دوشنبه 9 آبان 1384

سوريه خواستار حمايت بين‌المللي از كشور خود شد، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : "محمود الابرش" رييس مجلس خلق سوريه روز دوشنبه در پيامهايي به رييسان پارلمان كشورهاي عرب و غير عرب، خواستار حمايت اين كشورها از سوريه در برابر فشارهاي خارجي عليه اين كشور شد.

به‌گزارش خبرگزاري رسمي سوريه "سانا"، الابرش در اين پيام‌ها تاكيد كرد كه علت اعمال فشارهاي سياسي بر ضد سوريه، پايبندي اين كشور به مطالبات عادلانه و قانوني خود است.

رييس مجلس خلق سوريه همچنين تاكيد كرد: سوريه و رهبر آن "بشار اسد" بر حفظ امنيت و آرامش ملت‌هاي منطقه و جهان تاكيد مي‌ورزند.

آمريكا، و فرانسه روز سه شنبه در پايان جلسه‌ي فوق‌العاده ي شوراي امنيت كه به بررسي گزارش "ديتلف ميليس" رييس كميته‌ي تحقيق بين‌المللي در مورد ترور الحريري اختصاص داشت، پيش نويس قطعنامه‌يي را براي اعمال مجازات عليه سوريه ارايه كردند.

اين پيش نويس، در جلسه‌ي امروز شوراي امنيت كه در سطح وزيران امور خارجه و با حضور وزير امور خارجه‌ي سوريه برپا مي‌شود، مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

در اين پيش نويس آمده است: سوريه بايد بدون هيچ قيد و شرطي با كميته‌ي تحقيق بين‌المللي تحقيق همكاري و هر سوري متهم به مشاركت در ترور الحريري را به كميته تسليم كند.

بر اساس پيش نويس ياد شده، سوريه بايد با بازجويي از شهروندان خود از سوي كميته در خارج از اين كشور و بدون حضور نماينده‌هاي خود موافقت كند، همچنين دخالت در امور داخلي لبنان و حمايت از تروريسم را متوقف سازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ميليس در گزارش خود، مدعي شد كه ترور الحريري، با اطلاع مقامات سوري و هماهنگي تشكيلات امنيتي لبنان و سوريه صورت گرفته است.

الحريري، بهمن ماه گذشته در انفجاري در غرب بيروت كشته شد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26983

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سوريه خواستار حمايت بين‌المللي از كشور خود شد، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016