پنجشنبه 29 اردیبهشت 1384

عبدالله عبدالله، وزير امور خارجه افغانستان: بن لادن و ملا عمر در افغانستان نيستند، ايرنا

توكيو، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۹‬
خارجي. افغانستان.

وزير امور خارجه افغانستان اعلام كرد: "اسامه بن لادن" رهبرشبكه القاعده و "ملاعمر"رهبر گروه طالبان در افغانستان نيستند.

عبدالله عبدالله روز پنجشنبه در يك نشست خبري كه در كلوپ خبرنگاران توكيو برگزارشد،افزود: دولت افغانستان در مورد محل استقرار بن لادن و ملاعمر به اطلاعات تازه‌اي دست نيافته اما بر اين باور است كه آنها در خارج از افغانستان حضور دارند.

وي در اين نشست درباره ادامه حضور نيروهاي خارجي در افغانستان گفت:
كابل خواهان اين است كه نيروهاي خارجي وابسته به سازمان ملل متحد، ناتو و نيروهاي آمريكايي در يك برنامه مدت در افغانستان حضور داشته باشند.

وزير خارجه افغانستان در پاسخ به سووالي در زمينه حضور برخي مقام‌هاي پيشين گروه طالبان در انتخابات آينده مجلس نمايندگان افغانستان گفت: اين افراد تصميم گرفته‌اند كه به عنوان يك شهروند عادي در افغانستان زندگي كنند و به همين دليل براساس قانون اساسي حق نامزدي در انتخابات را دارند.

عبدالله گفت: يكي از زيبايي‌هاي افغانستان پس از سرنگوني طالبان، حضور آزادانه مردم در فعاليت‌هاي سياسي است.

وي درباره خبر مجله آمريكايي نيوزويك درباره اهانت به قرآن كريم در در زندان گوانتانامو گفت: اين خبر سبب جريحه‌دارشدن احساسات مسلمين شد اما افراد تندرويي نيز بودند كه ازاين موضوع سوء‌استفاده كرده و اعتراض‌ها را به سوي آشوب رهبري كردند.

اين مقام افغان تصريح كرد: اين آشوب‌ها سبب برخي ويراني‌ها و نيز كشته شدن عده‌اي شد كه جبران آن آسان نيست.

در جريان تظاهرات ضدآمريكايي اخير در چندين ولايت افغانستان كه‌به دنبال گزارش نيوزويك درباره توهين به قرآن در زندان گوانتانامو صورت گرفت، حداقل ‪ ۱۶‬نفر كشته و ‪ ۷۱‬نفر زخمي شدند.

عبدالله در اين نشست خبري درباره مساله كشت خشخاش در افغانستان و قاچاق آن به خارج از اين كشور گفت: يكي از اهداف مهم كابل نابودي كشت و توليد و قاچاق مواد مخدر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه افغانستان عنوان كرد كه در جريان سفرش به ژاپن موفق به انعقاد دو قرارداد با ژاپن شده كه يكي از آنها در زمينه دريافت همكاري‌هاي فني و ديگري پشتيباني مالي براي ساخت ترمينال فرودگاه كابل بوده است.

عبدالله تاكيد كرد: نقش ژاپن در گسترش ثبات، بازسازي و پيشبرد مردم- سالاري در افغانستان مهم است.

وي تصريح كرد: ثبات افغانستان نه تنها براي اين كشور بلكه براي ثبات منطقه مهم است.

عبدالله به عنوان ميهمان رسمي وزارت خارجه ژاپن روز سه شنبه هفته جاري براي يك ديدار سه روزه وارد توكيو شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22890

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالله عبدالله، وزير امور خارجه افغانستان: بن لادن و ملا عمر در افغانستان نيستند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016