شنبه 9 مهر 1384

فتح با كسب 54 درصد آرا در انتخابات محلي فلسطين پيروز شد، شکست حماس، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


نتايج نهايي انتخابات محلي (شوراي شهر و شهرداري‌ها) در كرانه‌ي باختري نشان داد، جنبش حماس اصلي‌ترين رقيب براي رهبري محمود عباس در اين انتخابات، در ده‌ها شهر و روستا در كرانه‌ي باختري با شكست روبرو شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، جنبش فتح متعلق به محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان، 54 درصد آرا و جنبش حماس 26 درصد آرا را از آن خود كردند كه اين رقم نشان از حمايت از فتح به دنبال عقب‌نشيني اسراييل از نوار غزه مي‌دهد.

انتخابات‌هاي محلي در 104 شهر و روستا در كرانه‌ي باختري برگزار شد. اين سومين دور از چهار مرحله انتخابات شهرداري‌ها ‌است. البته تاريخ برگزاري انتخابات مرحله‌ي آخر در بزرگترين شهرهاي فلسطين اعلام نشده است.

حماس در روزهاي پيش، بيش از 30 درصد آرا را ازآن خود كرده و كنترل بعضي از شهرهاي بزرگ در اراضي فلسطينيان نظير رفح، بيت‌لاهيا و قلقيليه را از آن خود كرده بود.

بزرگترين رقابت ميان حماس و فتح در انتخابات پارلماني در ماه ژانويه خواهد بود.

صائب عريقات، مذاكره كننده‌ي ارشد فلسطين اعلام كرد، انتخابات پنج شنبه نتايج انتخابات پارلماني را پيش بيني نمي‌كند. مساله‌ي انتخابات ژانويه نمي‌تواند با نتايج اين انتخابات تعيين شود و ما نمي‌توانيم بگوييم نتايج آن انتخابات، مشابه انتخابات اخير خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سامي ابوزهري، سخنگوي حماس در غزه اعلام كرد كه وي به صحت نتايج مقدماتي صادره از سوي كميسيون انتخاباتي اعتماد ندارد و حماس به زودي شمارش خودش را اعلام مي‌كند.

حماس و فتح در دورهاي پيشين آمارهاي متفاوتي را اعلام مي‌كردند.

ابوزهري اظهار داشت: دستگيري بيش از 400 فلسطيني از سوي اسراييل، بر قدرت اين جنبش در انتخابات تاثير گذاشت.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26438

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فتح با كسب 54 درصد آرا در انتخابات محلي فلسطين پيروز شد، شکست حماس، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016