سه شنبه 8 آذر 1384

كيسينجر: خروج سريع نيروهاي آمريكاي ازعراق فاجعه‌ي سياسي و نظامي به بار مي‌آورد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

وزير امورخارجه‌ي اسبق آمريكا هشدار داد كه خروج سريع نيروهاي آمريكايي از عراق منجر به بروز فاجعه‌ي سياسي و نظامي خواهد شد و آمريكا بايد تا پايان دوره در آنجا بماند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سي.ان.ان، هنري كسينجر، ديپلمات ارشد آمريكا در دولت‌هاي ريچارد نيكسون و جرالد فورد، روساي جمهور اسبق آمريكا گفت: فكر مي‌كنم عقب نشيني از عراق منجر به فاجعه شود.

وي در گفت‌وگو با تلويزيون سي.ان.ان اظهار داشت: بايد اهدافمان را به خاطر داشته باشيم؛ اگر عراق را در شرايط كنوني ترك كنيم، در نهايت شاهد روي كار آمدن يك دولت تندرو در عراق خواهيم بود، يا اينكه بخشي از كشور پناهگاه تروريسم‌ مي‌شود و اين امر منجر به فاجعه‌اي مي‌شود كه كل جهان را متاثر مي‌كند.

وي افزود: ماهيت طبيعي تروريسم باعث شده كه تعيين استراتژي خروج آمريكا از عراق مشكل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته‌ي كسينجر، "تروريسم محدود به عراق نيست، در اندونزي تا مركز اروپا و اكثر كشورها نظير عربستاني سعودي، تركيه،‌ تونس، مراكش، اسپانيا و بخشي از هند مي‌توان رد آن را ديد."

اظهارات كسينجر در بحبوحه‌ي مناقشات در نهادهاي سياسي آمريكا بر سر آماده بودن نيروهاي عراقي جهت گرفتن مسوولت‌هاي امنيتي ايراد شده است.

وي گفت: بايد از خودمان بپرسيم كه شرايط سياسي به ما اجازه‌ي خروج نيروها را مي‌دهد، نه اينكه فقط به آموزش نيروهاي عراقي توجه كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27644

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كيسينجر: خروج سريع نيروهاي آمريكاي ازعراق فاجعه‌ي سياسي و نظامي به بار مي‌آورد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016