پنجشنبه 29 تیر 1385

گاردين: آمريكا به اسرائيل: يك هفته ديگر براى از بين بردن حزب الله فرصت داريد، شرق

آرش فرح زاد: «آمريكا به اسرائيل: يك هفته ديگر براى از بين بردن حزب الله فرصت داريد». اين تيتر روز گذشته روزنامه «گاردين» بود و پايين اين تيتر نيز عكسى از يك نظامى اسرائيلى به چاپ رسانده بود. «گاردين» در مورد آخرين تحولات بحران ميان اسرائيل و حزب الله نوشت: «آمريكا به اسرائيل يك هفته فرصت داده است تا آخرين ضربات خود را به حزب الله وارد كند و پس از اين يك هفته آمريكا با درخواست اعزام نيروهاى بين المللى حافظ صلح به مرز اسرائيل و لبنان موافقت خواهد كرد. دولت بوش به همراه انگليس درخواست شوراى امنيت سازمان ملل و وزراى خارجه اتحاديه اروپا براى برقرارى آتش بس فورى ميان اسرائيل و حزب الله را وتو كرده اند. بوش دلايل زيادى براى نشان دادن چراغ سبز به اسرائيل دارد و اصلى ترين دليل نيز ضربه زدن به ايران و سوريه حاميان حزب الله در خاورميانه است.» روزنامه «ليبراسيون» بى اعتنايى نسبى جامعه جهانى نسبت به اتفاقات اخير در خاورميانه را مورد توجه قرار داده و مى نويسد: «سياست بوش كه از حملات اسرائيل به لبنان حمايت مى كند تا حد زيادى باعث شده است كه جامعه جهانى نسبت به اتفاقات اخير در خاورميانه سياست «بى اعتنايى نسبى» را در پيش بگيرد. تنها كارى كه مى توان انجام داد ابراز تاسف است و موضع گيرى جامعه جهانى در اين مورد اصلاً باعث تعجب نيست. البته عدم انتقاد كشورهاى مهم از اسرائيل دليل ديگرى نيز دارد و آن هم ترس از متهم شدن به طرفدارى از سيدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان است سرائيل نيز به همين دليل حملات خود به لبنان را به راحتى ادامه مى دهد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو روزنامه انگليسى «تايمز» و «اينديپندنت» خروج اتباع خارجى از لبنان را مورد توجه گسترده قرار داده بودند. «اينديپندنت» اين اقدام دولت هاى خارجى را بزرگترين تخليه اتباع خارجى از يك كشور طى سال هاى اخير دانسته است. روزنامه «تايمز» نيز با اشاره به اينكه دولت هاى ديگر سريع تر از دولت انگليس نسبت به خروج اتباع خود از لبنان اقدام كرده اند از تونى بلر انتقاد كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30992

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گاردين: آمريكا به اسرائيل: يك هفته ديگر براى از بين بردن حزب الله فرصت داريد، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016