دوشنبه 2 آبان 1384

تظاهرات سوری ها عليه گزارش "مهليس"، ايرنا

دمشق ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۰۲‬
خارجي. سوريه. سياسي. راهپيمايي.

هزاران سوري روز دوشنبه در اعتراض به گزارش مهليس، و حمايت از "بشار اسد" رييس جمهوري سوريه، در پايتخت و برخي شهرهاي اين كشور دست به راهپيمايي زدند.

"دلتو مهليس"، رييس كميته‌ي تحقيق بين‌المللي در مورد ترور رفيق الحريري، نخست وزير پيشين لبنان، در گزارشي كه پنجشنبه شب گذشته به "كوفي عنان" دبيركل سازمان ملل تسليم كرد، مقامات سوري را به دست داشتن در ترور الحريري متهم كرده است.

مهليس مدعي است كه ترور الحريري، با اطلاع مقامات سوري و هماهنگي تشكيلات امنيتي لبنان و سوريه صورت گرفته‌است.

رفيق الحريري، بهمن ماه گذشته در انفجاري در غرب بيروت كشته شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، راهپيمايان از مناطق مختلف دمشق رهسپار "سبع بحرات" واقع در مركز اين شهر شدند و در برابر ساختمان نخست وزيري سوريه تجمع كردند.

دانش آموزان، دانشجويان، و ديگر اقشار جامعه در حالي كه پرچم‌هاي سوريه و تصاويري از بشار اسد را با خود حمل مي‌كردند، با سر دادن شعارهايي، گزارش مهليس را "سياسي" و اتهامات وارد بر سوريه در اين گزارش را ناروا خواندند.

راهپيمانان، در شعارهاي خود، بر وحدت سوريه و لبنان تاكيد ورزيدند و طرف‌هاي لبناني مخالف سوريه را به خيانت به آرمان‌هاي عربي، و همكاري با اسراييل متهم ساختند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تظاهركنندگان سوري، از مجامع بين‌المللي خواستار "برخورد عادلانه" با سوريه و مخالفت با "اعمال مجازات و محاصره‌ي اقتصادي" اين كشور شدند.

بنابراين گزارش، پرچم‌هاي متعلق به احزاب ‪ ۱۰‬گانه‌ي تشكيل‌دهنده ي جبهه‌ي ملي ترقيخواه "ائتلاف حاكم"، حزب الله لبنان و برخي تشكل‌هاي فلسطيني از جمله جبهه‌ي خلق براي آزادي فلسطين به رهبري "احمد جبريل" در دست تظاهركنندگان مشاهده مي‌شود.

تدابير امنيتي شديدي پيرامون محل تجمع راهپيمانان و خيابان‌هاي منتهي به آن برقرار است و نيروهاي اطلاعاتي و پليس منطقه را به محاصره‌ي خود در آورده‌اند.

براي شركت در اين راهپيمايي، ادارات دولتي، دانشگاه‌ها، و مدارس سوريه امروز تعطيل شد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26893

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تظاهرات سوری ها عليه گزارش "مهليس"، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016