جمعه 19 اسفند 1384

ادامه خودكشي‌هاي دستجمعي در ژاپن، ايرنا

توكيو، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۹‬

پليس ژاپن روز جمعه اعلام كرد كه ‪ ۹‬نفر ديگر در اين كشور در جريان دو اقدام جداگانه به خودكشي دستجمعي مبادرت كرده‌اند.

براساس اين گزارش، جنازه ‪ ۵‬مرد و يك زن امروز در درون يك خودرو كه در جاده‌اي جنگلي در "چي‌چي‌بو" در استان سايتاما پارك شده بود، كشف شد.

به گزارش پليس ژاپن، با توجه به يافته‌شدن اجاق‌هاي زغالي در درون خودروي مذكور، اين احتمال قوي مي‌رود كه اين افراد با تصميم ، براساس برنامه قبلي و با استفاده از گاز سمي مونواكسيدكربن خودكشي كرده‌اند.

درهمين حال پليس ژاپن اعلام كرد كه امروز جسد دو زن و يك مرد ديگر نيز در داخل يك ماشين در هيروساكي در استان آموري كشف شده است.

به گزارش پليس ژاپن، سن افرادي كه امروز جنازه آنان كشف شد بين ‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۰‬سال بوده است.

مرسوم‌ترين نوع خودكشي دستجمعي ژاپن استفاده از منقل‌هاي زغالي در محيط دربسته چون خودروها و استنشاق گاز سمي مونواكسيدكربن است.

پليس ژاپن اخيرا گزارش داد كه خودكشي‌هاي دستجمعي افرادي كه از طريق اينترنت با يكديگر مرتبط شده‌اند، در سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي نسبت به سال قبل از افزايش يافته است.

براساس گزارش يادشده، درسال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي شماراين گونه خودكشي‌هاي دستجمعي ‪ ۳۴‬موردبوده است كه در جريان آنها، ‪ ۹۱‬نفرجان خود را ازدست داده‌اند.

گفته مي‌شود كه هم اينك در شبكه اينترنت سايت‌هاي بسيار زيادي به زبان ژاپني وجود دارد كه در آنها درباره عمل خودكشي و نيز راه‌هاي مختلف آن بحث شده است و حتي براي خودكشي اقدام به راهنمايي مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افزايش شمار خودكشي‌هاي دستجمعي در حالي صورت مي‌گيرد كه پليس ونهادهاي مختلف ژاپن اقداماتي رابراي كنترل سايت‌ها و پيامي‌هايي اينترنتي كه مبادرت به تشويق به خودكشي مي‌كنند، انجام داده‌اند.

در اكتبرسال گذشته ميلادي چهار سازمان صنعتي با همكاري پليس ژاپن نهادي را به منظور كنترل طرح مسايل خودكشي بروي شبكه اينترنت تشكيل دادند.

ژاپن از جمله كشورهاي جهان است كه بيشترين شمار خودكشي‌ها در آن صورت مي‌گيرد.

كارشناسان اجتماعي وجود برخي مسايل و مشكلات اقتصادي چون بيكاري، ياس و نااميدي وسرخوردگي‌هاي اجتماعي را ازجمله عللي مي‌دانند كه نسل جوان ژاپن را به سوي خودكشي سوق داده است.

براساس گزارش‌هاي منتشرشده، در ژاپن سالانه بيش از ‪ ۳۰‬هزارنفر اقدام به خودكشي مي‌كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29267

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادامه خودكشي‌هاي دستجمعي در ژاپن، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016