود بلوك‌هاي شهرك‌هاي يهودي نشين در كرانه‌ي باختري نااميد شوند، چرا كه راهي براي بر چيدن اين شهرك‌ها وجود دارد.

اظهارات عباس در خصوص توافقنامه‌ي احتمالي صلح با رژيم صهيونيستي، همزمان با تلاشهاي دو طرف براي پيشرفت آتش بس و ايجاد صلح بر اساس طرح نقشه‌ي راه بيان شد.

عباس با تاكيد بر خواست فلسطينيان مبني بر عقب نشيني رژيم صهيونيستي به مرزهاي پيش از جنگ سال 1967، به حاضران در اين نشست گفت: شهرك سازي غير قانوني است. شرق بيت‌المقدس اشغال شده و ما هيچ چيزي كمتر از مرزهاي سال 1967 را نمي‌پذيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطر نشان كرد: زمانيكه ما شهرك‌هاي بزرگي نظير معاله آدوميم و آريل را مشاهده مي‌كنيم، نبايد نااميد شويم و فكر كنيم اين شهرك‌هاي يهودي نشين تخليه نمي‌شوند. يك شهرك يهودي نشين در سينا در مصر پس از معاهده‌ي كمپ ديويد بر چيده شد و برچيدن اين شهرك‌ها اكنون نيز ممكن است.

عباس هم چنين اظهار داشت: اسراييلي‌ها مي‌خواهند خون فلسطينيان بر زمين ريخته شود و ما اين امر را نمي‌پذيريم. اين يك خط قرمز است. ما امنيت‌مان را به شيوه‌ي خودمان براي حفاظت از مردممان برقرار مي‌كنيم. ما شب و روز كار مي‌كنيم. موانعي وجود دارد و پيشرفت آرام است. تشكيلات خودگردان در تلاش براي جلوگيري از هرج و مرج و تكثير سلاح‌ در خيابان‌ها و مكان‌هاي عمومي است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22051

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود عباس: درخصوص توافقنامه‌ي نهايي صلح با اسراييل همه پرسي برگزار مي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016