چهارشنبه 29 تیر 1384

جنبش حماس فلسطين خواستار مصالحه ملي صادقانه شد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۲۹‬
خارجي. حماس. مصالحه‌ملي.

"جنبش مقاومت اسلامي فلسطين" (حماس) روز چهارشنبه با صدور بيانيه‌اي خواستار"مصالحه ملي صادقانه" شد و تاكيد كرد كه براي حمايت از قداست سلاح به تمام مظاهر تنش و درگيري پايان داده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از غزه، در اين بيانيه كه توسط "اسماعيل هنيه" از رهبران اين جنبش در يك كنفرانس مطبوعاتي قرائت شد، آمده است:
"از همه مي‌خواهيم صبر پيشه كرده و از خود خويشتن داري نشان دهند." در اين بيانيه بر وحدت ملي و دوري از درگيري داخلي نيز تاكيد شده است.

دو جنبش آزاديبخش ملي فلسطين "فتح" و حماس براي پايان دادن به حضور افراد مسلح در شمال نوار غزه و توقف درگيري و تنش ميان اعضاي اين دو جنبش به توافق رسيدند.

تنش ميان اعضاي حماس از يك سو و فتح و تشكيلات خودگردان فلسطي از ديگر سو زماني آغاز شد كه جنبش حماس پنجشنبه گذشته در واكنش به تجاوزهاي رژيم صهيونيستي اقدام به شليك راكت و گلوله‌هاي خمپاره به سوي اهداف صهيونيستي در نوار غزه كرد.

اين اقدام با مخالفت آشكار تشكيلات خودگردان رو به رو شد و اين تشكيلات، حماس را به زير پا گذاشتن توافق آتش بس شرم‌الشيخ متهم كرد.

به همين دليل اعضاي حماس، فتح و ماموران انتظامي تشكيلات خودگردان در شمال نوار غزه درگير شده و طي آن ‪ ۲۲‬نفر زخمي شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين ميان وزارت امور داخلي تشكيلات خودگردان فلسطين امروز با صدور بيانيه‌اي از توافق جنبش ملي آزادي بخش فلسطين "فتح" و جنبش مقاومت اسلامي "حماس" براي پايان دادن به درگيري داخلي و مسلحانه در نوار غزه استقبال كرد.

اين وزارت از اعضاي گروه‌هاي مبارز خواست براي حفظ وحدت و منافع مردم فلسطين آرامش و مفاد آتش بس را رعايت كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25816

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنبش حماس فلسطين خواستار مصالحه ملي صادقانه شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016