جمعه 11 آذر 1384

گزارش "گاردين" درباره آموزش كردها توسط ماموران مخفي سابق اسرائيل، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۱۱‬

روزنامه "گاردين" چاپ لندن روز جمعه نوشت: تعداد زيادي از ماموران مخفي سابق ارتش اسرائيل هم‌اكنون در مناطق كردنشين عراق به آموزش كردها مشغول هستند.

روزنامه‌انگليسي، اين خبر را به‌نقل از روزنامه چاپ پنجشنبه "يديعوت آهارونوت" چاپ فلسطين اشغالي منتشر ساخته و افزود: برخي از شركت‌هاي اسرائيلي نيز در بخش‌هاي آموزش نظامي و بازسازي در اين مناطق فعاليت دارند.

گاردين نوشت: با وجود اينكه اسرائيل و عراق هم‌اكنون همچنان در جنگ هستند و رسما رابطه‌اي برقرار نكرده‌اند، اسرائيل از سالهاي ‪ ۱۹۶۰‬رابطه نزديكي را با كردهاي عراق برقرار كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نوشته روزنامه انگليسي، اسرائيل تا سال ‪ ۱۹۷۵‬از مقاومت كردها در برابر حكومت صدام حمايت مي‌كرد و كردهاي عراق با وجود اينكه مسلمان هستند به دليل تحت فشار بودن توسط حكومت صدام و از طرفي حمايت "ياسر عرفات" از صدام چندان از اسرائيل متنفر نبودند و روابط نزديكي با اين كشور داشتند.

روزنامه انگليسي ادامه داد: با وجود اينكه اسرائيل و كردهاي عراق هم اكنون رابطه نزديكي دارند، رسمي كردن چنين رابطه‌اي بسيار مشكل خواهد بود زيرا احتمال دارد منجر به افزايش شورش گروه هاي افراطي اسلامي در عراق شود.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27712

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش "گاردين" درباره آموزش كردها توسط ماموران مخفي سابق اسرائيل، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016