پنجشنبه 12 آبان 1384

روسیه با صدور قطعنامه مجدد بر ضد سوریه مخالفت کرد، مهر

روسیه مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای صدور قطعنامه مجدد بر ضد سوریه در شورای امنیت در پی گزارش تری رود لارسن مسئول ویژه پیگیری قطعنامه 1559 اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت، روسیه با پیشنهاد آمریکا برای صدور دومین قطعنامه در شورای امنیت که بر اساس ادعای واشنگتن از سوریه بخواهد دستگاه های اطلاعاتی خود را به طور کامل از لبنان خارج کند و به قاچاق سلاح به گروه های فلسطینی و لبنانی در جنوب این کشور پایان دهد، مخالفت کرد.

پس از نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی گزارش تری رود لارسن نماینده ویژه سازمان ملل در اجرای قطعنامه 1559، جان بولتون نماینده آمریکا مدعی شد که اعاده حاکمیت لبنان بر تمام اراضی خود هنوز تحقق نیافته است.

بولتون ادعا کرد که سوریه هنوز به طور کامل نیروهای اطلاعاتی و امنیتی خود را از خاک لبنان خارج نکرده است.

اندره دینیزوف نماینده روسیه در سازمان ملل گفت : مسکو هیچ ضرورتی برای صدور قطعنامه دیگری بر اساس گزارش لارسن نمی بیند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دینیزوف که کشورش ریاست کنونی شورای امنیت را برعهده دارد، تاکید کرد که مساله صدور قطعنامه جدید به شورای امنیت برمی گردد.

لارسن در گزارش خود گفته بود که شبه نظامیان در جنوب لبنان همچنان سلاح خود را در اختیار دارند و گفتگو میان لبنانی ها و فلسطینیان برای خلع سلاح در حال حاضرجریان دارد.

وی دلیل اینکه در مذاکرات مربوط به این موضوع پیشرفتی حاصل نشده است را به ترسیم نشدن مرزها میان لبنان و سوریه نسبت داد که توقف سرازیر شدن سلاح به گروه های فلسطینی را غیر ممکن می کند.

لارسن گزارش خود را دو روز پس از تصویب قطعنامه 1636 بر ضد سوریه که خواستار همکاری کامل این کشور با تیم بین المللی تحقیق ترور حریری نخست وزیر اسبق لبنان شده است، به اعضای شورای امنیت ارائه کرد.

نماینده روسیه درباره تشکیل کمیته ای که قطعنامه 1636 برای قرار دادن اسامی مظنونین به دخالت در ترور حریری خواستار تشکیل آن شده است، گفت : تشکیل این کمیته در حال حاضر صورت نخواهد گرفت بلکه همه منتظر صدور گزارش نهایی در 15 دسامبر (24 آذر) خواهند بود و در صورتی که این گزارش به عدم همکاری مقامات سوری اشاره کند در آن صورت اجرای تمام موارد آمده در قطعنامه ضروری خواهد بود.

این در حالی است که بر خلاف اظهارات نماینده روسیه، برخی کشورهای عضو شورای امنیت به خبرنگاران گفته بودند که این کمیته فورا همانند کمیته های دیگر تشکیل خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27068

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روسیه با صدور قطعنامه مجدد بر ضد سوریه مخالفت کرد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016