جمعه 16 دی 1384

عبدالحليم خدام در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس: زمان حكومت سوريه به پايان رسيده و اسد بايد كنار برود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


عبدالحليم خدام تغيير سياسي را در سوريه خواستار شد و گفت: زمان حكومت دولت دمشق به پايان رسيده و بعيد است بيش از اين ادامه يابد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، عبدالحليم خدام معاون سابق رييس‌جمهور سوريه، در گفت‌وگو با اين خبرگزاري در پاسخ به اين سوال كه آيا وي از تغيير رژيم در سوريه حمايت مي‌كند يا خير، گفت: بله.

خدام افزود، وي هيچ نفع شخصي از تلاش براي عزل بشار اسد رييس‌جمهور سوريه ندارد.

خدام در اين گفت‌وگو كه از پاريس انجام داد، اعلام كرد: آن‌چه كه مرا نگران مي‌كند، وضعيت آزادي مردم سوريه و توانايي آن‌ها در تصميم‌گيري در خصوص سرنوشت‌شان است.

معاون رييس‌جمهور سوريه اعلام كرد: اشتباهات اسد در عرصه‌ي داخلي و بين‌المللي دولت سوريه را به حدي ضعيف كرده كه نمي‌تواند به اصلاح خودش بپردازد. اين دولت اخيرا يك خودروي مدل 1916 شده است!

خدام ادامه داد: من معتقدم اين رژيم اشتباهات بزرگي عليه سوريه و لبنان مرتكب شده است و بايد مسووليتش را در برابر مردم سوريه برعهده بگيرد. من فكر مي‌كنم اين رژيم در بلند مدت هيچ شانسي براي بقا ندارد.

روزنامه‌ي الثوره نيز نوشت: وزارت دارايي سوريه تصميم گرفته تا دارايي‌هاي خدام، پسران، خانواده و كودكانشان را تا روشن شدن وضعيت دادگاه وي توقيف كند.

اين تصميم سه روز پس از آن اتخاذ شد كه اين روزنامه نوشت: دمشق در نظر دارد خدام را به اتهام جنايت محاكمه كند.

خدام اخيرا در گفت‌وگويي با شبكه‌ي العربيه اظهار داشته بود: رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان چند ماه پيش از مرگش از سوي اسد تهديد شده بود.

ادعاي يكي از اعضاي عالي رتبه‌ي سابق دولت سوريه، اتهامات وارده در گزارش كميسيون سازمان ملل را كه گفته بود بشار اسد حريري را در نشست اوت سال 2004 تهديد كرده بود، تاييد كرد.

خدام در گفت‌وگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس، انتقادش از اسد را تكرار كرده و گفت: رييس‌جمهور سوريه به دليل رفتارها و تصميماتش شخصا مسوول انزواي سوريه است.

وي گفت: اين رژيم در نتيجه‌ي اشتباهات در زمينه‌ي داخلي و بين‌المللي ضعيف شده است.

معاون سابق اسد با اشاره به تصميم تمديد مدت رياست جمهوري اميل لحود، گفت: اسد تصميمات بزرگي را به طور يك‌جانبه و بر خلاف نصايح ما اتخاذ كرد.

وي افزود: چنين اشتباهاتي علاوه بر ناكامي دولت سوريه در مواجهه با تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي، موجب شد كنترل رژيم از دستش خارج شود.

خدام اين امر را تكذيب كرد كه وي از سوي عربستان يا هر كشور ديگري ترغيب شده تا اين‌گونه سخن بگويد و گفت: چنين اظهاراتي بي‌اساس است.

ترديدهاي زيادي وجود دارد كه حضور وي در يك شبكه‌ي تلويزيوني عربستاني پيامي از رهبران عربستان به سوري‌ها باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خدام در يك گفت‌وگوي تلويزيوني مجزا گفت: اسد بايد به زندان بيافتد.

وي به كانال سه تلويزيون فرانسه گفت: او بايد برود به خانه‌اش يا به زندان. مهمترين مساله نجات سوريه از دست اين رژيم است. آن‌هايي كه پشت ترورهاي لبنان هستند، به كشتار ادامه مي‌دهند؛ چرا كه هدف آن‌ها ايجاد اغتشاش در اين كشور است.

خدام گفت، وي معتقد است زندگي‌اش حتي در فرانسه هم در خطر است؛ اما بر اين امر تاكيد كرد كه وي نمي‌هراسد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28265

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالحليم خدام در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس: زمان حكومت سوريه به پايان رسيده و اسد بايد كنار برود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016